Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

:roflol:

je hebt toch ook van die body beschermers, komen die niet in kleur :P

• Topic Starter Topic Starter
Kan toch niet tippen aan een camera die uitgevoerd is in kleur. Pentax heeft met de K-x een aardige slag geslagen door diverse kleuren aan te bieden. Had liever wat minder opvallende kleuren gezien hier in Europa maar vanuit marketingsoogpunt is het wel slim. Zo kan je meerdere doelgroepen aanspreken en de K-x is simpel genoeg om ook beginners niet te doen afschrikken.

Yep zeker goed qua marketing. Weet Apple ook al jaren. Alleen zou ik er niet dood mee aangetroffen willen worden met zo'n fel kleurtje :p

Yep zeker goed qua marketing. Weet Apple ook al jaren. Alleen zou ik er niet dood mee aangetroffen willen worden met zo'n fel kleurtje :p

In Japan kan je zelf kiezen welke kleurcombo je wil en hier heb je nu keuze uit 11 andere kleuren. Zit altijd wel iets bij. Stormtrooperwit is ook fraai, valt alleen iets teveel op vind ik.

Nog steeds last van LBA (Lens buying addiction). Op Ebay een vrij onduidelijk gelabelde 50mm FA f1.7 gevonden. Zal waarschijnlijk wel weggaan voor meer dan wat ik er voor wil uitgeven maar heb ingezet op ongeveer € 125 (incl verzenden), maar vooral ook omdat het huidige bod nog op de helft staat. Bieden loopt vannacht ten einde en er zijn nog vrij weinig bieders geweest, zeer waarschijnlijk is het objectief dus weinigen opgevallen.

Zit nu te twijfelen om nog wat hoger in te zetten, het blijft wel 1 van de betere primes voor Pentax DSLR's.

Zelfde objectief gaat voor minimaal 200 euro weg in Nederland, zelfde als de nieuwprijs van ca 2 jaar terug.

Wachten tot de laatste minuut, als de anderen dat al niet gaan doen....

Wachten tot de laatste minuut, als de anderen dat al niet gaan doen....

Heb de snipe al ingevoerd, ik bied altijd pas in de laatste 10 seconden. Maar de aanbieding loopt af als ik al slaap, verhogen voordat die snipe begint zal dus niet lukken.

-- Nog wat hoger ingezet maar het mocht niet baten. Objectief (+ camera) ging weg voor iets meer dan $ 200,- en dan is het niet meer interessant. Met verzendkosten + btw zou de prijs niet veel lager zijn dan hetzelfde objectief kopen op marktplaats.

Zie overigens dat de winnaar van de veiling op tig objecten aan het bieden is, waarschijnlijk een handelaar dus. Zit me nu ook weer in de weg bij een ander object maar ik weet nu wel tot welke prijs deze persoon gaat.

Laatst bewerkt:
Nog steeds last van LBA (Lens buying addiction). ...

Dus zo heet het waar ik aan lijd. :D

Volgende shot wordt voor mij de Sigma 50mm 1.4. Volgens DPReview de scherpste lichtsterke 50mm die er te krijgen is. Belooft mooi spelen met scherptediepte op fullframe. Even kijken wanneer de financiën het toestaan.

De lens tests van DPReview zijn uitgebreider en gevoelsmatig professioneler dan die op photozone.de. Nadeel is dat de selectie geteste lenzen veel beperkter is. De interactief gepresenteerde resultaten zijn erg leuk:

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/page5.asp

Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij af wie mij wellicht kan helpen met mijn keuze.
Ik ben opzoek naar een supersoom camera welke net wat meer kan dat de "standaard" superzoom.
Ik ben tot nu toe gekomen tot de Kodak Z980 en de Canon SX1 IS. De optische zoom van deze toestellen zijn naar mijn wens en volgens schrijven zijn de manuele instellingen goed te doen.
Ik ben geen persoon die uren bezig kan zijn met geavanceerde instellingen, maar wil wel net even meer dan point and shoot kunnen met een camera. ISO/sluitertijden etc wil ik in kunnen stellen.
Daarbij wil ik films in HD op kunnen nemen en MET geluid kunnen zoomen.

Tot nu toe kom ik op deze twee apparaatjes uit. Iemand ervaringen of informatie/kennis mbt deze toestellen? EricR? :)

Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een supersoom camera welke net wat meer kan dat de "standaard" superzoom.
Ik ben tot nu toe gekomen tot de Kodak Z980 en de Canon SX1 IS. De optische zoom van deze toestellen zijn naar mijn wens en volgens schrijven zijn de manuele instellingen goed te doen.
Ik ben geen persoon die uren bezig kan zijn met geavanceerde instellingen, maar wil wel net even meer dan point and shoot kunnen met een camera. ISO/sluitertijden etc wil ik in kunnen stellen.

Tot nu toe kom ik op deze twee apparaatjes uit. Iemand ervaringen of informatie/kennis mbt deze toestellen? EricR? :)

http://www.dpreview.com/news/1002/10020804canonpowershotsx210.asp

Is dit wat voor je?

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-fz28/specificaties/284587/

Behoorlijk in prijs gedaald en niet zulke achterlijke aantallen megapixels op die kleine sensoren van compactcamera's. De SX1 IS is een stuk duurder maar heeft wel 1080p t.o.v. de 720p op de Panasonic.

Om het verschil tussen 720P en 1080P zal ik het niet laten. Het verschil van zeker 100 euro is wel iets om over na te denken. En mocht de Panasonic meer in zijn mars hebben, ben ik daar natuurlijk ook benieuwd naar.
Persoonlijke ervaringen toevallig mbt een van de genoemde camera's?
Op dprevieuw lees ik wel veel positiefs over de kodak overigens. De canon zou op hogere iso wel wat ruis veroorzaken. Die Panasonic had ik nog niet bekeken.

ps:Zelda..ik ben niet op zoek naar een kleine superzoom compactcamera. Mijn vriendin heeft de TZ7 nu en ik wil net even wat meer.

Laatst bewerkt:

Geen toestellen overwegen met massa's MP want geeft vaak reeds ruis vanaf ISO 100 in deze prijsrange. Eigenlijk moet je bij goedkopere toestellen minder MP nemen. Als je niet op groot formaat gaat printen heb je al die MP toch niet nodig.

Ook vind ik het zelf gewoon belangrijk dat je zelf je objectief kiest, in veel gevallen is wat erop zit niet veel soeps.

Lees zeker de reviews op dpreview goed, maar ook andere sites. Jezelf paar weken goed verdiepen en zoveel mogelijk bronnen checken kan je een wat teleurstellende aankoop besparen.

http://www.photographyblog.com/reviews_panasonic_lumix_dmc_fz28_6.php

Vooral value for money scoorde wat laag maar dat is inmiddels achterhaald.

http://www.photographyblog.com/reviews_canon_powershot_sx1_is_6.php

De SX1 IS scoort op alle punten iets lager.

Heb met geen van beide camera's persoonlijk ervaring maar als je kijkt naar de prijs en de reviews is die Panasonic zeker een aanrader.

Er is ook nog de FZ38 maar veel verschil met de FZ28 is er niet :

http://www.kieskeurig.nl/productver...27&product[]=2062D920C1E66930C125760200515AAB

Nog steeds goedkoper dan de SX1 IS. Wel Power OIS, dus iets meer stabiliteit vanuit de body.

---------- Toegevoegd om 14:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

Geen toestellen overwegen met massa's MP want geeft vaak reeds ruis vanaf ISO 100 in deze prijsrange. Eigenlijk moet je bij goedkopere toestellen minder MP nemen. Als je niet op groot formaat gaat printen heb je al die MP toch niet nodig.

Ook vind ik het zelf gewoon belangrijk dat je zelf je objectief kiest, in veel gevallen is wat erop zit niet veel soeps.

Lees zeker de reviews op dpreview goed, maar ook andere sites. Jezelf paar weken goed verdiepen en zoveel mogelijk bronnen checken kan je een wat teleurstellende aankoop besparen.

Zeker waar, daarom heb ik ook een 6 Megapixel camera er bij gekocht, voor compacts is dat eigenlijk de grens die nog bruikbaar is voor hogere ISO-waarden dan 400. Probleem is alleen dat geen enkele fabrikant meer zulke camera's maakt. Alles is nu minimaal 10 megapixel of meer.

Bedankt mannnen.
Ik ben al een paar kleine dagen mezelf aan het inlezen en rond aan het kijken. Kwam toen dus op de Canon en Kodak uit (waar ik overigens niemand over hoor)
de Panasonic komt daar nu bij.

De MP hoeven voor mij ook inderdaad niet zo onnodig hoog te liggen. Echter worden die toestellen niet met minder aangeboden. (in dit segment)

Laatst bewerkt:
Dus zo heet het waar ik aan lijd. :D

Volgende shot wordt voor mij de Sigma 50mm 1.4. Volgens DPReview de scherpste lichtsterke 50mm die er te krijgen is. Belooft mooi spelen met scherptediepte op fullframe. Even kijken wanneer de financiën het toestaan.

De lens tests van DPReview zijn uitgebreider en gevoelsmatig professioneler dan die op photozone.de. Nadeel is dat de selectie geteste lenzen veel beperkter is. De interactief gepresenteerde resultaten zijn erg leuk:

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/page5.asp

Ben zelf nu aan het kijken naar een Leica Summicron 50mm objectief, die scoort op Photodo vrij hoog qua MTF-waarden. Twee Pentax-objectieven scoren overigens nog hoger maar daar betaal je nu de hoofdprijs voor. Die Summicron gaat misschien weg voor onder de 100 euro en anders koop ik later alsnog 1 van de Pentax-objectieven. De Summicron M scoort net zo hoog als de Pentax-objectieven maar is weer een stuk duurder. De R en zeker de oudere versies zijn relatief goedkoop op te pikken als je goed zoekt. Maar het enige nadeel is wel dat je eerst de mount moet aanpassen, maar daarvoor heb je Leitaxadapters.

Handmatig focussen boeit me verder weinig, heb hoofdzakelijk MF-objectieven. Beter gebouwd en optisch vaak een stuk beter dan de AF-varianten. Die plastictroep van nu kan niet op tegen de tanks uit het MF-tijdperk.

Ik zit nu te kijken naar een 70-200... maar twijfel ook nog over een 100-400 (maar is nogal een oud design met de eerste versie van IS). de 70-200 F4 heeft de 4th gen IS en nu heb je ook nog de F2.8...is wel een stuk duurder...ben aan het bedenken of dat het geld/gewicht/size waard is.

Ben zelf nu aan het kijken naar een Leica Summicron 50mm objectief, die scoort op Photodo vrij hoog qua MTF-waarden. Twee Pentax-objectieven scoren overigens nog hoger maar daar betaal je nu de hoofdprijs voor. Die Summicron gaat misschien weg voor onder de 100 euro en anders koop ik later alsnog 1 van de Pentax-objectieven. De Summicron M scoort net zo hoog als de Pentax-objectieven maar is weer een stuk duurder. De R en zeker de oudere versies zijn relatief goedkoop op te pikken als je goed zoekt. Maar het enige nadeel is wel dat je eerst de mount moet aanpassen, maar daarvoor heb je Leitaxadapters.

Handmatig focussen boeit me verder weinig, heb hoofdzakelijk MF-objectieven. Beter gebouwd en optisch vaak een stuk beter dan de AF-varianten. Die plastictroep van nu kan niet op tegen de tanks uit het MF-tijdperk.

Persoonlijk vind ik AF wel een must, of een lens moet erg veel goedkoper zijn. Met een diafragma van 1.4 op FF is de DoF zo klein dat het erg lastig te beoordelen is op je schermpje of je goed zit met de focus. Of je nu een 920K dot scherm hebt of niet. Tenminste dat is mijn ervaring, misschien heb ik het gewoon nog niet goed genoeg in de vingers. De mogelijkheid om AF te kunnen gebruiken is in elk geval nooit een nadeel.

Het rommelen met mount adapters vind ik ook niet erg fijn trouwens, hoewel het inderdaad wel interessant is hoeveel lenzen je plots op je body kan zetten. Waaronder misschien nog eens een leuke 1.2, dat is pas echt een groot diafragma. Echter de Sigma is het modernste ontwerp dat er momenteel te krijgen is. Sigma's zijn in mijn ervaring redelijk solide, al zal het niet te vergelijken zijn met de 'tanks' waar jij het over hebt. Ik vind het vooral jammer dat hij niet weathersealed is zoals mijn andere (L) lenzen.

• Like
Waarderingen: Xto
Persoonlijk vind ik AF wel een must, of een lens moet erg veel goedkoper zijn. Met een diafragma van 1.4 op FF is de DoF zo klein dat het erg lastig te beoordelen is op je schermpje of je goed zit met de focus. Of je nu een 920K dot scherm hebt of niet. Tenminste dat is mijn ervaring, misschien heb ik het gewoon nog niet goed genoeg in de vingers. De mogelijkheid om AF te kunnen gebruiken is in elk geval nooit een nadeel.

Het rommelen met mount adapters vind ik ook niet erg fijn trouwens, hoewel het inderdaad wel interessant is hoeveel lenzen je plots op je body kan zetten. Waaronder misschien nog eens een leuke 1.2, dat is pas echt een groot diafragma. Echter de Sigma is het modernste ontwerp dat er momenteel te krijgen is. Sigma's zijn in mijn ervaring redelijk solide, al zal het niet te vergelijken zijn met de 'tanks' waar jij het over hebt. Ik vind het vooral jammer dat hij niet weathersealed is zoals mijn andere (L) lenzen.

Pentax heeft focustrap ingebouwd in de laatste DSLR's. Dat is in feite alleen de focusring draaien en als er focus is gaat de sluiter dicht. Maar beter is het eerst handmatig te leren focussen zodat je snel weet hoeveel je aan de focusring moet draaien. Heb nu alles op focustrap staan als ik MF-lenzen gebruik maar in lage contrastsituaties kan ik zo overschakelen. Nog handiger zou een split focus screen zijn, dan zie je perfect waar de focus ligt.

De duurdere lijn van Sigma is niks mis mee natuurlijk maar voor dat geld koop ik een hele reeks klassieker. AF met focus tracking is eigenlijk het enige waarvoor ik AF gebruik, dan is MF gewoon te langzaam.

Tamron-SP-7-210.jpg

Gelijk maar even een klassieker aangeschaft. Een Tamron SP Adaptall objectief 70-210mm f3.5. Volgens degene die de Adaptallsite bijhoudt de beste 70-210mm ooit maar in ieder geval beter dan een andere klassieker de Vivitar Series 1 70-210mm. Heb van die laatste versie 1 maar die gaat de verkoop in, heb nu wel genoeg 70-210's.

Terug
Naar boven