AndroidHealthClinic

DBB…..vergane glorie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen en leden moeten hier terecht kunnen voor advies en niet bang zijn om een vraag te stellen om vervolgens de mond gesnoerd te krijgen.
Als we met zijn allen nu gewoon eens beginnen door antwoord te geven op de vraag die gesteld wordt...

Ja, het copy paste werk a la: zoekfunctie, sticky, lees je in, etc... het begint wat lame te worden. En soms
snap ik het wel want sommige dingen worden hier haast dagelijks gevraagd. Maar een beetje vriendelijker zijn
mag idd wel :)

Snap niet zo goed wat ze hier komen doen dan? Beetje lollig lopen doen?

idd

Er wordt gewoon te vaak op de man gespeeld als er iets wordt gezegd en iemand is er niet akkoord mee.
Vele vragen die gesteld worden zijn ook absurd. Vaak is het dan zeer moeilijk om het onderscheid te maken tussen een dom iemand en een trol.

Het hoort bij deze tijd helaas.
Vluchtig, oppervlakkig en afzeiken.
Dat zal -ondanks dit soort posts-helaas niet meer veranderen.
Waarschijnlijk zullen dit soort forums langzaam doodbloeden.

Ligt het aan mij of is alleen het AAS forum handig :P

Manmanman wat een gezeur. Als het je niet bevalt, dan stop je toch gewoon met posten. Sowieso vind ik het allemaal zwaar overdreven, iedereen weet toch dat dit het internet is? Het internet moet je in 90% van de gevallen, inclusief DBB, niet serieus nemen.

Overdrijven is ook een kunst.

kwaliteit van de informatie die gedeeld wordt zou normaal gezien beter moeten zijn nu, met alle info die tegenwoordig beschikbaar is. Dat het overschaduwt wordt door getroll is een beetje overdreven, want dat blijft meestal beperkt tot die bepaalde topics. Hoe nieuwe leden DBB ervaren is trouwens volledig persoonlijk. Als je slim genoeg bent pik je de juiste info/trainingsfilosofieen er zelf wel uit. Iemand als martinnoppert is opzich ongevaarlijk. Als je na 3 maanden trainen zijn broscience leest in je topic en denkt 'kijk, zo dacht ik er dus ook over', Dan ben je heel je leven voorbestemd om 6 day BB'ing splits te doen want je bent gewoon niet kritisch genoeg om aan te nemen dat er iets bestaat buiten je eigen mening of ondervinding.

Dat gezeik hebben op de sponsors is wel terecht hoor. Te weinig eiwit of boos reageren op een klacht/opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Dat gezeik hebben op de sponsors is wel terecht hoor. Te weinig eiwit of boos reageren op een klacht/opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Akkoord over het liegen van wat er in het product zit. Maar dat tweede kan ik soms wel begrijpen. Een mindere dag in combinatie met veel domme klachten kan wat losmaken in een mens.

Akkoord over het liegen van wat er in het product zit. Maar dat tweede kan ik soms wel begrijpen. Een mindere dag in combinatie met veel domme klachten kan wat losmaken in een mens.
Klant is niet voor niets koning, en je misplaatste frustraties uitten is alleen maar nadelig voor jezelf uiteindelijk. Vooral op een forum waar je de tijd kan nemen om te reageren.

Klant is niet voor niets koning, en je misplaatste frustraties uitten is alleen maar nadelig voor jezelf uiteindelijk. Vooral op een forum waar je de tijd kan nemen om te reageren.

idd bij bb tanktops krijgt daffy cadeautjes, bij jullie ben ik koning !!!

Lol inderdaad Martin Noppert de grootste Noob die er zowat rondloopt.

En TS voor welke supplementenboer werk jij?

Laatst bewerkt:
Och het kuuradvies van vroeger dan :') dat is pas om te huilen

en dat kwam dan van de echte die-hard opa's he

Ik begrijp wat je probeert te zeggen, TS, maar ik denk dat je toch vergeet dat er 'vroeger' een boel dingen anders waren. Denk aan aspecten zoals de mogelijkheid om als 'leek' (of consument) nu zelf relatief makkelijk informatie te vergaren over de daadwerkelijke kwaliteit en wat een marktconforme prijs ongeveer is, ipv blind af te gaan (of zelfs in sommige gevallen te worden misleid) op wat je wordt voorgeschoteld.

Het is en blijft een forum. Dat neemt niet weg dat ik erken dat er vandaag de dag in de maatschappij vooral de focus lijkt te liggen op verwijtbaarheden en vermijdbaarheden, maar dat is ook grotendeels inherent aan hoe de maatschappij zich heeft ontwikkeld. Bijv. ook technologisch. Uiteindelijk draagt het gesprek bij aan de ontwikkeling van alles. Zo geld dat dus ook voor een forum. Ik kijk ook al mee sinds wat jaartjes voor mijn registratie, en ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat een aantal dingen zich zo hebben ontwikkeld zoals zij zich hebben.

20 jaar geleden kocht je product X of Y in een winkel ipv vanuit een webshop, en dacht je tevreden te zijn met wat je kocht voor de prijs die je betaalde. Als dan door de toenemende transparantie, concurrentie, informatie en kennis nu ineens de mogelijkheid hebt zelfstandiger en kritischer te zijn als consument, dan vind ik het raar dat je die mogelijkheden en ontwikkelingen toch een beetje afdoet als 'negativiteit'. Ook het delen van die informatie en kennis over de markt (de aanbieders en hun producten/dienstn, en vragers) vind ik oprecht een positief iets. Het moet alleen op een normale manier kunnen. Dat kan het ook wel doorgaans. En er is niks mis daarmee, en ik ben er zelfs blij mee dat ik nu steeds beter voor mezelf een keuze kan maken waar ik voor wens te gaan, en voor welke prijs.

Dat bedrijven in ons geval ook onderdeel van het gesprek kunnen uitmaken op een forum en daar al dan niet bewust voor kiezen, heeft natuurlijk twee kanten. Het valt of staat denk ik toch een beetje bij hoe je je als bedrijf uiteindelijk gedraagt/opstelt. Ik denk dat het uiteindelijk zonder al te veel strubbelingen meer zal opleveren voor ze aan klanditie, reputatie, en vertrouwen, dan dat er risico's aan verbonden zouden zijn. Bedenk dat het natuurlijk in feite ook een soort marketing is he, het zo actief in discussie kunnen gaan met evt klanten. Ik denk dat het B&F verhaal het perfecte voorbeeld is van het hoe je het zelf als markt-deelnemer gewoon echt verpest, doordat je gewoon echt er lugubere praktijken op nahoudt en de boel belazerd. Want dat was het gewoon. Ik denk dat er verder los van de discussie van het weekend bij Musculi (wat denk ik verder ook uiteindelijk prima is afgedaan en waar ze iig erg hun best doen), geen een board sponsor is die er slechter van is geworden. Ik weet natuurlijk niet wat voor exorbitante bedragen ze misschien wel moeten betalen, maar dat je er een absolute naamsbekendheid aan overhoud en wat extra klandizie sowieso al, dat is een feit en natuurlijk ook al heel wat waard (waarbij het eerste niet altijd heel concreet valt uit te drukken in hoeveel het je oplevert in korte of lange termijn).

Ik denk dus dat het wel meevalt met het negatieve beeld wat je schetst. Natuurlijk heb je genoeg lui die reageren om te zeiken of om lekker olie op eht vuur te gooien, maar die trolls heb je overal en zal je ook altijd houden. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid het relevant te houden en op een zinvolle manier over onderwerpen te discussiëren, en niet bij het geringste om niks met de pitchforks in de lucht te zwaaien, of je bij het minste of geringste ongefundeerde geroeptoeter van wat sensatiezoekers te laten verleiden tot een onzinnige discussie.

Laatst bewerkt:
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik kijk al enkel jaren mee op dit forum, op de achtergrond weliswaar, maar vind het nu toch maar tijd om eens wat posten. Ook al is dit mijn eerste post, ik ben niet onbekend met DBB. Jaren geleden was hier een zeer gerespecteerd member, die een bepaalde mijlpaal wou halen, 20.000 posts (volgens mij was hij de eerste) om daarna DBB vaarwel te zeggen. Ik vroeg opa waarom hij vaarwel zei tegen dit forum, zijn antwoord was dat het tegenwoordig niet meer om de inhoud ging en mensen voorzien van eerlijk advies, maar dat het rellen en trollen was op het forum en dat hij daar zijn energie niet langer aan wilde verspillen. Nu enkele jaren later blijken opa’s soms gelijk te hebben. Het gaat op DBB niet meer om advies geven of advies vragen, maar om elkaar af te zeiken en af te schieten, elkaar zwart maken. De essentie van dit forum wordt ondergesneeuwd door mensen die het nuttig vinden anderen af te zeiken en de mond te snoeren. Wanneer mensen om advies vragen over hun producten, wordt er geen inhoudelijk antwoord gegeven op hun kernvraag, maar er wordt meteen respectloos afgegeven op hun product keuze of waar deze producten zijn aangeschaft en soms zelf op de topic-starter zelf. Vervolgens wordt het hele topic vol gespuwd en vervuild met de meest idiote verwijten en beschuldigingen over de producten of aanbieder. Erg leuk voor de mensen die de tijd en energie hieraan verspillen, maar degene die de vraag stelde, heeft geen antwoord en denkt wel twee keer na voor hij nog een keer wat vraagt. Als hij überhaupt ooit nog inlogt hier. Elk foutje wordt hier uitgemolken (terecht of onterecht) en elke gelegenheid wordt aangegrepen om elkaar weer keer op keer zwart te maken. Met name de fouten gemaakt door (ex)sponsoren. Dat ze fouten maken kan gebeuren, dat het niet zo slim is om er niet open over te zijn, des te meer onverstandig. Zullen ze dat bewust gedaan hebben, nee, ze zullen hun bedrijfsimago toch niet bewust op het spel zetten. Nu ligt Musculi weer onder vuur, zullen zij echt zo dom zijn om als startende onderneming hun hele investering op het spel te zetten door bewust foute keuzes te maken. Geef Musculi een kans om een leuke onderneming op te zetten en verder uit te bouwen. Geef anderen de kans om hun fouten te herstellen. Val ze niet steeds aan en sluit het hoofdstuk af. Niemand schiet er iets mee op. De tijd dat alles niet klopte ligt achter ons. Ik snap ook niet waarom de moderators op dit forum niet de discussie in goede banen houden of brengen. Op die manier kunnen zij juist toch hun meerwaarde tonen. De enige die van deze oorlogen profiteren is of de ene aanbieder of de andere aanbieder, terwijl juist dit forum is bedoeld om de sporter verder te helpen ongeacht waar deze zijn spullen aanschaft. Ik vraag me af of de members zich over deze persoonlijke issue heen kunnen zetten en de andere members ook daadwerkelijk inhoudelijk adviezen kunnen geven. Wat doe je hier anders dan elkaar helpen? Willen ze zeuren, zeiken en klagen dan was daar het oude gare hanehok voor, tegenwoordig is er troep te vinden in elk topic. Zou het niet eens tijd worden om terug te gaan naar het doel van dit forum in plaats van je eigen gelijk willen halen of persoonlijke vendetta uitvechten ten koste van anderen. Dan krijgen we een forum waarin we elkaar kunnen aanvullen en helpen. Respecteer elkaar en verdien respect...
Amen...

Er zitten hier enorme rellers. En als je de moderators dan mailt dan krijg je antwoord van los het zelf maar op.

Ik daarentegen krijg een gele kaart omdat ik het complement geeft dat ze een lekkerbekje is... Mods doen hier weinig tot niets en lopen gewoon zoet met de sponsors en laten het board maar voor wat het is.

Kijk voor de grap eens naar de posts van Uncle Outist, pot verwijt de ketel in het kwadraat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven