AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Die sigma 17-50 is ook een dijk van een lens. Heb hem zelf ook. Lichtsterk en snel, voor dat geld de beste investering die ik ooit heb gedaan.
Ik heb hem voor nog geen €200 tweedehands gekocht, dus ja dan een nieuwe lens kwa prijs/kwaliteit verhouding niet echt tegenop.

Ja, op zich wel, ik was nog steeds aan het wachten op een review van Christopher Frost, maar wilde niet langer wachten want over anderhalve week gaan we naar Euro Disney en het leek me wel een prima lens voor. En de range vind ik ook wel prettiger dan 17-50, maar met geen beeldkwaliteit verbetering houd het voorlopig gewoon even op.

Over een paar maanden maanden toch maar weer eens verdiepen in de verschillende FF ML camera's want iets als eye-AF wil ik eigenlijk wel hebben.
Eye-AF is idd het mooiste van mijn upgrade geweest. Baal wel dat de a7ii geen eye-AF in continuous kan doen.

Ook niet middels een firm-ware update?

Ik heb hem voor nog geen €200 tweedehands gekocht, dus ja dan een nieuwe lens kwa prijs/kwaliteit verhouding niet echt tegenop.
Gaat mij net zo, heb de mijne ook 2de hands voor 200 gekocht. Als ik hem nu zou weg doen levert ie het zelfde weer op.

Volgend weekend vieren we Sinterklaas en dan wil ik weer leuke foto’s maken, dus heb ik vandaag even gespeeld met de flitser, een Sigma 610 DG ST, maar hij flitst 9 van de 10 keer niet, ook niet op mijn oude camera waar hij het wel altijd prima op deed. Nieuwe (goedkope) batterijen helpen niets, morgen ga ik nog even Duracells kopen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt want met het test knopje flitst hij wel gewoon.

Ik wil dus snel een nieuwe flitser kopen, maar ik heb niet echt veel tijd om me er in te verdiepen. Volgens mij is tegenwoordig Godox een beetje het merk met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Zou een Godox tt685 een goede keuze zijn voor nu, maar ook voor als ik in de toekomst wat meer met een (of meerdere) flitser(s) wil werken.

Volgend weekend vieren we Sinterklaas en dan wil ik weer leuke foto’s maken, dus heb ik vandaag even gespeeld met de flitser, een Sigma 610 DG ST, maar hij flitst 9 van de 10 keer niet, ook niet op mijn oude camera waar hij het wel altijd prima op deed. Nieuwe (goedkope) batterijen helpen niets, morgen ga ik nog even Duracells kopen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt want met het test knopje flitst hij wel gewoon.

Ik wil dus snel een nieuwe flitser kopen, maar ik heb niet echt veel tijd om me er in te verdiepen. Volgens mij is tegenwoordig Godox een beetje het merk met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Zou een Godox tt685 een goede keuze zijn voor nu, maar ook voor als ik in de toekomst wat meer met een (of meerdere) flitser(s) wil werken.
De tt685 is ideaal. Sommige mensen vinden die te groot, vooral met een systeemcamera. Maar gezien het feit dat je altijd de flits lager kunt zetten maar niet hoger is de grotere variant een stuk beter. En die kan 360 graden draaien, de kleinere tt350 maar 270.

Ben erg tevreden met mijn tt685s, moet alleen nog eens overstappen op oplaadbare batterijen met een hoge capaciteit. Anders duurt het snel behoorlijk lang voordat die geladen is na full power.

Bedoel je met te groot de fysieke afmeting, ik zal hem eens vergelijkem met de sigma die ik nu heb, maar die zal denk ik niet kleiner zijn.

Bedoel je met te groot de fysieke afmeting, ik zal hem eens vergelijkem met de sigma die ik nu heb, maar die zal denk ik niet kleiner zijn.
Afmeting en gewicht. Vooral het gewicht scheelt veel, toch wel 2x zo zwaar t.o.v. de tt350 met 410g zonder batterijen. Off-camera geen probleem, er bovenop is het wel een beetje irritant. Behoorlijk top heavy met mijn toestel, en al helemaal als er een kleine lichte lens op zit zoals m'n 35mm.

Als je ook off-camera wilt dan raad ik zeker de xpro trigger aan. De x1t schijnt behoorlijk tegen te vallen voor de 2 tientjes die je er op bespaart.

Duidelijk, zoals met alle andere spullen moet je een beetje een compomis sluiten. Wat afmetingen betreft is wat groter en zwaarder niet echt een probleem, mijn huidige sigma is alleen wel zo’n 100 gram lichter en toch al redelijk aan het gewicht. Ik zal morgen nog even wat zoeken op het net.

Ik doe eens gek en heb de Godox tt865c maar gewoon besteld zonder eerst urenlang het net afgestruind te hebben.

Ik doe eens gek en heb de Godox tt865c maar gewoon besteld zonder eerst urenlang het net afgestruind te hebben.
Zal zeker goed bevallen! Ben er zelf erg blij mee. Hebb je hem wel via amazon besteld? Scheelt een hoop geld: https://www.amazon.de/dp/B013FM8X0S/ref=sr_1_3?keywords=godox+tt685c&qid=1574893838&sr=8-3

Nog een paar studioshots van vandaag :D. Moet alleen wel zeker een 50mm focal range hebben. Binnenkort maar eens 1 scoren voor 100,- op marktplaats. Kom net tekort voor full-body shots in m'n kamer. Mis de knie ook op de eerste foto. Gezien ik studiofoto's niet op f1.8 schiet maar op z'n minst f/4 is de 50mm perfect. Voorbeeld op f/2.8 met de laatste foto, de andere 2 zijn op f/4. 2.8 is te krap, 2e oog is al buiten focus op close-up. Misschien later met een fatsoenlijke backdrop wel wat wijder schieten. Maar nu is het gewoon erg lelijk als je de kreukels er in kunt zien.

max1.jpg

max2.jpg

max4.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb er eentje gevonden voor €164 in Nedeeland, de volgende keer toch maar ook op amazon kijken. Als ik er echt geen haast mee heb kan ik spullen ook gratis uit de states laten overkomen.

Gisteren met vrienden naar het Sinterklaas huis gegaan en onder slechte omstandigheden toch nog wel een paar redelijke foto‘s gemaakt, deze was kwa kleuren heel slecht maar in zwart-wit ziet hij er niet verkeerd uit, dus ik ga een paar anderen ook maar om zetten naar zwart-wit misschien knappen die er ook van op.
C47414A5-D4A5-481A-80F5-168CA033B19C.jpeg

1/100sec f/2.8 iso 4000

Laatst bewerkt:
Zal zeker goed bevallen! Ben er zelf erg blij mee. Hebb je hem wel via amazon besteld? Scheelt een hoop geld: https://www.amazon.de/dp/B013FM8X0S/ref=sr_1_3?keywords=godox+tt685c&qid=1574893838&sr=8-3

Nog een paar studioshots van vandaag :D. Moet alleen wel zeker een 50mm focal range hebben. Binnenkort maar eens 1 scoren voor 100,- op marktplaats. Kom net tekort voor full-body shots in m'n kamer. Mis de knie ook op de eerste foto. Gezien ik studiofoto's niet op f1.8 schiet maar op z'n minst f/4 is de 50mm perfect. Voorbeeld op f/2.8 met de laatste foto, de andere 2 zijn op f/4. 2.8 is te krap, 2e oog is al buiten focus op close-up. Misschien later met een fatsoenlijke backdrop wel wat wijder schieten. Maar nu is het gewoon erg lelijk als je de kreukels er in kunt zien.

max1.jpg

max2.jpg

max4.jpg

Is dit dan geschoten met 85mm?

Ik heb er eentje gevonden voor €164 in Nedeeland, de volgende keer toch maar ook op amazon kijken. Als ik er echt geen haast mee heb kan ik spullen ook gratis uit de states laten overkomen.

Gisteren met vrienden naar het Sinterklaas huis gegaan en onder slechte omstandigheden toch nog wel een paar redelijke foto‘s gemaakt, deze was kwa kleuren heel slecht maar in zwart-wit ziet hij er niet verkeerd uit, dus ik ga een paar anderen ook maar om zetten naar zwart-wit misschien knappen die er ook van op.
C47414A5-D4A5-481A-80F5-168CA033B19C.jpeg

1/100sec f/2.8 iso 4000
Ik vind zwart-wit met een flits ook wat makkelijker. Scheelt bij enkele foto's enorm. Bij deze past het erg goed.
Is dit dan geschoten met 85mm?
Yes

Ik heb hem zonder flits genomen, in zo‘n omgeving vind ik het ongepast om een flitser te gebruiken, komende zaterdag bij ons thuis ga ik hem wel gebruiken (of althans mijn broer, die die weet gelukkig ook iets van fotograferen). Maar het licht was in die specifieke ruimte echt dramatisch slecht, er hingen daar gekleurde lampen dus het idee was om gewoon wat te schieten en het sowieso om te zetten naar zwart-wit.

Wat die 50mm voor jou betreft, zijn daar ook betaalbare voor te vinden met een E-mount, anders is een Yongnuo met een adapter misschien wel een leuke optie.

Ik heb hem zonder flits genomen, in zo‘n omgeving vind ik het ongepast om een flitser te gebruiken, komende zaterdag bij ons thuis ga ik hem wel gebruiken (of althans mijn broer, die die weet gelukkig ook iets van fotograferen). Maar het licht was in die specifieke ruimte echt dramatisch slecht, er hingen daar gekleurde lampen dus het idee was om gewoon wat te schieten en het sowieso om te zetten naar zwart-wit.

Wat die 50mm voor jou betreft, zijn daar ook betaalbare voor te vinden met een E-mount, anders is een Yongnuo met een adapter misschien wel een leuke optie.
Ooh zo, wel hetzelfde principe. Veel contrast, donkere schaduwen/lichte highlights. Zulke foto's doen het goed in zwart/wit maar zijn vaak een beetje vlak in kleur.

De sony fe 50mm is een goede lens, tweedehands ook voor 100,- te vinden. Goed scherpt vanaf f/2.8, maar die zal ik dan ook niet echt gebruiken op f/1.8 voor studiofoto's. AF schijnt wel matig te zijn, maar ook dat is weer geen probleem gezien ik toch alleen handmatig scherp stel.

Vanavond even wat kunnen spelen met de flister zodat ik weet met welke instellingen ik hem zaterdag af kan staan. In ETTL modus werkt hij echt super goed en eenvoudig en ik ben echt te spreken over het resultaat, dit is een goede koop geweest die ik ook wel vaker ga gebruiken. Maandag gaan we met een grote groep een midweek naar Disneyland Parijs het Centerparcs park er naast, ik denk dat de flitser dan ook wel gebruikt zal worden.

Terug
Naar boven