Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

In av (Aperture) schieten is ook wel fijn tot op zekere hoogte.
 
Bekijk bijlage 490330
Dit was de RAF, ik heb werkelijk geen idee waarom me camera soms extreem felle of extreem donkere fotos neemt. Alles doe ik handmatig maar zo leer ik het wel (heb tot nu toe nog niet veel geleerd)
Als je alles hand matig doet dan ligt het aan de door jou gekozen parameters en niet aan de camera... maar al doende leer je idd wel!
 
Wat natuur shots

IMG_3245.jpg
IMG_3698.jpg
IMG_3308.jpg
tttt.jpg
IMG_3247-2.jpg
smll.jpg
poolsh.jpg
cl.jpg
 
6e en 7e erg vet!
In av (Aperture) schieten is ook wel fijn tot op zekere hoogte.
Ik dacht al in aperture priority mode geschoten te hebben, maar iedergeval als ik licht en schaduw heb op de finder, en ik richt de camera in de schaduw word het geen dat licht is helemaal wit.. lens zelf is ook handmatig. Fujifilm was niet de beste merk om als beginner te kiezen 🤕
 
Ik ben overgestapt naar APS-C. Ik had de a7ii gekocht met de intentie om daarna de a7iii te kopen als die goedkoper werd. De autofocus was traag en vaak focus gemist helaas. Ook geen real-time eye AF of animal eye AF. Desalniettemin ook veel geweldige foto's geraakt. Ik wilde Tamron's 70-180mm f/2.8 halen, maar met een bedrag van €1500,- vond ik het toch meh. Toen schoot mij te binnen dat dit jaar een geweldige lens voor aps-c uit kwam, Sony's 70-350mm f/4.5-6.3 GM. Een equivalent voor 105-525mm voor €770,-, mooie prijs.

Na wat kijken ben ik voor de a6400 gegaan. Twijfelde met de a6100, maar de weather sealing, magnesium alloy body en veel hogere resolutie EVF maakte de a6400 beter (+ 100,- korting & gratis NP-FW50 accu). Wat is dit een geweldig toestel zeg. Zelfs in een wat donkere kamer focust die behoorlijk accuraat en snel. Ik heb weinig foto's die niet in focus zijn van bewegende puppies met mini ogen. Bijna alles is haarscherp op het oog gefocust. Daar waar mijn a7ii gewoon niet mee te werken was met puppies en ik handmatig moest focussen (wat ook niet al te best ging).

Heb nu Sigma's 56mm f/1.4 ter vervanging van mijn 85mm f/1.8. De helft van het gewicht en grootte. De nieuwprijs is 406,-, dat was net zo duur als dat ik mijn 85mm heb doorverkocht (400,-). Mijn a7ii + grip + samyang's 35mm verkocht voor 850,-. De body is ook 2/3e van het gewicht. Verder wil ik Sony's pancake lens 20mm f/2.8 om mijn samyang 35mm te vervangen. Ook zowat de helft van het gewicht (69g). Als laatst nog een manuele 12mm f/2 van Samyang en de 70-350mm en m'n lenzenset is compleet.

lens2.jpg

pup-gaap.jpg

pup-gaap2.jpg

pup-relax.jpg
 
Ik ben overgestapt naar APS-C. Ik had de a7ii gekocht met de intentie om daarna de a7iii te kopen als die goedkoper werd. De autofocus was traag en vaak focus gemist helaas. Ook geen real-time eye AF of animal eye AF. Desalniettemin ook veel geweldige foto's geraakt. Ik wilde Tamron's 70-180mm f/2.8 halen, maar met een bedrag van €1500,- vond ik het toch meh. Toen schoot mij te binnen dat dit jaar een geweldige lens voor aps-c uit kwam, Sony's 70-350mm f/4.5-6.3 GM. Een equivalent voor 105-525mm voor €770,-, mooie prijs.

Na wat kijken ben ik voor de a6400 gegaan. Twijfelde met de a6100, maar de weather sealing, magnesium alloy body en veel hogere resolutie EVF maakte de a6400 beter (+ 100,- korting & gratis NP-FW50 accu). Wat is dit een geweldig toestel zeg. Zelfs in een wat donkere kamer focust die behoorlijk accuraat en snel. Ik heb weinig foto's die niet in focus zijn van bewegende puppies met mini ogen. Bijna alles is haarscherp op het oog gefocust. Daar waar mijn a7ii gewoon niet mee te werken was met puppies en ik handmatig moest focussen (wat ook niet al te best ging).

Heb nu Sigma's 56mm f/1.4 ter vervanging van mijn 85mm f/1.8. De helft van het gewicht en grootte. De nieuwprijs is 406,-, dat was net zo duur als dat ik mijn 85mm heb doorverkocht (400,-). Mijn a7ii + grip + samyang's 35mm verkocht voor 850,-. De body is ook 2/3e van het gewicht. Verder wil ik Sony's pancake lens 20mm f/2.8 om mijn samyang 35mm te vervangen. Ook zowat de helft van het gewicht (69g). Als laatst nog een manuele 12mm f/2 van Samyang en de 70-350mm en m'n lenzenset is compleet.

Zeer mooie en scherpe fotos!
 
Quarantaine mood. Mooie krappe DoF op f1.4 van dichtbij :D. Sigma's 56mm 1.4 is een uitstekende lens vergeleken met hoe m'n 85mm 1.8 was op een FF body.
quarantainemood.jpg
 
Niet je eigen schoenen mag ik hopen.
 
De meest simpele tip voor fotografie, liever onderbelicht dan overbelicht. Werkt altijd.
 
Gisteravond genomen. Niet gegeten bij domino's Nog wel lastig in het donker 2 op tripod genomen eentje uit de hand

IMG_20200831_235205_639.jpg




Schoen6-37.jpg


Schoen6-39.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer cleanup geprobeerd
Volgende keer eerst de clean up dan de edit doen :P

Cleanuptry.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LM
Waarom full frame?
Even maar geciteerd naar dit topic.

Ik wil niet perse naar FF, maar wil wel iets anders dan nu. Ik ben ozpich wel tevreden met met Sigma 17-50mm f/2.8 op een APS-C sensor, maar ik wil wat betere lowlight kwaliteiten, wat verder kunnen zoomen, een groter diafragma en een camera met eye-AF. Ik heb nog even gedacht aan een Sony A6xxx met een Tamron 28-75mm f/2.8, maar dat kost bijna net zoveel als een Canon RP met deze lens en voor wat ik wil is de laatste combi de betere optie.
 
Back
Naar boven