Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Forum meet gefotografeerd bij Fox Gym, niet de beste belichting in het zware gewichtenhok.

Paar schoten met m'n 16mm en 56mm f/1.4 op ISO 3200 (eerste en laatste op 16mm):

De aanhouder lift3.jpg
Dirk1.jpg
Garnaal hangend.jpg
Goei lift zonder kleur.jpg
Je ruis valt erg mee voor 3200!
Witbalans is ook wel erg netjes voor in een gym. Handmatig gedaan of een grijskaart gebruikt?

Je ruis valt erg mee voor 3200!
Witbalans is ook wel erg netjes voor in een gym. Handmatig gedaan of een grijskaart gebruikt?
Ik bewerk het altijd achteraf in Lightroom. Al heb ik het weinig nodig, auto witbalans is best goed. Zo nu en dan zit die er best een stuk naast en te warm, maar dat heb ik zo aangepast.

Nog videografen hier? :p Vandaag een eerste video gemaakt om premiere rush uit te testen. Ik dacht dat ik het in mijn pakket had, maar was een trial voor 3 videos. Toen zag ik de studenten en docentendeal. Heb m'n fotografieplan geüpgradet naar de volledige creative cloud set. 19,66 p/m voor het eerste jaar, scheelt nog net geen 10je om LR + PS aan te vullen met alle andere adobe programma's. Even uitproberen en kijken of het mij bevalt.

Binnenkort een Takstar SGC-598 mic en DJI Ronin-SC gimbal aanschaffen om er echt voor te gaan! Maar, waar begin ik met leren op het gebied van software :o. Premiere rush ziet er simpel en basic uit, premiere pro lijkt in het Chinees te zijn. Als er mensen nog tips hebben om goed te beginnen dan zijn ze zeker welkom!

Mijn eerste clip van mijn spacecave om te testen: . Met een a6400 + Sigma 16mm zonder enig vorm van stabilisatie. Geschoten op f/1.4, 1/50, ISO 400 en 25p. Ik heb maar gewoon de interne ClearImage zoom gebruikt die tot 1.5x kan zoomen met nog steeds echte 4k video, dus die is nogal haperig. Ik had HLG-2 gebruikt. Maar toen ik het in rush had bewerkt was het ineens van HDR naar SDR gegaan en er anders uitgekomen.

lekkere tash sultana en heerlijke kamer ook, zou er hele dag kunnen zitten

Niemand hier actief met studioverlichting hé?

Ooit wel mee bezig geweest, heb een poos een complete set gehad met 3 flitsers, achtergrond, en wat andere spullen erbij. Maar omdat ik er te weinig mee deed alles weer verkocht. Later nog eens wat workshops gedaan omtrent flits technieken en uitleg over de diverse systemen zoals flits licht en continu licht. Wel erg leuk om te doen.

Ik wel eerst toen ik de ruimte in m'n kamer had. Maar uiteindelijk weg gedaan om de ruimte te besteden aan andere dingen. Heb nog wel m'n TTL flitser en trigger bewaard. Manuele flitser, softbox, statieven, paraplu's en achtergronden verkocht.

Ik had de DJI Ronin SC op het oog voor 303,-. Amazon prime deal, de Ronin SC Pro Combo van 353 voor 280 :D

In de vakanties van alles schieten en dan leren werken met Premiere pro. Denk dat dat wel ff iets meer tijd vereist dan fotografie en lightroom.
IMG_20201016_214804.jpg

825A9CF5-6835-4768-B7A5-1EB7CE9B43C8.jpeg

Ik snap eindelijk hoe het zit met sluitertijd (en waar ik die kan instellen op me camera..) en alles samen. Mede dankzij het vak fotografie op school. Het resultaat mag er zijn. Heb nog wat meer: (de boom is trouwens gewoon op de dag genomen gisteren)

17337326-7641-4D05-986D-2ACF5EC34BB0.jpeg

YouTube ook zat tutorials over sluitertijd longexposure is met auto's ook super vet :p

Sowieso zijn longexposures dope

Gisteren tijdens het wandelen

Bijlagen

• lambo (1 of 1).jpg
    lambo (1 of 1).jpg
    151,1 KB · Weergaven: 77
  • IMG_0291.jpg
    IMG_0291.jpg
    113,7 KB · Weergaven: 76
  • lamo (1 of 1).jpg
    lamo (1 of 1).jpg
    135,9 KB · Weergaven: 72
  • IMG_0256.jpg
    IMG_0256.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 72
Gisteren tijdens het wandelen
Het lijkt er haast op alsof er iets met je lens is. De bovenkanten zijn allemaal wazig (gemaakt?) terwijl ze in de DOF zitten. Vooral de stoplichten en het bord zijn erg afleidend. Terwijl de dingen die juist daarachter zitten wel scherp zijn.

Het lijkt er haast op alsof er iets met je lens is. De bovenkanten zijn allemaal wazig (gemaakt?) terwijl ze in de DOF zitten. Vooral de stoplichten en het bord zijn erg afleidend. Terwijl de dingen die juist daarachter zitten wel scherp zijn.
Oja ik heb dus de miniatuur effect gevonden op mijn 80d lol in die mode zat ik te schieten:p

Ontzettend veel mensen vinden dit soort onrealitische bewerkingen mooi.

Oja ik heb dus de miniatuur effect gevonden op mijn 80d lol in die mode zat ik te schieten:p
Aha! Ik vind een neppe bokeh er nog wel prima uit zien, maar mijn hoofd kan het niet zo aan om iets in het midden wazig te zien en alles ervoor en erna scherp :p. Beetje een omgekeerde wereld.
Ontzettend veel mensen vinden dit soort onrealitische bewerkingen mooi.
Ik vind het een bijzonder iets. Het trekt mijn ogen gelijk naar de borden en stoplichten i.p.v. de lambo.

Aha! Ik vind een neppe bokeh er nog wel prima uit zien, maar mijn hoofd kan het niet zo aan om iets in het midden wazig te zien en alles ervoor en erna scherp :p. Beetje een omgekeerde wereld.

Ik vind het een bijzonder iets. Het trekt mijn ogen gelijk naar de borden en stoplichten i.p.v. de lambo.

Ik ging gisteren dus aardig wat lopen en dacht neem die cam nou maar mee je weet maar nooit. Toen zat ik wat met de settings te klooien en kwam ik die miniatuur effect tegen. Op het schermpje zag dat er wel dope uit dus hield ik het in die stand.
Dus toen ik bij toeval die Lambo voor de 2e keer tegenkwam dacht ik gelijk schieten want voor je het weet is hij weg. Ik heb echt maar 4 of 5 foto's van die lambo maar dus wel met dat effect erbij.
Toen hij voor de 2e keer dus onder het tunneltje vandaan kwam was puur toeval dat is minstens 10 min lopen van de vorige locatie en dat ik dan net daar weer loop toeval.

Ik denk ook niet dat dit effect gemaakt is om met een canon 70/300 te schieten vanaf 100 meter ofzo. Dus het was allemaal niet voorop gezet of bedacht dat ik die auto even op de foto ging zetten.

Ik ging gisteren dus aardig wat lopen en dacht neem die cam nou maar mee je weet maar nooit. Toen zat ik wat met de settings te klooien en kwam ik die miniatuur effect tegen. Op het schermpje zag dat er wel dope uit dus hield ik het in die stand.
Dus toen ik bij toeval die Lambo voor de 2e keer tegenkwam dacht ik gelijk schieten want voor je het weet is hij weg. Ik heb echt maar 4 of 5 foto's van die lambo maar dus wel met dat effect erbij.
Toen hij voor de 2e keer dus onder het tunneltje vandaan kwam was puur toeval dat is minstens 10 min lopen van de vorige locatie en dat ik dan net daar weer loop toeval.

Ik denk ook niet dat dit effect gemaakt is om met een canon 70/300 te schieten vanaf 100 meter ofzo. Dus het was allemaal niet voorop gezet of bedacht dat ik die auto even op de foto ging zetten.
Schiet je niet alles in RAW (+JPEG)?

Terug
Naar boven