XXL Nutrition

DBB is minder hardcore geworden?

Peiling Peiling DBB is minder hardcore geworden?

• Totaal stemmers
    82
Moen zei:
Ik ben een tijd geleden zo gaan eten, niet uit luiïgheid ofzo, maar gewoon, mijn theorie is veranderd. Je lichaam is niet zo'n simpel organisme dat het elke dag evenveel cals en dezelfde voedingsstoffen nodig heeft, dit kan zeer variëren van dag tot dag. Daarom eet ik nu zoals jij grotendeels enkel wanneer ik honger heb en meestal wat ik wil, ik haal mss 70-80 gr eiwit per dag maar ik groei evenveel (zo niet meer) als tevoren.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat totaalcals en een absoluut minimum aantal eiwit nodig is, 95% van de voedingsbudgetten hier is rechtstreeks weggesmeten geld richting supplementenfabrikanten. Tenzij je op chemische hulpmiddelen zit en een hogere PTU hebt, dan kan je best wat meer eiwit eten (maar de totaalcaltheorie blijft als een huis overeind en is uiteindelijk het enige dat telt)
interessant! maar die 70/80 gram eiwit per dag; vul jij die aan met kwaliteitscalorieën, of gewoon junk? :)

Heb dit jaar mijn meeste hardcore cyclus ooit gepland, maar zal wel een tussenpauze inlassen. Die tussenpauzes zorgen er voor dat ik weer vol er tegen aan kan. Planning is om 3 sporten op redelijk niveau tegelijk te kunnen beoefenen, ambitieus maar volgens mij wel haalbaar. Eerst nog even wat massa en kracht gainen, daarna overgaan op cardiowerk om de cut te ondersteunen. Cardio zal ik richting de zomer steeds meer opvoeren, ben toch al niet iemand die graag binnen traint in de zomer.

Qua eten ben ik eigenlijk al een tijd niet meer superstrikt, ook al knal ik dan niet constant junkfood naar binnen. Maar een keer wat chips, pizza's, gebak etc kan totaal geen kwaad.

boogie zei:
interessant! maar die 70/80 gram eiwit per dag; vul jij die aan met kwaliteitscalorieën, of gewoon junk? :)

Meestal geen junk hoor, maar ik ga niet meer droge rijst zitten eten bvb, dan smeer ik een boterham met kaas en een goeie klots mayo erop, of eet ik koekjes ofzo. Zolang je totaalcals hoog genoeg zijn mag je nog 2 botervlootjes per dag eten, maakt allemaal niet uit (of toch niet in die mate dat je er je druk om moet maken) :D

Ik heb recent trouwens een artikeltje van Mentzer gelezen waarin een aantal cijfertjes stonden, iedereen die hier 2-500 gr eiwit per dag eet en veel geld aan vlees, vis en supps uitgeeft gaat zichzelf vervloeken als hij dat onder ogen krijgt :D

Er stond bvb oa in hoeveel gr eiwit je per JAAR extra nodig hebt om 6 kg spier aan te maken in dat jaar, ik kan je zeggen dat velen die hoeveelheid hier DAGELIJKS eten en we allemaal 100 kg spier per jaar zouden moeten pakken moesten we een beetje efficiëntie willen halen LOL

Eiwit is overrated.

Hehe, als je op de cijfertjes afgaat voor een naturel athleet zeker !
Op steroïden is je 'protein turnover rate' veel hoger en kan je lichaam er ook daadwerkelijk iets mee.

Vergelijk het met kerosine in je 2 pk'tje gieten :cool:

HIER VOLGT OPA'S DONDER-PREEK:

Wat een gelul met dat hardcore. De meesten van jullie zijn nog jong en in een ideale leeftijd om je zinnen op méér dingen te zetten dan alleen panisch voeden, weten niet eens wat dat is: 'hardcore' en begrijpen ook niet dat je met zo manisch te letten op je voer geen gram groeit omdat je geestelijk gewoon niet goed in elkaar zit als je zo bezig bent.

Leven als een pro is er voor géén van jullie bij maar er lopen er een stel in een 'make-belief' wereldje waarin ze denken dat als ze maar strikt genoeg zijn, de kampioen gaan worden. Get real! Je leeft je leven maar 1 keer, je vriendin wordt gek van je gezeik over je hapje steeds te willen wegen en je bent een MIETJE als je een dag es geen 50gr extra vlees wilt eten.

De meesten van jullie begrijpen OOK niet dat een strict dieet geen zoden aan de dijk zet omdat niemand van jullie een zo'n eentonig leven leidt als dat van een pro dat je exact weet hoeveel kcals je per dag nodig hebt.

Als je school, studie, werk hebt dan zijn er dagen dat iemand (familie, leraar, baas) weleens wat extra van je eist en dat kun je dan niet geven want jje hebt er de calorieen niet voor ingenomen. Kortom je gaat weer omlaag in je gewicht omdat je te strict eet.

Er zijn er genoeg op dit board die zó strict eten dat ze ondanks zwaarder kuren en harder trainen geen **** vooruit komen. Die mensen mogen es langs gaan bij hun therapeut want ze sporen echt niet en verspillen een hoop tijd aan nutteloos bezig zijn.

Get real, have fun in life en be hardcore in de gym en met je eten maar ken ook je ontspanning.

Nuff said :D

dit zeg ik niet vaak, maar ik ben het 100% met je eens DBC :thumb:

Je stijgt in mijn achting man

en als dat je iets kan schelen ben je direct ook terug gedaald

DBC01 zei:

Wat een gelul met dat hardcore. De meesten van jullie zijn nog jong en in een ideale leeftijd om je zinnen op méér dingen te zetten dan alleen panisch voeden, weten niet eens wat dat is: 'hardcore' en begrijpen ook niet dat je met zo manisch te letten op je voer geen gram groeit omdat je geestelijk gewoon niet goed in elkaar zit als je zo bezig bent.

Leven als een pro is er voor géén van jullie bij maar er lopen er een stel in een 'make-belief' wereldje waarin ze denken dat als ze maar strikt genoeg zijn, de kampioen gaan worden. Get real! Je leeft je leven maar 1 keer, je vriendin wordt gek van je gezeik over je hapje steeds te willen wegen en je bent een MIETJE als je een dag es geen 50gr extra vlees wilt eten.

De meesten van jullie begrijpen OOK niet dat een strict dieet geen zoden aan de dijk zet omdat niemand van jullie een zo'n eentonig leven leidt als dat van een pro dat je exact weet hoeveel kcals je per dag nodig hebt.

Als je school, studie, werk hebt dan zijn er dagen dat iemand (familie, leraar, baas) weleens wat extra van je eist en dat kun je dan niet geven want jje hebt er de calorieen niet voor ingenomen. Kortom je gaat weer omlaag in je gewicht omdat je te strict eet.

Er zijn er genoeg op dit board die zó strict eten dat ze ondanks zwaarder kuren en harder trainen geen **** vooruit komen. Die mensen mogen es langs gaan bij hun therapeut want ze sporen echt niet en verspillen een hoop tijd aan nutteloos bezig zijn.

Get real, have fun in life en be hardcore in de gym en met je eten maar ken ook je ontspanning.

waarom allemaal in het "vetjes" ;) ?

nou ja idd, 99,9% vh volk op het board is & zal nooit prof worden, en het heeft ook weinig nut zonder goeie begeleiding overal strict te zijn, just enjoy the ride bitches ;)

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:

Goed gezegd opa, maar kun je nou gewoon voortaan eens net zoals iedereen zonder vet, en zonder center uitlijning posten? ;)

Doe maar gewoon allemaal mij na, je zult de eerste niet zijn :thumbs:

benchMarc zei:
Goed gezegd opa, maar kun je nou gewoon voortaan eens net zoals iedereen zonder vet, en zonder center uitlijning posten? ;)

Ja joh, helemaal mee eens! Iedereen weet toch dat Bench van magertjes houdt? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Ik hou me toch ook nog goed aan mijn eetschema. Heb er geen problemen mee. Als ik frieten ofzo heb gegeten, voel ik me zelfs vies:).

benchMarc zei:
Ripped to shreds, zo hoort het.

Ach heerlijk :D wat was het ouwde gezegde ook alweer ? :D

You can't flex fat and beeing skinny doesn't mean you are ripped .. :roflol:

ontopic :

Goede punten van iedereen. Maar geniet gewoon van het leven! :D

willem9 zei:
Ik hou me toch ook nog goed aan mijn eetschema. Heb er geen problemen mee. Als ik frieten ofzo heb gegeten, voel ik me zelfs vies:).

ja maar die van de burger king zijn ook gewoon vies! :cool:

Terug
Naar boven