Fitness Seller

De Bijbel

Dat boek dat zichzelf tegenspreekt is een kwestie van dat het door mensen geschreven is, hun interpretatie dus. Ga je daarvan uit dan is het logisch dat het evangelie van Paulus niet gelijk is aan dat van Johannes. Verder is het begrip drie-eenheid op zich al inconsistent, iets is 3 of is een, dat kan zelfs een kleuter mij uitleggen. Gods woord lees je in de interpretaties van degene die de bijbel schreven maar Gods woord is niet de optelsom van al die verhalen met een mooi kaftje eromheen.

Haha, circulair redeneren is tot kunst verheven binnen religie.

dannymarx zei:
Ik zie meer wijsheid in enkele verzen van de bijbel dan in al de wetenschappelijke boeken samen, namelijk die verzen die ons zeggen hoe we het eeuwige leven kunnen krijgen door heel simpel Zijn offer te aanvaarden.

"Heel simpel"... Inderdaad het leven kan voor jou niet simpel genoeg zijn.

Iemand die begint over 'het eeuwige leven' heeft hier ofwel simpelweg nog nooit serieus over nagedacht, of anders niet het vermogen om de achterlijkheid van een dergelijk concept te vangen.

Ik geef toe, het vergt wel wat om te beseffen dat de mens 'slechts' een overlevingsmachine is, een dier met sterk ontwikkelde hersens.

Ik geloof nog niet zo lang en houd mij nu bezig met de praktische kant ervan. Dus kijk wat ik er zelf in het dagelijks leven uit kan halen.
Over veel verhalen in het Oude Testament, waaronder de Ark van Noach, heb ik mij nog niet verdiept en geen mening over kunnen vormen.

Klopt het dat voordat jij bent gaan geloven een ontspoorde jongere bent geweest? Zoiets maak ik op uit je reacties, correct me if i'm wrong.

Iemand die begint over 'het eeuwige leven' heeft hier ofwel simpelweg nog nooit serieus over nagedacht, of anders niet het vermogen om de achterlijkheid van een dergelijk concept te vangen.

Ik geef toe, het vergt wel wat om te beseffen dat de mens 'slechts' een overlevingsmachine is, een dier met sterk ontwikkelde hersens.
Mensen kunnen rationeel denken over instinctieve gevoelens en dan alsnog een rationele keuze maken.. zijn we dus wel hetzelfde als de andere "overlevingsmachines"?

Mensen kunnen rationeel denken over instinctieve gevoelens en dan alsnog een rationele keuze maken.. zijn we dus wel hetzelfde als de andere "overlevingsmachines"?

Wat is je punt?

Natuurlijk zijn we hetzelfde als andere overlevingsmachines, in de zin dat we eenzelfde oorsprong kennen en voortgekomen zijn uit dezelfde evolutieprocessen. Het feit dat wij als soort 'uniek' zijn in de zin dat ons brein zich zo heeft ontwikkelt is simpelweg een resultante hiervan. Juist een verklaring als gegeven door religie getuigt van een enorme arrogantie.

@DannyMarx; ik voel weinig voor karma-bitchfights, plaats je reactie gewoon hier. Wat is namelijk, voor jou, de implicatie van een iets onwerkelijks als een 'eeuwigheid', of beter nog 'een eeuwigheid in gelukzaligheid', voor het leven nu?

Ik ben blij voor je dat het geloof voor jou een positieve draai aan je leven heeft gegeven. Wetenschap heeft(en zal) je dat niet kunnen geven, omdat het je niets over morele waardes kan leren. Maar wetenschap kan je meer vertellen over de wereld en het leven dan dat de bijbel dat kan.

Hoe komt het dan dat een straf als de doodstraf iemand er niet van weerhoudt een ander mens te vermoorden? En dan heb ik het niet over moord op voorbedachte rade, maar in een opwelling.

Hoe komt het dan dat een straf als de doodstraf iemand er niet van weerhoudt een ander mens te vermoorden? En dan heb ik het niet over moord op voorbedachte rade, maar in een opwelling.

De ratio is toch niet inherent aan de mens, in de zin dat dit al zijn handelingen bepaalt? De 'homo economicus' is al lang niet meer in beeld...

je kan de Bijbel niet eens begrijpen zonder hulp van de Heilige Geest.
Gezellig, kun je niet eens rustig boek lezen, nee, je hebt hulp nodig van daarboven, en die krijg je natuurlijk door elke zondag wat geld te geven aan de kerk?
God's Wegen zijn ondoorgrondelijk!
*Onbegrijpelijk
Omdat het geloof ook niet eenvoudig in elkaar zit. De basis is duidelijk - het geloof hebben van een kind - maar de details worden moeilijk.
Op de middelbare school vroeg ik me ook altijd af waarom wiskunde zo moeilijk moest zijn. Het is gewoon een moeilijk vak, en niet eenvoudig te begrijpen.
Toch leuk dat je in wiskunde alles kan bewijzen hé :o
Waar ik wel van onder de indruk was, is over Gods genade naar zijn kinderen toe.
Ja, vooral die kinderen in afrika wat omkomen van de honger en dorst, of die lich mentaal gehandicapte kinderen waar zo goed voor wordt gezorgd in Bulgarije.
zeep: Mooi antwoord jongen, ik zie meer wijsheid in enkele verzen van de bijbel dan in al de wetenschappelijke boeken samen, namelijk die verzen die ons zeggen hoe we het eeuwige leven kunnen krijgen door heel simpel Zijn offer te aanvaarden.
Medicijnen uit de bijbel: 0
Medicijnen door de wetenschap ontdekt: Teveel om te tellen.

Vervoermiddelen ontdekt door de bijbel: 0
Vervoermiddelen ontdekt door wetenschap: meer dan genoeg

Moet ik nog over fysica, chemie, industrialisatie, techniek en elektromechanica gaan beginnen?
Welke wijsheid heb jij het eigenlijk over?

Penn & Teller zijn trouwens lachen

Geen idee, nog nooit mezelf in die situatie gevonden.. Maar 't kan ook zijn dat diegene wel weet dat ie de doodstraf krijgt maar dat niet erg vindt omdat hij weet dat hij diegene heeft vermoord die hij wou vermoorden.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook met m'n eerste post aangaande dit onderwerp. Je negeert angst(instinct) om een doel te bereiken. Dieren worden bang en vechten tot hun dood of rennen weg. Fight or flight. Mensen kunnen nog een tussenweg hiertussen vinden.

goeie punten in dat filmpje :) nice

ik zie meer wijsheid in enkele verzen van de bijbel dan in al de wetenschappelijke boeken samen, namelijk die verzen die ons zeggen hoe we het eeuwige leven kunnen krijgen door heel simpel Zijn offer te aanvaarden.

Dan wordt het hoog tijd om eens wat wetenschappelijks te gaan lezen en het proberen te doorgronden. Want het kan niet anders dan dat je gewoon nog nooit een fatsoenlijk boek over het een of het ander op het gebied van wetenschap hebt gelezen als je dergelijke dingen verkondigt.

@DannyMarx; ik voel weinig voor karma-bitchfights, plaats je reactie gewoon hier. Wat is namelijk, voor jou, de implicatie van een iets onwerkelijks als een 'eeuwigheid', of beter nog 'een eeuwigheid in gelukzaligheid', voor het leven nu?

Dat dit leven een schier oneindige (slechts beëindigd door verzameling mistroostigheid is, zonder enig nut in het licht van de eeuwige verlichting in de hemel?

Grappig wel dit allemaal, altijd standaard dat het antwoord op nooob zijn vraag nooit naar voren komt. Want iedereen moet zijn of haar mening weer geven over het feit dat de wetenschap beter is dan religie en andersom. In plaats van die discussie in de 100000 andere topics te houden, volgende keer gewoon niks zeggen als je geen antwoord kan geven op de vraag van de topic starter.

Maar om het topic antwoord te geven:

De 3 eenheid klopt niet, waarom? Omdat waarom zou jesus gaan bidden tot zijn vader op de berg van sinaï om hem te sterken in zijn periode op aarde. Daarnaast zijn er genoeg teksten die aangeven dat het 3 verschillende dingen zijn, de heililge geest, jezus en de vader. Er is één tekst waarin staat dat zij 1zijn, maar hier wordt bedoelt dat zij hetzelfde zijn in geestelijke zin, dus zoals mensen hier op het forum allemaal 300kg willen drukken.(ik kan je atm geen teksten/voorbeelden geven, het is allemaal te lang geleden) Maar als je wilt kan ik wel wat teksten later toevoegen.

Daarnaast over het feit dat jezus voor onze zonden is gestorven, ja en nee. Hij is het loskoopoffer, dit omdat adam en eva het eeuwige(volmaakte) leven hebben "weggegeven". Hierdoor moest god een volmaakt lichaam offeren om zo de zonden van de mens kunnen los te kopen. En zoals in de bijbel staat is er niets groters dan je eerstgeborene te offeren. Hierdoor kan de mens uiteindelijk, als deze gestorven is, van zijn zonden worden losgekocht mits hij hiervoor "spijt" heeft getoond. Kon het juiste woord hiervoor niet vinden.

't Is potverdomme niet normaal. Logisch consistente antwoorden proberen te vinden op een product dat inconsistent is tot in den treure: god.

Iedere debiel met het vermogen tot taal kan er evenveel zinnige dingen over zeggen als enig ander. Wie zal immers bewijzen dat deze (on)gelijk heeft? Als men dit denkt te kunnen doen op grond van iets banaals als een heilig boek zoals de bijbel of koran is de persoon in kwestie toch klaar voor een kuurtje [Link niet meer beschikbaar].

Dan wordt het hoog tijd om eens wat wetenschappelijks te gaan lezen en het proberen te doorgronden. Want het kan niet anders dan dat je gewoon nog nooit een fatsoenlijk boek over het een of het ander op het gebied van wetenschap hebt gelezen als je dergelijke dingen verkondigt.

Dat dit leven een schier oneindige (slechts beëindigd door verzameling mistroostigheid is, zonder enig nut in het licht van de eeuwige verlichting in de hemel?

nope, ik heb er nooit 1 gelezen en ben ook niet naar school geweest, heb er nog nooit wat van geleerd. Wat is wetenschap??? :D Ach, het wil niet zeggen dat als je het niet eens bent met een stelling dat je ze daarom niet kent.

nope, ik heb er nooit 1 gelezen en ben ook niet naar school geweest, heb er nog nooit wat van geleerd. Wat is wetenschap??? :D Ach, het wil niet zeggen dat als je het niet eens bent met een stelling dat je ze daarom niet kent.

Dat klopt, maar dat wordt snel genoeg duidelijk aan de hand van iemands argumentatie.

• Topic Starter Topic Starter
@Zattara bedank voor je nuttige reactie,jij bent enige eigenlijk die tenminste gereageerd heeft op mijn vragen dus ook reden voor dit topic.

@buiderB - Jij gelooft in wetenschap wij geloven in GOD we kunnen hier eindeloos over discuseren maar komen er toch niet uit dus het beste is dat jij je ding doet en dat wij onze ding doen. Zo vind jij een gelovige een debiel en wij vinden jou ook niks meer dan dat.

@Zeep wat ik niet begrijp er zijn 66 versies van de Bijbel en in elke staan dan weer tegenbeweringen.
Het is toch duidelijk dat men dit boek herschreven heeft (door mensen) of denk jij hier anders over ??

Ja, blijkt maar mooi weer eens dat ik toch niet alleen sta he in mn gedachten he :rolleyes:

En dat is goed omdat..?

Terug
Naar boven