- Waardering
- 51
- Lengte
- 2m
- Massa
- 110kg
Dat boek dat zichzelf tegenspreekt is een kwestie van dat het door mensen geschreven is, hun interpretatie dus. Ga je daarvan uit dan is het logisch dat het evangelie van Paulus niet gelijk is aan dat van Johannes. Verder is het begrip drie-eenheid op zich al inconsistent, iets is 3 of is een, dat kan zelfs een kleuter mij uitleggen. Gods woord lees je in de interpretaties van degene die de bijbel schreven maar Gods woord is niet de optelsom van al die verhalen met een mooi kaftje eromheen.
Haha, circulair redeneren is tot kunst verheven binnen religie.
dannymarx zei:Ik zie meer wijsheid in enkele verzen van de bijbel dan in al de wetenschappelijke boeken samen, namelijk die verzen die ons zeggen hoe we het eeuwige leven kunnen krijgen door heel simpel Zijn offer te aanvaarden.
"Heel simpel"... Inderdaad het leven kan voor jou niet simpel genoeg zijn.
Iemand die begint over 'het eeuwige leven' heeft hier ofwel simpelweg nog nooit serieus over nagedacht, of anders niet het vermogen om de achterlijkheid van een dergelijk concept te vangen.
Ik geef toe, het vergt wel wat om te beseffen dat de mens 'slechts' een overlevingsmachine is, een dier met sterk ontwikkelde hersens.

nice
Ach, het wil niet zeggen dat als je het niet eens bent met een stelling dat je ze daarom niet kent.