AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Wel is het zo dat ik me best makkelijk kan verliezen in technische hobby’s en ik dan soms spullen meer koop voor de heb dan dat het daadwerkelijk een meerwaarde is in gebruik.
Hahaha, ja die indruk kreeg ik al. Ik ben daar veel te gierig voor :roflol:

Ik ben een vrouw en werk er hele productiedagen mee, dus dat is echt subjectief. Er zit veel glas in, dat is nodig voor de kwaliteit.

Groot en zwaar zijn de 600mm lenzen, de 85mm is gewoon een solide stuk glas waar je veel plezier van hebt. Maar goed, je kunt altijd nog kijken naar de 85mm 1.8 van Canon zelf. Ook prima ding, maar lang niet zo sterk op technisch gebied dan de Sigma ART.
Nogmaals, het is voor mij een hobby en tot nu toe zijn we er nooit speciaal op uitgegaan om fotoshoot te doen.

Ik maak gewoon leuke familiekiekjes die zo nu en dan goed genoeg gelukt zijn om op A3 af te drukken en op te hangen.

Ik zeg niet dat die 28-90 een heel goede lens is, maar in de autostand kan mijn dochter dit er toch mee maken.

IMG_1592.jpeg

• Like
Waarderingen: GruX
Nogmaals, het is voor mij een hobby en tot nu toe zijn we er nooit speciaal op uitgegaan om fotoshoot te doen.

Ik maak gewoon leuke familiekiekjes die zo nu en dan goed genoeg gelukt zijn om op A3 af te drukken en op te hangen.
Ik zeg volgens mij nergens dat je iets moet, ik benoem enkel opties en één tegenargument. Beter glaswek komt met meer gewicht door het glas wat er in de lens zit. That’s it.

Net op tijd voor de vakantie een flits schermpje binnen, eens kijken of we wat leuke diertjes of ander klein spul kunnen fotograferen.

IMG_4565.jpeg

Net terwijl het donker begon te worden een flinke spin kunnen fotograferen.

IMG_1660.JPG

Voor f/9 en ISO 25600 vind ik het niet verkeerd.

IMG_1641.JPG

Deze helaas niet mooi scherp, maar wel grappig dat je hem kan zien spinnen.

Even snel bewerkt

IMG_1660_2.jpeg

Laatst bewerkt:
20240718_125326.jpg

Vond deze wel mooi genomen :D

Nog best lastig dat macro gebeuren, de besten tot nu toe, maar nog lang niet tevreden.

IMG_1951_2.jpeg

Bokeh van deze lens is niet heel mooi.

IMG_1990_2.jpeg

Helaas het achterlijf scherp.

IMG_1998_2.jpeg

IMG_2040_2.jpeg

400mm lijkt veel, maar in de praktijk valt dat nog flink tegen, maar we gaan hem nog wel proberen bij een vogelkijkhut.

Beiden redelijk wat gecropped.

IMG_2128_2.jpeg
IMG_2133_2.jpeg

Ik moet ook eens kijken hoe ik foto's het beste kan saven voor verschillende doeleinden, bovenstaande foto's zijn 12 en 16 MB, daar komt dan een flinke compressie overheen als je ze upload zoals hier.

Deze is 1MB

IMG_2128_3.jpeg

Maar niet beter.

Ik heb een site gevonden waar je grote bestanden een beperkte tijd gratis kunt uploaden.

Laatst bewerkt:
Die had een wat kleiner diafragma kunnen hebben ja. Was f/5 ISO 2500 1/100s.
Hoe lager het getal, hoe minder scherpte je zult hebben. ISO2500 wanneer je nog daglicht hebt is trouwens onnodig, altijd zo laag mogelijk houden om geen onnodige ruis te creëeren.

Terug
Naar boven