AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
Goedendag mensen, ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een goede digitale fotocamera, ik heb er totaal geen verstand van maar het is voor de vakantie en voor 'altijd'' eigenlijk,
mijn budget gaat tot zo'n 200 euro wie kan mij helpen?
ik zoek iets wat stevig en hufterproof is maar ook wel redelijke foto's maakt of is dit te veel gevraagd met mijn budget?

bedankt voor de hulp alvast.

Iets boven je budget maar dan ben je wel gelijk klaar en heb je ook HD-video tot je beschikking :

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-tz8/prijzen/892601/

De Panasonic TZ-serie zijn bijna perfecte reiscamera's, veel bereik en je hebt ook wide-angle tot je beschikking. Formaat valt op zich nog mee.

Dat ben ik niet joranr.

in de vakantie geschoten
jraf4k.jpg

28k12ee.jpg

5tz4sk.jpg

30lz4ev.jpg

azevwl.jpg

e9z23l.jpg

qpnq01.jpg

xendq9.jpg

2qmgmr7.jpg
Oh en weet iemand photo software waar je tags aan foto's toe kan voegen en als je een foto wil zoeken dat je alleen maar een tag hoeft in te vullen waarna alle foto's met die de ingevulde tag bevatten verschijnen?

Laatst bewerkt:
In Aperture doe je dat met keywords in de Metadata v/d foto. Later kan je dan met cmd+f (mac) je library filteren volgens keyword(s).

Wat is een leuke tweedehandse camera voor een euro of 300? Wil wel eens wat beter dan een digitale camera:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2yw6bsy.jpg

Vannacht met me nieuwe camera geschoten. Niks bijzonders dus maar wel mun eerste fototjes:D

Wat een lekker natte neus!

Kan echt niet van mijn hond zijn neus blijven als ie nat is:o

Cool, een foto topic :)

Iets boven je budget maar dan ben je wel gelijk klaar en heb je ook HD-video tot je beschikking :

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-tz8/prijzen/892601/

De Panasonic TZ-serie zijn bijna perfecte reiscamera's, veel bereik en je hebt ook wide-angle tot je beschikking. Formaat valt op zich nog mee.

+1 voor de TZ serie als reiscamera

---------- Toegevoegd om 00:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:46 ----------

Wat is een leuke tweedehandse camera voor een euro of 300? Wil wel eens wat beter dan een digitale camera:D

Je wilt analoog gaan schieten? Of bedoel je met digitame camera een digitale compact camera?

[Link niet meer beschikbaar]

Erg mooie foto's van insecteneitjes, slechts een paar milimeter groot.
Ik denk ik deel het met jullie.

Aangezien hier nogal wat mensen zitten met verstand van fotografie (en dus hopelijk ook van de waarde van SLR's) eventjes een vraag.

Ik wil misschien een setje kopen van 2 analoge SLR's
Ikzelf ben niet echt van de fotografie, en het is dan dus ook bedoeld als cadeautje voor iemand die graag een spiegel reflex camera zou willen, maar er te weinig mee bezig is om de dure aanschaf van een digitale te verantwoorden voor zichzelf.

Ik was dus benieuwd of 1 van deze camera's een beetje leuk en kwalitatief oke is voor een beginner en wat dit setje maximaal zou mogen kosten.

Zilvere Minolta 404 si dynax
AF zoom 0.38m/1.3ft macro
AF 35-80

-----

Zwarte Minolta Dynax 500 si
Power zoom 0.5m/1.6ft
AF 35-80

----

Losse Minolta lens MD tele ROKKOR 135mm 1:3,5
doorsnede? 55 mm

Alvast bedankt voor de hulp :)

Leuke foto's, probeer eens met een bounced flash als dat kan, geeft altijd beter effect dan directe flash.

Ik heb een standaard flits op mijn 450D, die kan ik toch niet van hoek veranderen? Zonder flits zal er niks te zien zijn in het donker.

Hier wat nieuwe, helaas zijn de foto's niet scherper op geworden door het verkleinen met paint..

2ex6bdk.jpg

15yx5ww.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Aangezien hier nogal wat mensen zitten met verstand van fotografie (en dus hopelijk ook van de waarde van SLR's) eventjes een vraag.

Ik wil misschien een setje kopen van 2 analoge SLR's
Ikzelf ben niet echt van de fotografie, en het is dan dus ook bedoeld als cadeautje voor iemand die graag een spiegel reflex camera zou willen, maar er te weinig mee bezig is om de dure aanschaf van een digitale te verantwoorden voor zichzelf.

Ik was dus benieuwd of 1 van deze camera's een beetje leuk en kwalitatief oke is voor een beginner en wat dit setje maximaal zou mogen kosten.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Die set Dynax's zijn bijna dezelfde camera's, waarde van de beide camera's zal rond de 75 a 100 euro liggen. Meer betalen is zonde.

Misschien beter om die persoon op weg te helpen door mee te betalen aan een DSLR. Je bent op den duur toch goedkoper uit, je hoeft geen rolletjes te kopen en ontwikkelen. Goedkoopste DSLR's zijn de Olympus E-450, Nikon D3000 en Sony A230. Mijn voorkeur zou de Olympus zijn maar als er uitgebreid moet worden is het beter om de D3000 te kopen. Al die DSLR's zijn te koop onder de 300 euro.

Die set Dynax's zijn bijna dezelfde camera's, waarde van de beide camera's zal rond de 75 a 100 euro liggen. Meer betalen is zonde.

Misschien beter om die persoon op weg te helpen door mee te betalen aan een DSLR. Je bent op den duur toch goedkoper uit, je hoeft geen rolletjes te kopen en ontwikkelen. Goedkoopste DSLR's zijn de Olympus E-450, Nikon D3000 en Sony A230. Mijn voorkeur zou de Olympus zijn maar als er uitgebreid moet worden is het beter om de D3000 te kopen. Al die DSLR's zijn te koop onder de 300 euro.

Thnx voor de info.
Dan weet ik genoeg :)

IMGP9506-Edit-2-Edit.jpg

IMGP9523-Edit.jpg

IMGP9559.jpg

IMGP9546-1.jpg

IMGP9587-Edit.jpg

Foto's genomen in Porto Santo, een eiland op drie en half uur varen van Madeira. Zou er wel langer vertoefd willen hebben dan 1 dag, is echt een eiland met een totaal andere uitstraling dan Madeira.

Laatst bewerkt:
IMGP9984-Edit-Edit.jpg

Stil hier, dan maar wat leven in de brouwerij. Geschoten op Madeira.

Mooi, vooral #2 en de laatste zijn goed.

Ik heb een standaard flits op mijn 450D, die kan ik toch niet van hoek veranderen? Zonder flits zal er niks te zien zijn in het donker.
Kleine verstelbare flash kopen of andere settings (settings veranderen kan uiteraard moeilijk zijn met dieren) :)

Terug
Naar boven