AndroidHealthClinic

De Bijbel

Dat boek dat zichzelf tegenspreekt is een kwestie van dat het door mensen geschreven is, hun interpretatie dus. Ga je daarvan uit dan is het logisch dat het evangelie van Paulus niet gelijk is aan dat van Johannes. Verder is het begrip drie-eenheid op zich al inconsistent, iets is 3 of is een, dat kan zelfs een kleuter mij uitleggen. Gods woord lees je in de interpretaties van degene die de bijbel schreven maar Gods woord is niet de optelsom van al die verhalen met een mooi kaftje eromheen.

De bijbel is op honderden punten tegenstrijdig. Vrij waardeloos dus als bron voor whatever.

de bijbel?
tegenstrijdig?
waardeloos?

Wat als ik het nu zo stel. De mensen intepreteren de Bijbel op honderden punten verkeerd waardoor er tegenstrijdigheden ontstaan. Zo is de mens vrij waardeloos als onderzoeker.
De Bijbel is een moeilijk boek. Sterker nog, je kan de Bijbel niet eens begrijpen zonder hulp van de Heilige Geest.

God zou mij dit niet aan doen. daar ben ik zeker van.

Waar blijft die Heilige Geest dan? Miljarden mensen vragen 't zich af en hij is te beroerd ff te helpen? De Duivel geeft ons veel meer aandacht.

God's Wegen zijn ondoorgrondelijk!

de bijbel?
tegenstrijdig?
waardeloos?

Wat als ik het nu zo stel. De mensen intepreteren de Bijbel op honderden punten verkeerd waardoor er tegenstrijdigheden ontstaan. Zo is de mens vrij waardeloos als onderzoeker.
De Bijbel is een moeilijk boek. Sterker nog, je kan de Bijbel niet eens begrijpen zonder hulp van de Heilige Geest.

Als dat boek zo onbegrijpelijk is, waarom dient het dan als basis voor een religie???

geloof = waste of time :yawn:

bijbel = sprookjes van de gebroeders Grimm

de bijbel?
tegenstrijdig?
waardeloos?

amen.
@maniac. Hij zegt niet dat de bijbel onbegrijpelijk is, hij zegt dat het zo is zonder de geest van God.

Dit is een bodybuilding forum het lijkt me sterk dat je hier je antwoord gaat vinden, zoek is naar een theologie forum misschien kan je daar een antwoord op je vraag krijgen.

beetje raar antwoord vind je niet?
het is inderdaad een bb forum maar was het je ook opgevallen dat de vraag was gesteld in de "politiek en religie" afdeling van het forum?

Als dat boek zo onbegrijpelijk is, waarom dient het dan als basis voor een religie???

Omdat het geloof ook niet eenvoudig in elkaar zit. De basis is duidelijk - het geloof hebben van een kind - maar de details worden moeilijk.
Op de middelbare school vroeg ik me ook altijd af waarom wiskunde zo moeilijk moest zijn. Het is gewoon een moeilijk vak, en niet eenvoudig te begrijpen.

Misschien komt het een beetje verdraaid uit, maar ik hoop toch niet dat je wiskunde nu gaat vergelijken met religie en dan in het bijzonder de bijbel? Wiskunde is niet voor tweeerlei uitleg vatbaar namelijk, religie laat bij sommige gelovers ruimte voor interpretatie. Iets waar overigens niet iedere gelovige het mee eens is.

Ik maakte de vergelijking tussen twee ingewikkelde dingen. Beide, zowel wiskunde als religie, zijn moelijke onderwerpen. Verder zoek ik geen overeenkomst tussen beiden.

Wie dit kan uitleggen, er wordt iets beweerd maar in de zelfde boek word er een tegenbewijs gevonden. Heeft dit ook een verdere uitleg (die ik niet heb kunnen vinden) ?

OF is het gewoon zo dat de christenen gewoon zomaar wat beweren ? ( ben gewoon nieuwsgierig)

Een verzonnen boek kan tegenbewijzen hebben :rolleyes:

Terug
Naar boven