Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

giphy.gif
 
Haha ja, Tokyo. Eind oktober weer die kant uit, hopelijk met wat meer werk weer terug naar NL (en wat ik ook eerder edit).
 
Haha ja, Tokyo. Eind oktober weer die kant uit, hopelijk met wat meer werk weer terug naar NL (en wat ik ook eerder edit).
O dit doe jij voor je werk? Dat is wel vet.
 
M'n eerste model gescoord :p. Klein shootje van m'n zusje vanuit m'n broers balkon. Mogelijk binnenkort wat foto's maken voor een oude vriend z'n feest en nog wat portretten voor klasgenoten. Probeer mensen te scoren om mee te oefenen op dit moment.
2bobbie1200.jpg

3bobbie1200.jpg
Haha ja, Tokyo. Eind oktober weer die kant uit, hopelijk met wat meer werk weer terug naar NL (en wat ik ook eerder edit).
Nice!! Mooie plek ook om wat foto's te maken :)
 
5D3 schiet ik zelf mee, hopelijk binnenkort een 5D4 maar die laat nog even op zich wachten (: Ik heb binnenkort tevens een gratis workshop in Alkmaar in samenwerking met Sigma, mocht je zelf interesse hebben of iemand kennen die net begint. Portretten en natuurlijk licht staan centraal die dag!
Wat is de reden dat je nu nog wilt upgraden naar een 5D4 en niet een EOS R (of andere mirrorless)?
 
Volgend weekend een coupleshoot en nog een portret van oude vrienden. Als mensen nog goede tips hebben of filmpjes aan te raden dan zijn ze zeker welkom :). Vooral een koppel, eerste keer dat ik het met meerdere mensen in één frame ga doen.

En ik kan ineens geen afbeeldingen meer uploaden naar dbb? Dan maar van reddit plukken. Had deze laatst in Haarlem geschoten, maar ik vond het eerst een te saaie foto. Met een beetje spelen met de kleuren, dehaze en contrast toch nog erg mooi geworden. Eerste foto dat op de sony alpha reddit een beetje gewaardeerd wordt. Zijn ook vaak flink bewerkte foto's/HDR die daar tussen hot staan :p

Er is een beetje fringing bij de bloemen omdatt de luminance te laag was van blauw. Had dit aangepast maar kan dus niet een ander iets uploaden naar dbb.
qp2zoxwigtk31.jpg
 
Steks

3Qu1lAbCvh9BnrE_8ES04VDlPiTjGV6MtwYf0j-Ju1Y.jpg


First en foremost: Ik vind DSLR nog altijd het meeste overwicht en balans hebben als ik het vergelijk met het glas waar ik mee schiet. 70-200 of een 85mm 1.2/1.4 zijn vrij zware objectieven. Ik kan absoluut niet werken met een body die topzwaar is op de objectieven omdat ik daar volledig m'n balans mee kwijt raak in m'n schouders/gewicht en dit in mijn workflow ook ontzettend a-relaxed vind. Ik ben bodies van formaat gewend, zoals een 5D3/1DX2 en dergelijke om de juiste steun te hebben om met dit soort glaswerk te werken.

Second: Ik heb redelijk wat reviews gelezen en ben nog niet onder de indruk van de EOS R (of andere soort gelijke modellen). Een Sony A7X is bijvoorbeeld een prachtige camera voor video maar voor foto ben ik niet impressed. Zeker de EOS R heeft voor het geld wat ervoor gevraagd word en de beloofde 'specs' zichzelf amper waar weten te maken, daarvoor zie ik nog geen grote redenen om over te stappen naar een ander systeem. Voor het werk wat ik schiet (fashion/beauty/corporate) mis ik in de huidige DSLR ranges nog geen zware specs, wat ik mis in de body zelf los ik met m'n glas op. Daarnaast zou ik nu ook absoluut niet meer willen overstappen van systeem, dus mocht ik ook overstappen naar een mirrorless systeem zou het van Canon afkomstig 'moeten' zijn en die lopen er niet echt op voor. Dynamisch bereik van de EOS R schijnt ook niet al te best te zijn, dat is toch wel iets waar ik destijds veel waarde aan gehecht heb met mijn upgrade. Mocht je wel willen filmen met een EOS R dan krijg je een flinke crop op de 4K wat ook niet heel wenselijk is. Accu houd het op 320 beelden per laadcircle (wat echt weinig is) dus je moet haast wel een goede set extra erbij kopen, will not be cheap. En 1 cardslot. Men, I can't even start on the dangers.

Third: Ik geloof persoonlijk nog niet zo in het hele 'mirrorless verslaat alles' verhaal. Mijn (dynamisch) bereik en kwaliteit van een DSLR zie ik nog niet nagebootst worden op vele fronten. Daarnaast zie je dat veel mirrorless werk zo plat ge-edit word dat ik amper meer normale vergelijkingen ervan kan maken omdat het meer de norm is dan een uitzondering om alles zo enorm over-saturated te maken dat het wél wat lijkt.

Nogmaals: Ik geloof 100% dat er goede modellen op de markt zijn (als ik zelf ooit nog een keer weer wat met video ga doen zou ik zo een A7X o.i.d aanschaffen) maar voor fotografie ben ik zelf nog niet overtuigd. zeker qua prijsklasse niet. De EOS R doet nu (op CameraNu) 1.999, daarvoor koop ik een hele, hele nette 5D4 en heb ik nog ruimte om een objectief te upgraden waar nodig. Als Canon met een ander alternatief komt wat voor ons echt interessant kan zijn op de eerder genoemde punten maar op dit moment zie ik nog te weinig pro's om wel zoveel geld ervoor te gooien. Heb hier en daar ook al flink wat EOS R weer in de verkoop zien gaan, dus ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Goed, lekker op de vrijdagochtend.
 
Laatst bewerkt:
Geen Focus, een Cube.
 
Steks

Bekijk bijlage 465434

First en foremost: Ik vind DSLR nog altijd het meeste overwicht en balans hebben als ik het vergelijk met het glas waar ik mee schiet. 70-200 of een 85mm 1.2/1.4 zijn vrij zware objectieven. Ik kan absoluut niet werken met een body die topzwaar is op de objectieven omdat ik daar volledig m'n balans mee kwijt raak in m'n schouders/gewicht en dit in mijn workflow ook ontzettend a-relaxed vind. Ik ben bodies van formaat gewend, zoals een 5D3/1DX2 en dergelijke om de juiste steun te hebben om met dit soort glaswerk te werken.

Second: Ik heb redelijk wat reviews gelezen en ben nog niet onder de indruk van de EOS R (of andere soort gelijke modellen). Een Sony A7X is bijvoorbeeld een prachtige camera voor video maar voor foto ben ik niet impressed. Zeker de EOS R heeft voor het geld wat ervoor gevraagd word en de beloofde 'specs' zichzelf amper waar weten te maken, daarvoor zie ik nog geen grote redenen om over te stappen naar een ander systeem. Voor het werk wat ik schiet (fashion/beauty/corporate) mis ik in de huidige DSLR ranges nog geen zware specs, wat ik mis in de body zelf los ik met m'n glas op. Daarnaast zou ik nu ook absoluut niet meer willen overstappen van systeem, dus mocht ik ook overstappen naar een mirrorless systeem zou het van Canon afkomstig 'moeten' zijn en die lopen er niet echt op voor. Dynamisch bereik van de EOS R schijnt ook niet al te best te zijn, dat is toch wel iets waar ik destijds veel waarde aan gehecht heb met mijn upgrade. Mocht je wel willen filmen met een EOS R dan krijg je een flinke crop op de 4K wat ook niet heel wenselijk is. Accu houd het op 320 beelden per laadcircle (wat echt weinig is) dus je moet haast wel een goede set extra erbij kopen, will not be cheap. En 1 cardslot. Men, I can't even start on the dangers.

Third: Ik geloof persoonlijk nog niet zo in het hele 'mirrorless verslaat alles' verhaal. Mijn (dynamisch) bereik en kwaliteit van een DSLR zie ik nog niet nagebootst worden op vele fronten. Daarnaast zie je dat veel mirrorless werk zo plat ge-edit word dat ik amper meer normale vergelijkingen ervan kan maken omdat het meer de norm is dan een uitzondering om alles zo enorm over-saturated te maken dat het wél wat lijkt.

Nogmaals: Ik geloof 100% dat er goede modellen op de markt zijn (als ik zelf ooit nog een keer weer wat met video ga doen zou ik zo een A7X o.i.d aanschaffen) maar voor fotografie ben ik zelf nog niet overtuigd. zeker qua prijsklasse niet. De EOS R doet nu (op CameraNu) 1.999, daarvoor koop ik een hele, hele nette 5D4 en heb ik nog ruimte om een objectief te upgraden waar nodig. Als Canon met een ander alternatief komt wat voor ons echt interessant kan zijn op de eerder genoemde punten maar op dit moment zie ik nog te weinig pro's om wel zoveel geld ervoor te gooien. Heb hier en daar ook al flink wat EOS R weer in de verkoop zien gaan, dus ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Goed, lekker op de vrijdagochtend.

Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar kan ik veel mee. Je antwoord is in lijn met wat ik hoorde van een andere professionele fotograaf.
 
Man, heb gisteren de sony 85mm 1.8 gescoord voor 385,- op marktplaats. Ik vind de tamron helemaal niet zo leuk meer.. :o Zit te twijfelen om de tamron te verkopen en de samyang 35 en 50mm f/1.4 te kopen. Het enige wat me tegenhoudt is dat de tamron misschien fijner is op vakanties, ipv 3 primes. Maar zo'n 35mm is een prima range voor wat straatfotografie, en voor portretten ga ik dus zeker niet meer m'n tamron gebruiken. En misschien ipv de 50mm een manuele ultra-groothoek voor dd paar keer dat ik er eentje zou willen hebben en astrofotografie. Want 35mm gebruik ik vaker dan 50.

Autofocus is echt uitstekend. De oog wordt ook veel vaker goed geraakt dan m'n tamron dat kan. Heerlijk zachte bokeh. En dat voor maar 385 euro, top lens zonder gebreken. Zal morgen wat foto's plaatsen van de 85mm.
 
Van full body naar gezicht shot :D. Laatste van m'n oom helaas net wat fel licht er op gehad. Hij was niet zo geduldig om even iets te regelen om het licht tegen te houden. Heb m'n tamron al op marktplaats gedumpt. Heb toch liever zo'n mooie pancake 35mm f/2.8 voor straatfotografie zodat ik niet zo opval. Ik vergeet ook elke keer om een rechte lijn te krijgen op de achtergrond :o
dbb4.jpg

dbb2.jpg

dbb1.jpg

dbb3.jpg
 
  • Like
Waarderingen: LM
Fijn licht! Zou de horizon van het eerste beeld nog even recht zetten (ish beetje scheef) :)
 
Fijn licht! Zou de horizon van het eerste beeld nog even recht zetten (ish beetje scheef) :)
Thanks! :) Vergeet vaak naar de horizon te kijken.. Heb m'n grid aangezet om er iets meer aandacht aan te geven. Hoe zet ik het echter recht zonder de persoon scheef te krijgen?

Wanneer volgt er trouwens meer informatie over je cursus? Had me aangemeld maar sindsdien niets meer van gehoord.
 
Dan ga ik helemaal naar Leeuwarden en is dit m'n leukste foto :o. Het is alleen niet mien merk, maar wa 'ne trekker. Heb wel veel met 35mm (op de tamron) gewerkt om te kijken of het mij bevalt. Prima wijd voor straatfotografie.
Trekker.jpg
 
Ik vind het geen verkeerde foto. Die starbursts, zijn die echt? Ik denk het haast wel.
 
Ik vind het geen verkeerde foto. Die starbursts, zijn die echt? Ik denk het haast wel.
Yess, was aan het oefenen met composities waarbij ik de felle zon gebruik. Die twee reflecties waren perfect. Geschoten met f/16.

Ook bij deze geprobeerd op f/22. Maar dit was meer om te kijken of ik voldoende heb aan 35mm, vind architectuur niet zo heel bijzonder. Met een felle zon/hemel is architectuur erg basic en saai.
testschot.jpg
 
Lekker zonnetje erin wel! Wat vond je van de 35mm?



Gister in samenwerking met een fotomerk een workshop mogen geven. Ook wat mooie beelden geschoten van de meiden die model stonden die dag, erg leuk om eens te andere kant te zien/ervaren en zelf zaken te mogen vertellen :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven