Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mm das een grote tinusOp vakantie gaan met 2 body’s en voornamelijk overlappend lenzen is zonde en toen kwam ik deze tegen op marktplaats voor €375.
Een Tamron 100-400mm f/4.5-6.3
![]()
Jaja voor die andere kleine banaan van je zekerIk kon weer een niet anders dan snel een macrolensje via marktplaats opsnorren. Voor €90 een 50mm f/2.5 macro met bijpassende extension tube gekocht.
![]()
Op minimale afstand krijg je dit
![]()
Tov de “standaard” 50mm f1.8
![]()
Leuk man! Een lensje met een hoog diafragma is ook heel mooi met portretten van mensen of dieren. Scherpe ogen en zachte haren.Ik kon weer een niet anders dan snel een macrolensje via marktplaats opsnorren. Voor €90 een 50mm f/2.5 macro met bijpassende extension tube gekocht.
![]()
Op minimale afstand krijg je dit
![]()
Tov de “standaard” 50mm f1.8
![]()
Uit de hand? Ik heb absoluut geen vaste hand en gebruikt liever een statiefje + remote of timer.Even gespeeld met een lampje en een lange sluitertijd om bij ISO 100 te kunnen schieten.
![]()
![]()
Ik bezit nu:Leuk man! Een lensje met een hoog diafragma is ook heel mooi met portretten van mensen of dieren. Scherpe ogen en zachte haren.
Nee, die hadden een sluitertijd van meerder seconden. De batterypack is net zwaar genoeg om de camera recht te laten staan. Ik heb direct de sluiter bedient, geen remote of timer omdat het nu gewoon even proberen was.Uit de hand? Ik heb absoluut geen vaste hand en gebruikt liever een statiefje + remote of timer.
Voor die lage dingen is een zakje rijst een ideaal statiefje. Misschien heb je er wat aan.
Ja joh, al hebben winkels zoals Cameranu ze vast ook wel.Ik bezit nu:
EF35mm f/2
EF50mm f/1.8 (neemt mijn broer over)
EF50mm f/2.5 macro
RF50mm f/1.8
EF28-90 f/4-5.6 (voor mijn dochter, maar maakt redelijke foto’s)
EF35-150mm f/2.8-4
EF100-400mm f/4.5-6.3 (deze vakantie kijken of dat bevalt)
Ik zoek nog wel een mooie portret lens en hoop dat er binnenkort een RF35-150mm f2-2.8 op de markt komt, de nieuwe RF24-105mm f2.8 is ook interessant, maar is met
€3600 veel te duur. Ik zat te denken aan een EF85mm f/1.4, maar als macro mij bevalt dan koop ik denk ik sowieso een f/2 macro lens rond de 80 tot 100mm.
Nee, die hadden een sluitertijd van meerder seconden. De batterypack is net zwaar genoeg om de camera recht te laten staan. Ik heb direct de sluiter bedient, geen remote of timer omdat het nu gewoon even proberen was.
Ik heb een goedkoop mini statiefje, maar die kop is te zwak om zelfs deze combi te ondersteunen. M
Een rijstzak lijkt me wel wat, koop je die, of maak je die zelf?
Ik kom in principe niets tekort, maa een groter diafragma is nooit verkeerd.Ja joh, al hebben winkels zoals Cameranu ze vast ook wel.
Dat is een flinke verzameling. Wat kom in je huidige lenzen tekort, dat je nog een portretlens wil?
Het is voor mij puur hobbymatig en buiten mijn kinderen fotografeer ik niet of nauwelijks mensen, dus mijn budget is berperkt, maar een tweedehands Sigma 85mm &/1.4 ART zou nog net kunnen.Voor portretten zou ik áltijd voor een prime gaan vanwege het type glas wat erin zit. De 50mm is altijd een fijne, maar primair schiet ik elk type portret op een 85mm. De EF 1.4 van Canon is een dijk van een lens, RF zal ‘t nog wel het dubbele kosten. Maar 100% elke cent waard.
Mijn dochter gebruikt mijn oude body, eerst eventjes met de RF50mm, maar ze wilde kunnen zoomen, vandaar dat ik een 28-90 heb gekocht voor een paar tientjes, dat is allemaal vrij licht. Ik was niet van die plan te gebruiken, maar als ik nu naar de foto’s kijk voldoet die wel om als enige mee te nemen tijdens een dagje strand. Je hebt vaker je bedenkingen geuit over de 35-150, maar ik heb er echt al aardig wat goede foto’s meegemaakt en ook de online reviews zijn er niet negatief over. Hij is sowieso stukken beter dan de 55-250 (die heb ik in het verleden ook gehad).De set hierboven is opzich prima, ik zie alleen geen reden om twee exemplaren van een 50mm te hebben. Zonde van de ruimte in je tas imo. 28-90 en 35-150 zou ik ver vandaan blijven qua kwaliteit glas, als je een ‘goedkoop’ type zoom zoekt is de 55-250 een goede basis. De 100-400 verliest het altijd tegenover een nette 70-200, zelfs de 4.0 daarvan is een heel degelijke lens die je second hand op EF voor minder dan 500 euro kunt scoren.
Ik vind hem alleen zo groot en zwaar.Sigma 85mm 1.4 ART is een top objectief. Ik verkies zelf sowieso Sigma ART boven Canon vanwege het kleurprofiel wat ze gebruiken. Kan je niet mis mee gaan.
Ik ben een vrouw en werk er hele productiedagen mee, dus dat is echt subjectief. Er zit veel glas in, dat is nodig voor de kwaliteit.