A7c, met de grip van een a7iii (smallrig cage+grip) maar van de a7c de betere AF, fully articulated scherm, mooiere looks en een handig liggende EVF ivm m'n dikke neus. Ben overigens niet voor de houten grip gegaan, schijnt te splinteren en makkelijk kapot te gaan na wat regen.
Grote blij met dit ding, net m'n oude a7ii, maar dan geperfectioneerd. De AF van die was om te huilen. Weinig focuspunten, vaak gemist. Geen eye-tracking.. Als ik later weer wat primes heb, heb ik ook de mogelijkheid in een lichter setje rond te gaan zonder de grip. Wat een epische lens is die 28-200mm. F/2.8-F4 binnen 28-75mm en de f5.6 op 200mm. Ik wilde graag telefoto, maar niet veel geld er aan kwijt. Zo veel gebruik ik telefoto niet. Nu heb ik voor hetzelfde geld telefoto, en mis ik maar 1 stop op 75mm vergeleken met de f/2.8 zoom. De lens is voor een superzoom ook echt achterlijk scherp in de gehele range. En de low light performance is natuurlijk ook vele malen beter vergeleken met de a6400, waardoor ik best een hoop kan compenseren met m'n ISO. Of bij niet-bewegende dingen de IBIS.
De 1:3 magnification op de tammy is ook niet verkeerd, hoef nu m'n extension tubes niet meer te gebruiken voor die paar macro's die ik soms leuk vind te maken. Een beetje croppen en het is mooi zat.
Dan natuurlijk de IBIS. Deze foto is op 1/30 geschoten op 200mm.
Haar-fucking-scherp. Ter vergelijking, dit is hetzelfde zonder IBIS:
Inzoomen zal niet nodig zijn. Ik heb het meerdere keren geprobeerd om het zo scherp mogelijk te krijgen.
De bokeh is ook niet mis. Niet zo mooi als de 85mm f/1.8 die ik eerst had, maar zeker niet verkeerd. In de toekomst koop ik toch Samyang's 85mm f/1.4 of 135mm f/1.8 voor portretten.