Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
Wat heb je nu dan als vervanger van die 70-200? Dat was toch een f2.8-objectief?

Nee het was een F4.0. Ik vermoedde al dat ik hem niet heel veel zou gebruiken en dat bleek zelfs zo weinig dat ik zelfs de €370 die ik ervoor had betaald niet echt kon verantwoorden. Ik heb er 1x edelherten op de Veluwe mee gefotografeerd en voor de rest bleef hij bijna altijd in de tas. Bijkomend nadeel is dat op een fullframe camera 70 mm wel prettig is voor portretten enzo maar 200mm helemaal niet zoveel is. Het was dus eigenlijk net niets. Ik heb hem toen verkocht voor €400 en een nieuwe 24-105/F4 L gekocht.

Als ik nog een keer op safari ga ofzo koop ik een Canon 100-400L of misschien de relatief goedkope 70-300 IS hoewel die dus niet weathersealed is.

Inmiddels 5 objectieven verkocht, ging sneller dan verwacht eigenlijk. Kan er qua prijs hier en daar dus wat meer uitslepen maar geef zelf altijd de voorkeur aan een snelle verkoop. Nog wat extra winst gemaakt met de laatste verkopen.

Nu nog wat andere objectieven beoordelen en in de verkoop zetten, heb al 1 vervanger op het oog.

Zo dat gaat lekker, goede vraag ernaar dus. Maar het zal ook wel liggen aan dat het de goeie klassiekers zijn? :) Alles op ebay trouwens? En krijg je veel biedingen per st?

Zo dat gaat lekker, goede vraag ernaar dus. Maar het zal ook wel liggen aan dat het de goeie klassiekers zijn? :) Alles op ebay trouwens? En krijg je veel biedingen per st?

Bijna alles op Marktplaats, 1 verkocht via een Pentaxforum. Had iedere keer genoeg aan de eerste bieder die de vraagprijs ook wilde betalen, 1 bood gelijk 10 euro meer dan de startprijs. Het is maar 10 euro maar ik vind het prima.

Mijn vraagprijzen zijn vrij laag, dat speelt natuurlijk ook wel een rol. Heb geen zin om te leuren met mijn artikelen om maar de hoofdprijs te pakken. Zolang ik nog winst pak is het mooi genoeg.

2 van mij.

1 zelfportret en een foto van mijn redelijk recente trip naar Berlijn.

5110093761_3021d2b630.jpg

My first self portrait by Xtobolic, on Flickr

5107226876_7651a6c137.jpg

Berlin by Xtobolic, on Flickr

Ja, ik ben van mening dat elke beginner zou moeten starten met een plastic fantastic of indien het in het budget past de duurdere 50mm 1.4 variant.
Plastic fantastic is, zeker voor 't geld, een toplens.

Zoomen kan je later altijd nog, eerst maar eens leren om de basisfuncties/skills onder de knie te krijgen en leren lopen tijdens het zoeken naar een mooie/interessante compositie. Bovendien zijn goedkope zoomlenzen (ook bekend als kitlenzen) vaak van bedenkelijke kwaliteit.

Dat hangt maar net van je eigen wensen af. Niet iedereen is pas tevreden met een L-serie objectief, of heeft 't budget ervoor. ;)

Zou voor een standaard kitlens 18-55 gaan en daarbij een 55-250 voor zoom werk.
Met een 18-55 kun je idd ook mooie foto's maken. Tja, als je purist bent wuif je dat natuurlijk weg. :p

Foto's Kandahar airfield:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Zandstorm :fuu:

1 van de 4 Nederlandse F-16 jachtvliegtuigen die tot op dit moment nog actief zijn in Afghanistan

Kijk eens naar de helm van de boordschutter :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuk. Info over gebruikte camera/lens? Jammer van de niet zo mooie lucht :)

Ter gelegenheid van wat was je eigenlijk in Afghanistan ?

De lucht daar is maar zelden ''mooi''
Camera was een SONY NEX5KS.CEE5 (link). Niet van mijzelf overigens, had 'm geleend. :)

@ Ace; leuke pics. Weer ns wat anders dan rtl nieuws.

...of de bodies (tevreden Nikon gebruiker) ;)

Nice, je foto's lijken een verhaal in zich te hebben, ze hebben ook iets artistieks :)

Goed, Nikon maakt ook geen slechte camera's :clown:

-- Pentax

Pentax SMC Takumar 55mm f1.8verkocht
Pentax K 28mm f3.5
Pentax K 35mm f3.5
Pentax K SMC 135mm f2.5 (1 van mijn scherpste objectieven)
Pentax K 200mm f4 (koopje met deuken)
Pentax M 50mm f1.7
Pentax M 100mm f2.8[/s] verkocht
Pentax M 80-200 f4.5
Pentax M 35-70 f2.8-3.5 [/s] verkocht
Pentax A 50mm f1.7 [/s] verkocht
Pentax A 35-105 f3.5
Pentax A 100mm f2.8
Pentax F 50mm f1.4
Pentax F 70-210mm f4.5-5.6
Pentax F 100-300 f4.7-5.8 [/s] verkocht
Pentax FA 28-70 f4 AL
Pentax DA 16-45 f4

-- diversen
Carl Zeiss Jena 135mm M42
Tamron 90mm f2.8 Di macro Verkocht
Spiratone 135mm f2.8 t-mount
Tokina 90mm f2.5
Hoya 135mm f2.8 (onbekend maar goed scherp en goed contrast)
Hoya 200mm f3.5 (zelfde als de 135mm Hoya)
Kiron 28mm f2
Vivitar Series 1 70-210mm f3.5 m42verkocht
Vivitar 28mm f2.8
Tamron SP f-system teleconverter 2x (7 elements)
Tamron SP 24-135 f3.5-5.6
Sigma AF Super Wide 24mm f2.8
Sigma 10-20mm f4-5.6
Sigma 105mm f2.8 macro
Zenit Photosniper (Tair 3)
Pentacon 200mm f4 (zelfde als Meyer Orestegor)

Tamron Adaptall

Tamron SP 35-80mm f2.8-3.8 01a (volgens de Adaptallsite : the best zoom lens ever manufactured within its class and price point.) zelf nog te weinig gebruikt.
Tamron SP 35-210mm f3.5-4.2 26a
Tamron SP 70-210 f3.5 19ah (beter dan de Vivitar Series 1)
Tamron SP 60-300 f3.8-5.4 23A
Tamron 35-135mm f3.5-4.2 40a
Tamron 70-150 f3.5 20a (krijgertje wegens verkeerd verzonden objectief)
Tamron teleconverter 01f
Tamron K/A mount x2

Camera's :

Pentax K-x
Pentax K20D
Pentax MZ-30
Panasonic Lumix TZ7
Fuji F31fd

Flitsers :

Pentax af 360 fgz
Sigma EM 140 DG Macroflitser

Tassen :

Lowepro Compudaypack
Tamrac Velocity 10
Lowepro Nova 200AW

Mijn verzameling :D Nog 30 objectieven in bezit dus, ga nog wel wat uitdunnen.

IMGP0504.jpg

Quick and dirty shot met mijn nieuwe Lensbaby composer, viel me nog mee hoe scherp dat lensje is. Vooral bedoeld om zeer selectieve focus toe te passen, binnenkort eens buiten wat foto's er mee maken.

25hd009.jpg

Nu heeft een fullframe natuurlijk nog wel het voordeel bij high isosituaties maar het gat is op andere fronten inmiddels gedicht door Pentax. De sensor wordt overigens ook gebruikt in de nieuwe Nikon D7000 en nog wat andere camera's. Alleen lang niet zeker of die camera's ook dezelfde score halen.

Deze score is veruit de hoogste score die ooit gehaald is door een APS-C DSLR, met 82 punten zelfs de nummer 6 van de alltime ranglijst op DXO-mark. Net onder de fullframe en medium format camera's die vele malen duurder zijn.

-- Nikon D7000 (niet de D700 dus) komt aan 80 punten. Ook nog steeds fenomenaal voor APS-C maar Pentax houdt de kroon voor de APS-C DSLR's voorlopig nog even in bezit

http://www.dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/All-tested-sensors/Nikon/D7000

Laatst bewerkt:
Genomen met een EOS 400D. Geen bewerking op losgelaten.

29f3yqd.jpg

w1z5kw.jpg

xqbcpk.jpg

Ik heb nu wat meer feeling met mijn camera en ook een statief (stiekem heb ik toch mijn camera op een paaltje gezet :().

Beste nice piccies.
http://i692.photobucket.com/albums/vv288
Quick and dirty shot met mijn nieuwe Lensbaby composer, viel me nog mee hoe scherp dat lensje is. Vooral bedoeld om zeer selectieve focus toe te passen, binnenkort eens buiten wat foto's er mee maken.

Vet om zon lensje erbij te hebben.

Ik twijfel tussen:

Carl Zeiss Distagon 35mm F2.0 (manual focus)
Canon 35mm F1.4 L USM (autofocus)

Die CZ zou dan mijn eerste mf lens worden.

EricR, wat vind jij belangrijker, het karakter van de lens of het gebruiksgemak ervan (karakter vs. autofocus om het zo maar te zeggen).

Terug
Naar boven