Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

fe50mm.jpg


Leuk lensje, weten te scoren voor €100,- :). Als die niet bevalt kan ik hem altijd nog met winst verkopen. Maar denk dat ik hem wel zal houden voor zo'n lage prijs en fijne kleine lens. Wel jammer dat er een enorme holte bij de achterste element zit, deze lens had een heel stuk kleiner kunnen zijn als ze niet gewoon een adapter op een oud model hadden gedumpt.
 
Anders hadden ze een hele nieuwe lens moeten ontwikkelen en was die een stuk duurder geweest. Waarschijnlijk heb je nu gewoon een standaard nifty fifty met een adapter ja.
 
Anders hadden ze een hele nieuwe lens moeten ontwikkelen en was die een stuk duurder geweest. Waarschijnlijk heb je nu gewoon een standaard nifty fifty met een adapter ja.
Das waar, alsnog een erg lichte lens en fijn in de hand met de a7ii. En op f2.8/4 is het eigenlijk al behoorlijk scherp in het midden en in de hoeken, voor een simpele 50mm zou ik niet meer dan 200 voor over hebben.
 
Zouden jullie het aandurven om apparatuur in de USA te bestellen? Een Canon EOS RP met EF adapter en een Tamron 35-150 kost hier €2048, in de USA €1623 ($1798) dat scheelt ruim €400.

Ik heb een collega die meerdere keren per jaar naar de USA vliegt hij kan dat prima meenemen.
 
Zouden jullie het aandurven om apparatuur in de USA te bestellen? Een Canon EOS RP met EF adapter en een Tamron 35-150 kost hier €2048, in de USA €1623 ($1798) dat scheelt ruim €400.

Ik heb een collega die meerdere keren per jaar naar de USA vliegt hij kan dat prima meenemen.
Hoe zit dat met de verzekering?
Als dat gewoon hier kan dan waarom niet?
En ja meenemen wel online bestellen zou ik niet doen ivm import kosten.
 
In theorie kan het wel, ik raad wel echt aan de apparatuur uit de dozen te halen/apart mee te nemen anders kan het zijn dat je er nog best wel wat taxes overheen moet betalen.

Verder zou ik wel even verzekering technisch checken hoe dat zit bij de merken zelf.
 
Zouden jullie het aandurven om apparatuur in de USA te bestellen? Een Canon EOS RP met EF adapter en een Tamron 35-150 kost hier €2048, in de USA €1623 ($1798) dat scheelt ruim €400.

Ik heb een collega die meerdere keren per jaar naar de USA vliegt hij kan dat prima meenemen.

Wat ThaWasteland zegt. Heeft Canon internationale verzekering? En anders idd laten meenemen.
 
Wat bedoelen jullie met verzekering, of bedoelen jullie garantie? Want dat is volgens mij wel iets waar ze lastig mee doen, garantie claimen op een ander continent. De basale functies kan mijn collega wel controleren, maar meer dan dat niet, hij heeft denk ik nog nooit een ILC camera in zijn handen gehad.

Zonder belasting meenemen, is geen probleem, hij is Amerikaan en heeft de laatste jaren zonder problemen al vrij veel elektronica voor zichzelf en collega’s meegenomen.
 
Wat bedoelen jullie met verzekering, of bedoelen jullie garantie? Want dat is volgens mij wel iets waar ze lastig mee doen, garantie claimen op een ander continent. De basale functies kan mijn collega wel controleren, maar meer dan dat niet, hij heeft denk ik nog nooit een ILC camera in zijn handen gehad.

Zonder belasting meenemen, is geen probleem, hij is Amerikaan en heeft de laatste jaren zonder problemen al vrij veel elektronica voor zichzelf en collega’s meegenomen.

Garantie inderdaad. Als dat het geval is, dat Canon daar lastig over zal doen, zou ik het persoonlijk niet doen. Maar dat is puur gebaseerd op eigen ervaring met camera’s.

Mocht je het toch doen, dan zou ik op z’n minst controleren of er een bepaalde range is met serienummers die problemen hebben. Bij de Nikon D750 was er bijv. een sluiterprobleem bij een bepaalde batch. Hebben er zelf een gehad met dit probleem en die konden we bij Nikon afleveren en dan werd het gratis gemaakt. Heb je dan geen garantie, ben je wel even wat kwijt in reparatiekosten.

Het zal natuurlijk altijd een gok blijven. Kun je niet eens naar Canon NL bellen en vragen hoe het zit met garantie?
 
Leuk lensje de 50mm :). En m'n softbox + grid is ook een leuk ding. Met een paraplu is de achtergrond veel te belicht. Door de grid op m'n softbox kan ik het licht mooi richten en de achtergrond donker houden.
christmas_shot.jpg
 
Moet het fotoboek nog steeds maken :p

Linksonder print ik uit op canvas of poster
 

Bijlagen

  • IMG_7639.jpg
    IMG_7639.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 61
  • IMG_6600.jpg
    IMG_6600.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 59
  • IMG_6550 (1).jpg
    IMG_6550 (1).jpg
    111,5 KB · Weergaven: 60
  • 20190530_132949.jpg
    20190530_132949.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 61
Gisteren dagje aan zee geweest.
Weinig volk, en geen regen.
IMG_20200126_095637-02.jpeg
IMG_20200126_095614-01.jpeg
 
Wat een scherpte, en dat op 80x120cm! Prachtige druk ontvangen van één van m'n foto's in London via bestecanvas. Heb ook gelijk m'n 50mm verkocht voor 130,- om voor Samyang's 24mm f2.8 te gaan. Ben erg tevreden met de 35mm die ik voor 95% van de tijd heb gebruikt. Een stap achteruit volstond helaas niet altijd, waardoor ik toch zo nu en dan tekort kwam op 35. En de 24mm is ook maar 222,- met dezelfde kwaliteiten. Voor m'n reis naar California, grand canyon etc. zou de 24mm erg van pas komen. Heb nu een 2x3 meter backdrop in m'n kamer en m'n homestudio uitgebreid, kan nu dus ook de 35mm gebruiken voor binnen.

Nu nog een mooie logo voor mezelf zien te krijgen om een fotoboek te maken van de reis :D. Als iemand toevallig een beetje zou kunnen helpen dan wordt dat erg gewaardeerd :heart:
canvas.jpg
 
Back
Naar boven