XXL Nutrition

De Bijbel

In de fabels en sprookjes van Grimm, Andersen en Lafontaine komen nogal eens dieren als wolven naar voren, de ene keer kunnen ze spreken, dan weer niet, soms zijn ze als grootmoeder verkleed en soms niet.

Maar om je er nu druk over te maken wie van de schrijvers nu gelijk heeft... Het blijven (moralistische) verzinsels, net zoals de koran en de bijbel.
(Alleen liegen de bovengenoemde schrijvers niet over de waarheid van hun schrijfsels)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

heey, daar is onze genie weer

Mensen die denken dat de wereld door een god gemaakt is heeft geen recht om over mijn intelligentie te praten.Ik neem een gelovige niet serieuzer dan iemand die in de smurfjes gelooft.

Kijk eens naar de wetenschap.

Mensen die denken dat de wereld door een god gemaakt is heeft geen recht om over mijn intelligentie te praten.Ik neem een gelovige niet serieuzer dan iemand die in de smurfjes gelooft.

Kijk eens naar de wetenschap.

En mij maakt het niet uit wie jij wel en wie jij niet serieus neemt. En als jij iemand die in smurfen geloofd, net zo serieus neemt als een gelovige christen zegt dat meer over jouw eigen intelligentie, dan over de intelligentie van een christen.
En ik heb naar de wetenschap gekeken, maar daar was ik eigenlijk niet zo van onder de indruk. Waar ik wel van onder de indruk was, is over Gods genade naar zijn kinderen toe.

En mij maakt het niet uit wie jij wel en wie jij niet serieus neemt. En als jij iemand die in smurfen geloofd, net zo serieus neemt als een gelovige christen zegt dat meer over jouw eigen intelligentie, dan over de intelligentie van een christen.
En ik heb naar de wetenschap gekeken, maar daar was ik eigenlijk niet zo van onder de indruk. Waar ik wel van onder de indruk was, is over Gods genade naar zijn kinderen toe.

:roflol::roflol::roflol: ik kom niet meer bij hier.Er zijn veel bewijzen die erop duiden dat er geen god bestaat maar dat het op een andere manier ontstaan is.

En dan ben jij nu net diegene die dat aan ons gaat vertellen. Ik las laatst weer je reacties in het topic over Obama en was danig onder de indruk van je ;)
@zeep: Mooi antwoord jongen, ik zie meer wijsheid in enkele verzen van de bijbel dan in al de wetenschappelijke boeken samen, namelijk die verzen die ons zeggen hoe we het eeuwige leven kunnen krijgen door heel simpel Zijn offer te aanvaarden.

Wat als ik het nu zo stel. De mensen intepreteren de Bijbel op honderden punten verkeerd waardoor er tegenstrijdigheden ontstaan. Zo is de mens vrij waardeloos als onderzoeker.
De Bijbel is een moeilijk boek. Sterker nog, je kan de Bijbel niet eens begrijpen zonder hulp van de Heilige Geest.
Vraag ik me toch af: waarom worden er dan bijbels verspreid onder ongelovigen, in de hoop dat ze gaan geloven, als ze het boek niet eens zouden begrijpen zonder dat geloof? ???

Vraag ik me toch af: waarom worden er dan bijbels verspreid onder ongelovigen, in de hoop dat ze gaan geloven, als ze het boek niet eens zouden begrijpen zonder dat geloof? ???

De Bijbel is meer dan één verhaal, het is een bundel van 66 boeken. De één is makkelijker dan de andere om te begrijpen. De Bijbel is een goede manier om in aanraking te komen met het geloof, daarom worden Bijbels verspreid. Mensen kunnen groeien in het geloof met de Bijbel in de hand. De basis van het geloof kan iedereen eruit halen, door simpel weg te lezen. Maar als je de echte kern eruit wilt halen, heb je de Heilige Geest nodig.

@ Arnoldfan: Als je hier echt in geïnteresseerd ben lees dan het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel' van Ben Hobrink. Je zult verbaasd staan.

De Bijbel is meer dan één verhaal, het is een bundel van 66 boeken. De één is makkelijker dan de andere om te begrijpen. De Bijbel is een goede manier om in aanraking te komen met het geloof, daarom worden Bijbels verspreid. Mensen kunnen groeien in het geloof met de Bijbel in de hand. De basis van het geloof kan iedereen eruit halen, door simpel weg te lezen. Maar als je de echte kern eruit wilt halen, heb je de Heilige Geest nodig.

@ Arnoldfan: Als je hier echt in geïnteresseerd ben lees dan het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel' van Ben Hobrink. Je zult verbaasd staan.

Geef me eens een korte samenvatting van wat het boek inhoud en waar het overgaat.Want ik zie wetenschap en een bijbel niet samen gaan.

Geef me eens een korte samenvatting van wat het boek inhoud en waar het overgaat.Want ik zie wetenschap en een bijbel niet samen gaan.

Zelf ben ik niet zo goed in samenvatten;) dus heb ik even ge-googled voor je. Hier is een goede recensie te lezen: Hobrink - Moderne wetenschap in de Bijbel
Ik ken die site verder niet, ik weet niet of het signatuur gebonden is, maar kijk maar wat je ermee doet.

EDIT: duidelijk een christelijke site, maar daar kan je in dit stuk aardig doorheen lezen.

Het blijft een discussie zonder eind.Ben jij gelovig geworden door je ouders of ben je er door jezelf in gaan geloven ?

Hoe serieus neem jij bijv. het verhaal over de ark van Noach?

Hoe serieus neem jij bijv. het verhaal over de ark van Noach?

Ik geloof nog niet zo lang en houd mij nu bezig met de praktische kant ervan. Dus kijk wat ik er zelf in het dagelijks leven uit kan halen.
Over veel verhalen in het Oude Testament, waaronder de Ark van Noach, heb ik mij nog niet verdiept en geen mening over kunnen vormen.

wel een leuk boek die ouwe bijbel, ben gelovig opgegroeit, op christelijke school gezeten, op bijbelclubjes als kind gezeten.
Maar ben nu evengoed niet gelovig, ik ben de meening als je dood gaat ben je dood.. basta! en daarmee kan ik prima leven ;)

:haha: Dat filmpje met die katholieke moeder is echt GE-WEL-DIG!

• Topic Starter Topic Starter
Hoe concludeer je uit die quotes dat jezus niet gestorven is voor onze zonden?

Ik beweer helemaal niks .. ik heb deze topic geopend zodat ik wat verlichting zou kunnen krijgen over de bijbel als je het iets beter had gelezen dan had je het wel geweten .

In de Bijbel staat iedereen zal boete voor haar/zijn eigen daad waarom zou Jezus dan zichzelf opofferen ? ik bedoel hij kent de bijbel als het beste. hij offert zich op en de hele mensheid heeft geen zonden meer ?

N000B ;)

• Topic Starter Topic Starter
geloof = waste of time :yawn:

bijbel = sprookjes van de gebroeders Grimm

als je niks beters te typen hebt typ niet man. met dat kinderachtige gedoe . ga maar lullen in een ander off-topic.
Ik heb deze topic geopend om antwoorden te krijgen en om te discussiëren en wat jij doet is van geen beide.

N000B

Ik beweer helemaal niks .. ik heb deze topic geopend zodat ik wat verlichting zou kunnen krijgen over de bijbel als je het iets beter had gelezen dan had je het wel geweten .

In de Bijbel staat iedereen zal boete voor haar/zijn eigen daad waarom zou Jezus dan zichzelf opofferen ? ik bedoel hij kent de bijbel als het beste. hij offert zich op en de hele mensheid heeft geen zonden meer ?

N000B ;)

Jezus kent de bijbel helemaal niet, want de bijbel is lang na zijn dood geschreven en herschreven. (als hij ooit bestaan heeft)

Terug
Naar boven