MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
IMGP6450_2_contentaware.jpg

Content aware toegepast in CS 5, het hapert hier daar nog wel een beetje maar een functie die vrij goed in elkaar zit als je bedenkt hoeveel werk je normaal gesproken hebt om elementen uit een foto te verwijderen. Zomaar een foto genomen uit mijn collectie om het even te testen. Kan misschien nog wel wat verbeterd worden maar was vandaag pas de eerste keer dat ik met CS 5 werkte.

Dat werkt idd behoorlijk goed, erg cool :)

Had Eric wat testjes beloofd mbt iso, pics zelf dus niets bijzonders. Allemaal na zonsondergang of in donker geschoten:

ISO 1600 (70mm - f/2.8 - 1/15):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ISO 3200 (70mm - f/4 - 1/8):

ISO 800 (70mm - f/2.8 - 1/8):

ISO 12800 (120mm - f/4 - 1/8):

ISO 25600 (70mm - f/4 - 1/30):

ISO 6400 (70mm - f/4 - 1/8)

ISO 6400 (70mm - f/4 - 1.0s)

ISO 3200 (70mm - f/4 - 1/125):

ISO 200 (82mm - f/2.8 - 1/8):

ISO 3200 (86mm - f/2.8 - 1/125):

ISO 12800 (90mm - f/2.8 - 1/500):

ISO 25600 (86mm - f/2.8 - 1/1000):

Geen nabewerking gedaan aan de ruis, geschoten in jpeg.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Staat Noise Reduction aan?

Zou tot 12.800 gaan dan, 25.600 teveel banding en/of hot pixels. 12.800 ziet er zeker nog bruikbaar uit.

12.800 moet ook voldoende, dat is ver voorbij schemering als je de belichtingstijden bekijkt. Overigens zijn je foto's wel wat onderbelicht in die laatste serie, op 25.600 zou je betere belichting minder ruis hebben.

IMGP6450_2_contentaware.jpg

Content aware toegepast in CS 5, het hapert hier daar nog wel een beetje maar een functie die vrij goed in elkaar zit als je bedenkt hoeveel werk je normaal gesproken hebt om elementen uit een foto te verwijderen. Zomaar een foto genomen uit mijn collectie om het even te testen. Kan misschien nog wel wat verbeterd worden maar was vandaag pas de eerste keer dat ik met CS 5 werkte.

Ik had hem ook al uitgeprobeerd en inderdaad, het werkt beter dan ik vooraf verwacht had! Natuurlijk valt er nog wat af te werken maar het gaat zeker een hoop tijd schelen!

Ik had hem ook al uitgeprobeerd en inderdaad, het werkt beter dan ik vooraf verwacht had! Natuurlijk valt er nog wat af te werken maar het gaat zeker een hoop tijd schelen!

IMGP6450_2.jpg

Heb nog wat foutjes weggewerkt. Soms nog wat kloonwerk maar je bent vrij snel klaar. Zonder die content aware fillfunctie kost het veel meer tijd om objecten te verwijderen.

Was hier (noodgedwongen) met een edit bezig op een Jpeg, als je op een TIFF aan de slag gaat heb je nog meer info om tot een goed resultaat te komen. Ook al vind ik zelf het resultaat nu wel afdoende.

IMGP7710.jpg

Niet helemaal tevreden over de compositie maar had waarschijnlijk in het gras moeten gaan liggen om die jonge eend er goed op te krijgen. Wel tevreden over de scherpte, oud manual focus zoomobjectief bewijst zijn waarde weer eens. Voor de verandering mijn K20D weer eens gebruikt i.p.v. de K-x en voor dit soort werk is de K20D toch wel superieur. Hogere resolutie maar ook gewoon beter contrast.

Klopt poten erop was beter geweest, maar wel mooi scherp en goed contrast idd.

Er staan toch best wat aardige foto's in dit topic.

IMGP7788.jpg

IMGP7795.jpg

IMGP7781.jpg

IMGP7799.jpg

IMGP7818.jpg

Eens wat anders. Er was een ongeluk om de hoek gebeurd met de Randstadrail en een auto. Maar even fotojournalist gespeeld dus. Inzittenden hebben het overigens overleefd, auto is natuurlijk wel total loss.

Ramptoerist!
Wel nette foto's. Je kunt zo voor een krant gaan werken als fotograaf. :)

Stuur ze op naar mediatv.nl!

Interessant,

Heb je ook foto's van de gewonden? (of waren die er niet).

Stel dat die er waren, heb je daar foto's van gemaakt of vind je dat gevoelsmatig niet verantwoord?

Interessant,

Heb je ook foto's van de gewonden? (of waren die er niet).

Stel dat die er waren, heb je daar foto's van gemaakt of vind je dat gevoelsmatig niet verantwoord?

Die zou ik dan wel onherkbenbaar gemaakt hebben maar ze waren verder amper zichtbaar. Heb wel een foto waarbij je het gezicht van 1 van de inzittenden kan zien door het gebroken raam maar die voegt niet zoveel toe aan het onderwerp.

Ben binnenklort ook van plan om een degelijke camera aan te schaffen, het probleem is...ik ben ubern00b(!). Hebben we ook een topic voor beginners :)

Impressive fotos Eric, foto van eend is gewoon ****ing awesome.

Welke lens/body heb je gebruikt?

Echt lekker scherp zeg.

Zijn idd goed scherpe en kleurige foto's.

Terug
Naar boven