XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Nou, zulke macro extensie tubes van 20 euries doen het erg prima met m'n 85mm. Met contacten om m'n diafragma aan te kunnen passen.
baardagaam1.jpg

Gekko1.jpg

snek1.jpg

Kikker1.jpg

kikker2.jpg
 
Net nog een poging gedaan om een oude foto anders te bewerken. Was niet echt tevreden hiermee. Had toen geprobeerd om het wat interessanter te maken door wat in de voorgrond te hebben. Vond het nog niet bijzonder, net als bijna al m'n architectuur foto's op klaarlichte dag. Met een filmpje zag ik wat leuke effecten door de schaduws omlaag te halen en meer negatief te creëren. Ben op zich best tevreden hoe het er dit keer uit is gekomen.

Hier nog wat mensen die vaak met architectuur bezig zijn en tips hebben? Zou leuk zijn als ik toch wel wat meer en mooiere architectuur foto's in mijn collectie heb van de steden die ik bezoek.
erasmusbrug.jpg
 
Wat voelt het toch fijn om de tamron lens weg te hebben. Ik dacht eerst dat ik er misschien wel spijt van kan krijgen, gezien de scherpte wijd open toch wel een aardig verschil heeft met de samyang 35mm en je het brandpunt in een seconde verandert. Vandaag een paar uur door Amsterdam gelopen, heb dat ding nauwelijks aan m'n nek gehangen. Gewoon los in de hand. Battery grip er van af en lekker met weinig gewicht schieten met de 35mm en 85mm. M'n benen zijn prima om in en uit te zoomen. Zal wel eens een 2e hands 28-70mm f/3.5-5.6 van sony kopen voor 125ish voor als ik ga reizen in gebieden waar ik liever niet met lenzen wissel/veel mee kan nemen etc.

Dit is dan wel geen foto met de 35mm, maar ben erg tevreden over de compositie! De achtergond is recht, fijne blur maar niet te veel, voor- en achtergrond mooi er omheen. Geschoten tussen mensen door om een opgesloten beeld te creëren met de kettingen die om hem hingen. Zijn gezichtsuitdrukking maakte het verder compleet! Persoonlijk vind ik dit toch wel één van mijn mooiste foto's, al dan niet de mooiste compositie.
Trapped.jpg
 
Fijne plaat, strakke compositie ook. Feit dat er op de voorgrond en achtergrond ook wat gebeurt geeft veel diepte, wat alleen maar zorgt voor meer verhaal. Sterke plaat!
 
Maastricht ook door geweest. Mooi gebouw de basiliek van Servatius. Eerste 3 met de 35mm geschoten en de laatste met de 85mm vanuit een andere kerk.

kerk ingang.jpg

kerk1.jpg

kerk4.jpg

FB_IMG_1571178945289~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maastricht ook door geweest. Mooi gebouw de basiliek van Servatius. Eerste 3 met de 35mm geschoten en de laatste met de 85mm vanuit een andere kerk.


Je laatste foto doet mij denken aan 1 die ik een jaar of 8 geleden gemaakt heb vanaf de eiffeltoren... Had helaas geen knappe lens op dat moment waardoor de scherpte wat mist, maar vond het wel een gaaf plaatje!
Tegenwoordig geen camera meer behalve mijn telefoon. Krijg daar op mobielformaat, met wat nabewerking, vaak hele knappe fotos uit! Kzal is wat opzoeken...

Parijs.jpg
 
Je laatste foto doet mij denken aan 1 die ik een jaar of 8 geleden gemaakt heb vanaf de eiffeltoren... Had helaas geen knappe lens op dat moment waardoor de scherpte wat mist, maar vond het wel een gaaf plaatje!
Tegenwoordig geen camera meer behalve mijn telefoon. Krijg daar op mobielformaat, met wat nabewerking, vaak hele knappe fotos uit! Kzal is wat opzoeken...

Bekijk bijlage 468536
Ziet er zeker goed uit! Vind het wel veel hebben om door iets heen te schieten en een mooie natuurlijke rand te maken. En telefoons van tegenwoordig hebben toch wel een aardige camera ingebouwd!
 
Je kan photoshop cs5 alleen per maand abonnement nemen en niet gewoon een serial kopen?
 
ik maak eigenlijk alleen maar foto’s van mijn kids, ik heb gewoon geen zin en tijd voor andere soort foto’s. Voordat we in december naar Euro Disney gaan zal ik zeer waarschijnlijk de Tamron 35-150mm f/2.8-4 kopen want 95% van de foto’s schiet ik niet wijder dan 35mm en ik kom best vaak te kort met 50mm, daarnaast is lenzen wisselen op straat net 2 kinderen om je heen toch niet zo handig.

5C8D55C8-18A4-4684-8254-DB61BA1D1565.jpeg
3A498CE7-ECD9-445A-98D8-0B0DD37A444F.jpeg
 
En we hebben de eerste stap gezet in kunstmatige belichting en het gebruik van een studio-setup :D

De diffuser is veel te zwak, moet nog een mooie paraplu regelen. Te harde belichting nog. Heb nu ook m'n flitser vast getapet omdat ik nog wacht op m'n paraplu & flits aansluiting van Ali voor op m'n statief :o. Ook is 85mm te krap in mijn kamer, prima voor headshots, maar een 50mm zou meer gepast zijn. Scheelt ook een hoop diepte. Ik kan dus niet vanaf mijn telefoon scherpstellen met de software zoals ik dat met m'n 4000d kon. Beetje een teleurstelling, op mezelf oefenen is behoorlijk lastig. En ik wil ook leuke foto's van mezelf@@@

Zelfportret1.jpg
IMG_20191113_191607.jpg
Epische studio setup:
-Godox TT685s met de XPro-S trigger
-Kleine ronde diffuser (te klein)
-Action zwarte vuilafstotende vierkante tafelkleed als backdrop
-Doos met aluminiumfolie als reflector
 
En we hebben de eerste stap gezet in kunstmatige belichting en het gebruik van een studio-setup :D

De diffuser is veel te zwak, moet nog een mooie paraplu regelen. Te harde belichting nog. Heb nu ook m'n flitser vast getapet omdat ik nog wacht op m'n paraplu & flits aansluiting van Ali voor op m'n statief :o. Ook is 85mm te krap in mijn kamer, prima voor headshots, maar een 50mm zou meer gepast zijn. Scheelt ook een hoop diepte. Ik kan dus niet vanaf mijn telefoon scherpstellen met de software zoals ik dat met m'n 4000d kon. Beetje een teleurstelling, op mezelf oefenen is behoorlijk lastig. En ik wil ook leuke foto's van mezelf@@@

Epische studio setup:
-Godox TT685s met de XPro-S trigger
-Kleine ronde diffuser (te klein)
-Action zwarte vuilafstotende vierkante tafelkleed als backdrop
-Doos met aluminiumfolie als reflector
Vet shot zou wel zijn hand er volledig op schieten. En miss zonder horloge. Gaat de focus naar het model toe
 
Vet shot zou wel zijn hand er volledig op schieten. En miss zonder horloge. Gaat de focus naar het model toe
Het was eigenlijk de bedoeling geweest een beetje diepte te hebben, maar ben gedwongen op f/8 wezen schieten want anders rip m'n gezicht scherp te krijgen. Er was geen ruimte voor de hand, m'n camera zat tegen het bureau aan. Als ik dichterbij de backdrop ga dan was die te duidelijk zichtbaar. Vandaar dat ik eigenlijk een 50mm zou moeten hebben voor in mijn kamer en andere krappere ruimtes als ik de mobiele studio ergens meeneem.

Heb hem als profielfoto wel gecropt bij m'n schouders/haren :p
 
Het was eigenlijk de bedoeling geweest een beetje diepte te hebben, maar ben gedwongen op f/8 wezen schieten want anders rip m'n gezicht scherp te krijgen. Er was geen ruimte voor de hand, m'n camera zat tegen het bureau aan. Als ik dichterbij de backdrop ga dan was die te duidelijk zichtbaar. Vandaar dat ik eigenlijk een 50mm zou moeten hebben voor in mijn kamer en andere krappere ruimtes als ik de mobiele studio ergens meeneem.

Heb hem als profielfoto wel gecropt bij m'n schouders/haren :p
50mm is ook wel krap. Kan hem wel opsturen dat je ermee kan oefenen?
 
Het was eigenlijk de bedoeling geweest een beetje diepte te hebben, maar ben gedwongen op f/8 wezen schieten want anders rip m'n gezicht scherp te krijgen. Er was geen ruimte voor de hand, m'n camera zat tegen het bureau aan. Als ik dichterbij de backdrop ga dan was die te duidelijk zichtbaar. Vandaar dat ik eigenlijk een 50mm zou moeten hebben voor in mijn kamer en andere krappere ruimtes als ik de mobiele studio ergens meeneem.

Heb hem als profielfoto wel gecropt bij m'n schouders/haren :p
Stuur die 50mm zo op. Zeg het maar.
 
Back
Naar boven