MuscleMeat

Aankondiging DBB meet Golds gym Nieuwegein 12 december (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Col_inc

Heb jij het huis voor de afterparty al geregeld? :eyebrow:
 
10,500 euro boven vraagprijs geboden, uiteindelijk verkocht voor 30,000 boven vraag prijs..... baalde echt erg

Wellicht overbodig, maar toch: in de Randstad is 10% overbieden gebruikelijk. En je hebt een aankoopmakelaar nodig. Makelaars zijn namelijk smerige ratten die elkaar de hand boven het hoofd houden door biedingen van mensen zonder makelaar onderaan de stapel te leggen. Een collega van me liep een keer binnen bij een makelaar die aan het bellen was met een concullega en toen zei hij iets in de richting van: "ja, ik heb 9 biedingen ontvangen, maar drie daarvan hadden geen makelaar dus die doen niet mee". Smerig wereldje en het netwerk is alles. Mocht je ooit echt graag een huis willen hebben, kan het helpen als je je dom voordoet: bel de verkoopmakelaar en zeg dat je interesse hebt. Zeg dat je nog geen aankoopmakelaar hebt en vraag of hij dat wilt doen. Dat mag hij natuurlijk niet vanwege belangenverstrengeling dus dan beveelt hij je iemand aan uit zijn eigen netwerk. Dat werkt al in je voordeel.

Ik heb ook vaak gehoord dat er verkoopmakelaars zijn die je het hoogste bod vertellen tegen betaling van steekpenningen, maar daar moet je maar net aan willen/kunnen meewerken.

Kortom: het zijn ratten.
 
Wellicht overbodig, maar toch: in de Randstad is 10% overbieden gebruikelijk. En je hebt een aankoopmakelaar nodig. Makelaars zijn namelijk smerige ratten die elkaar de hand boven het hoofd houden door biedingen van mensen zonder makelaar onderaan de stapel te leggen. Een collega van me liep een keer binnen bij een makelaar die aan het bellen was met een concullega en toen zei hij iets in de richting van: "ja, ik heb 9 biedingen ontvangen, maar drie daarvan hadden geen makelaar dus die doen niet mee". Smerig wereldje en het netwerk is alles. Mocht je ooit echt graag een huis willen hebben, kan het helpen als je je dom voordoet: bel de verkoopmakelaar en zeg dat je interesse hebt. Zeg dat je nog geen aankoopmakelaar hebt en vraag of hij dat wilt doen. Dat mag hij natuurlijk niet vanwege belangenverstrengeling dus dan beveelt hij je iemand aan uit zijn eigen netwerk. Dat werkt al in je voordeel.

Ik heb ook vaak gehoord dat er verkoopmakelaars zijn die je het hoogste bod vertellen tegen betaling van steekpenningen, maar daar moet je maar net aan willen/kunnen meewerken.

Kortom: het zijn ratten.
Grotendeels waar inderdaad en kan dit ook bevestigen, makelaars leggen een eed af altijd eerlijk te handelen etc maar niets is minder waar.
Zelf uiteindelijk een huis kunnen kopen in de randstad, slechts 4,3% boven vraagprijs geboden en zonder aankoopmakelaar maar echt tientallen keren biedingen gedaan op 10-15% boven de vraagprijs en het niet geworden.
Vriend van mijn vader is makelaar en heeft regelmatig een aantal weken later gekeken waar de woningen voor afgemeld waren, 100, 200 of 500 euro verschil regelmatig, maar zelfs tot op 69 euro verschil overboden, je kan me niet vertellen dat dit puur toeval is. Worden daar gewoon smerige spelletjes gespeeld.
 
Inderdaad wel triest dat het zo in zijn werk gaat.
 
10,500 euro boven vraagprijs geboden, uiteindelijk verkocht voor 30,000 boven vraag prijs..... baalde echt erg
Idem hier, bij 2 huizen.
 
10,500 euro boven vraagprijs geboden, uiteindelijk verkocht voor 30,000 boven vraag prijs..... baalde echt erg
Voor 10,500 boven de vraagprijs heb je mijn huis.
Vraagprijs is 1 miljoen. Daar doe ik trouwens ook wel voor.
 
Denk dat ik maar makelaar word, klinkt goed.
 
Voor 10,500 boven de vraagprijs heb je mijn huis.
Vraagprijs is 1 miljoen. Daar doe ik trouwens ook wel voor.
Huis waarop ik reageerde was maar 339,500 :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven