XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
IMGP8105.jpg

#1 Alberto Contador

IMGP8099.jpg

#2 Fabian Cancellara

IMGP8111.jpg

#3 Lance Armstrong

IMGP8028.jpg

#4 Robert Gesink

IMGP8084.jpg

#5 Ivan Basso

Hele week zomers weer maar gisteren even niet, misschien ook wel een voordeel omdat ik nu de ruimte had om bij het hek te staan toen de regen echt doorzette. Heb aardig wat foto's kunnen schieten van de langszoevende renners. Een aantal kostten me bijna letterlijk de kop, ging over het hek hangen om het publiek aan mijn kant uit de foto te houden maar dan loop je wel het risico dat een motorrijder of cameraman je kop meeneemt. Armstrongshot was redelijk ver over het hek heen, anders had ik handen, camera's, paraplu's en andere zooi in beeld gehad.

Hee mensen. Ik ben hier niet meer zo vaak maar kom toch weer even langs. Alles goed hier? :)

Net na lang wikken en wegen de Sigma 1.4 EX besteld. Is volgens DPReview echt briljant scherp en icm mijn 5DII moet dat leuke platen gaan opleveren hoop ik. Eigenlijk wil ik de Canon 24-105 F4 L aanschaffen maar die is al maanden nauwelijks beschikbaar voor een redelijke prijs. Alle goedkope webshops zijn uitverkocht.

Nu ga ik echt een keer foto's publiceren als ik met de sigma aan de slag ben. :)

Ik heb hier nog een oude SLR camera liggen, een Olympus IS-500 (meer info hier). Ik ga straks naar een voetbalwedstrijd en ga vooral foto's nemen van de mensen in de tribunes maar ook van de spelers op het veld, sta achter het doel. De match gaat door rond 20u dus er zal nog voldoende licht zijn. Iemand een idee wat ik allemaal kan aanpassen aan de instellingen om betere foto's te schieten? (bvb. sluitersnelheid aanpassen?)

wbew04.jpg

Laatst bewerkt:
Heb mij vandaag een Nikon D5000 gekocht, echt prachtig machine !

Sparen voor een echt statief dan, dat statief wat ik laatste postte kostte me maar 50 euro en is behoorlijk degelijk. Heb nog wel een degelijker statief maar dat is niet zo handzaam.

Sparen voor een echt statief dan, dat statief wat ik laatste postte kostte me maar 50 euro en is behoorlijk degelijk. Heb nog wel een degelijker statief maar dat is niet zo handzaam.
ik gebruik het statief eigenlijk nooit omdat ik hier altijd goede lichtomstandigheden heb.

Dat is knap maar dan fotografeer je dus nooit in de voor de fotograaf meest aantrekkelijke uren om foto's te schieten.
je bedoelt zons opgang / ondergang? nee :P ik ben nog aant experimenteren kben nu bezig met wat macro´s van bloemetjes in de tuin en wat actie foto´s en nog wat andere dingen geprobeerd. vorige nacht wilde ik foto´s van de volle maan maken alleen het zag er echt niet mooi uit op de camera :( en hoe komt het dat als ik de maan wil fotograferen dat ik allemaal lensflare krijg??? iso stond op zijn laagst en sluitertijd stond ook best laag en het diafragma stond bijna gesloten hoogste f stop geloof ik

Mijn nieuwe statief,

Eindelijk een echt goed statief, mijn manfrotto was echt k*t, maar die had ik ook gekocht zonder dat ik er echt verstand van had, kon bijvoorbeeld geen balhoofd op :s

Basaltointero_15x12.jpg

Gitzo GT1830 Basalt Tripod
Gitzo GH1781QR Balhoofd

Mijn nieuwe statief,

Eindelijk een echt goed statief, mijn manfrotto was echt k*t, maar die had ik ook gekocht zonder dat ik er echt verstand van had, kon bijvoorbeeld geen balhoofd op :s

Gitzo GT1830 Basalt Tripod
Gitzo GH1781QR Balhoofd

An excellent choice for MiniDV, compact digital cameras and DSLRs with 135mm lenses, up to a maximum of 200mm

Volgens Gitzo zelf, is dat niet wat beperkend dan? Statief kan een aardige load aan verder maar echt telewerk is uitgesloten als ik naar de specs kijk.

Volgens Gitzo zelf, is dat niet wat beperkend dan? Statief kan een aardige load aan verder maar echt telewerk is uitgesloten als ik naar de specs kijk.

Klopt, maar ik ben zowieso niet van plan om nog zware telelenzen te kopen. Ga eerder voor mooie prime's.

Zou idd 8kg aan moeten kunnen, kan er nog een bag onder aan hangen voor stabiliteit, maar het langste objectief wat ik nu heb is een 70-200 F4. dat weegt 760gram.

Denk niet dat ik nog snel een zwaardere tele zou kopen.

Toen ik nog amper iets wist van fotografie keek ik alleen maar naar zoveel mogelijk zoom en millimeters. Nu boeit me tele nog amper. zou nog wel kunnen komen.

Wat heb je er voor betaald eigenlijk? Prijzige combi zo te zien.

Je pakt het wel gelijk goed aan dan. Gebruik zelf te weinig een statief eigenlijk, heb er nu overigens wel 3. I.p.v. objectieven ben ik nu maar statieven gaan inslaan :D

Whahaha, ja.

Ik heb hier ook al 3 fototassen liggen.

Heb jij ervaring met statieven en vliegtuigen?

Ik ga naar een camping in Italie, statief wil ik mee nemen.

Ga met Ryan air.

Ik zit te twijfelen of ik mn statief mee neem in het vliegtuig, of een kennis het laat meenemen met de auto/sleurhut.

Whahaha, ja.

Ik heb hier ook al 3 fototassen liggen.

Heb jij ervaring met statieven en vliegtuigen?

Ik ga naar een camping in Italie, statief wil ik mee nemen.

Ga met Ryan air.

Ik zit te twijfelen of ik mn statief mee neem in het vliegtuig, of een kennis het laat meenemen met de auto/sleurhut.

Ryan Air is natuurlijk wel budget, die hebben vrij strikte voorwaarden qua baggage. 15 Kg maximaal als ik kijk op de site en dan zit je met zo'n statief + kop al snel aan je max als je ook nog normale baggage meeneemt.

Zou dat statief aan iemand meegeven als die toch dezelfde kant opgaat.

Ik neem mijn kleinere statief mee in mijn ruimbagage maar heb wel 25 Kg qua gewicht dat ik mag meenemen, die 2,5 kg merk ik dus amper op het totaal.

Hoe en waarmee kun je het beste je lenzen reinigen?

Terug
Naar boven