Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gelopen vanuit Nederland. Dat waren er een dikke 2400 kilometertjes die ik op 6 km/uur, 30 km per dag, 3 en een halve maang er even uitgeknald heb. 15 kilo lichter geworden in die periode. Dus ik geloof ...
maar dat verklaard nog niet wie er eerder was, de kip of het ei.
als je de evolutie theorie mag geloven zou dus het ei er eerder zijn geweest dan de kip, immers komt er een 'kip' uit het ei ...over de vele jaren zou dus een stuk gevogelte, zoals de kip, dusdanige veranderingen ondergaan hebben dat het uit eindelijk uit het ei kroop als een voledig voor ons herkenbare kip en dus geen eend..kunnen we het nog volgen ... goed dat laat de vraag achter "waarom zijn de bananen krom?" ...kijk dat zit dus zo: alleen de buitenste bananen zijn krom, de bananen aan gelegen aan de binnenkant van de tros zijn recht! Dat komt omdat als de vruchtjes in wording zijn, ze nog maar erg klein zijn en wanneer ze beginnen uit tegroeien naar volwassen vruchten deze zullen uitzetten d.m.v. zon, water, supplementen, en de bananen niet meer recht naar beneden kunnen hangen omdat de bananen aan de binnenzijde van de tros hetzelfde zullen ondergaan. En dus de tros bananen zet uit. En daarom zijn de bananen krom. maar aleen de bananen aan de buitenkant van de tros