XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

dol op vogeltjes:D vooral de blauwe.. de andere vraag ik me af of scherpte en op koppie ligt (lijkt achter op veren):o

mooi sfeertje in de laatste.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482
dol op vogeltjes:D vooral de blauwe.. de andere vraag ik me af of scherpte en op koppie ligt (lijkt achter op veren):o

mooi sfeertje in de laatste.

Ligt op de kop maar de vertekening door het hek speelt hier ook wel een rol. Vrij grof raster in die dierentuin.

Weer lekker buiten geweest afgelopen week in de voorjaarsvakantie :).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja mijn hond kijkt altijd zo (Ze is 15,5 jaar)
2udxjeg.jpg

5cgmt0.jpg

• #1.485
DSC_8544-Edit_zps504cb329.jpg

DSC_8489-Edit_zps4fcfd9c1.jpg

Vandaag maar weer eens wat zwanen gepest,

• Like
Waarderingen: MaxB
Die laatste is echt mooi gelukt. Voor die eerste steentjes lopen gooien?

• #1.487
  • #1.488
DSC_8494-Edit_zps9b50ee74.jpg

Nog een lieflijk tafereel van twee meerkoeten die elkaar de liefde verklaarden, beesten zijn echt agressief naar elkaar toe. Binnen een paar seconden zijn ze zo'n stoeipartij vergeten om daarna weer een andere meerkoet naar de klote te helpen.

• #1.489
DSC_8701-Edit_zpsd7463f5a.jpg

Maar eens een scherptetest gedaan met mijn 120-300mm op een eend. Test geslaagd. Meeste opnamen op langere afstand is het altijd lastig de scherpte goed te beoordelen omdat atmosferische omstandigheden al snel een grote rol gaan spelen.

Foto's van mijn oude auto..
Zijn wat probeerseltjes. :o

34yb9ew.jpg

2pq6n2g.jpg

16712j7.jpg

34nmiwo.jpg

Verder echt mooie foto's! Wou dat ik die skills had. :(

Als ik foto's neem binnen in huis zijn mijn foto's altijd wazig. Ik heb al van alles geprobeerd, van sluitertijd variëren tot volledig automatisch fotograferen. Ik begrijp er niets van

Als ik foto's neem binnen in huis zijn mijn foto's altijd wazig. Ik heb al van alles geprobeerd, van sluitertijd variëren tot volledig automatisch fotograferen. Ik begrijp er niets van

Wss bewegingsonscherpte. In huis is het vaak wat donkerder, als je geen flits gebruikt (onboard of extern) dan zal je sluitertijd langer zijn, waarmee de kans op onscherpe foto's ook groter wordt.

Mss handig om even aan te geven welke camera+lens je gebruikt..

Wss bewegingsonscherpte. In huis is het vaak wat donkerder, als je geen flits gebruikt (onboard of extern) dan zal je sluitertijd langer zijn, waarmee de kans op onscherpe foto's ook groter wordt.

Mss handig om even aan te geven welke camera+lens je gebruikt..

fujifilm f300exr

fujifilm-f300exr.jpg

een brandpuntsafstand van 24 – 360 mm

f=4.4-66mm 1:3.5-5.3

Ik denk ook dat het beweginsonscherpte is, maar ik hou mijn camera echt zo stil mogelijk en het blijft wazig :mad:

Okay, tips kan ik je helaas niet echt geven daar ik meer van spiegelreflex ben. Dus geen idee m.b.t. je camera :o

Probeer eens een foto te maken met de camera op tafel, gewoon ergens van, bij dezelfde omstandigheden. Dan kun je iig zien of het bewegingsonscherpte is ;)

Zonde als je het zelf niet kan instellen. Zelfs als je er een gerichte stand voor hebt (avondportret ofzo) dan krijg je vaak een hele hoge iso, hoger dan dat nodig is. Ook zonde, want je diafragma kan ook veel schelen.
En vanaf een statief schieten scheelt wel een beetje, maar ook niet echt veel als je een vaste hand hebt

Zonde als je het zelf niet kan instellen. Zelfs als je er een gerichte stand voor hebt (avondportret ofzo) dan krijg je vaak een hele hoge iso, hoger dan dat nodig is. Ook zonde, want je diafragma kan ook veel schelen.
En vanaf een statief schieten scheelt wel een beetje, maar ook niet echt veel als je een vaste hand hebt

bij deze camera heb je volgens mij wel de optie alles zelf in te stellen :)

fujifilm f300exr

fujifilm-f300exr.jpg

een brandpuntsafstand van 24 – 360 mm

f=4.4-66mm 1:3.5-5.3

Ik denk ook dat het beweginsonscherpte is, maar ik hou mijn camera echt zo stil mogelijk en het blijft wazig :mad:

probeer m eens op tafel of op statief te zetten,.. dan nog steeds wazig dan is het gewoon de schuld van Ruis.
Compacts als deze hebben nog steeds kleinere sensoren dan bvb de dSLR's,.. maar de MP-count schiet wel als een comeet omhoog,.. gevolgd van een kleine sensor met (te)veel MP, is simpelweg erg veel ruis in low-light situaties.

Voor bewegings onscherpte is een vrij simpele (en vaak juiste) vuistregel: vocal lengt=minimale sluiter
maw. schiet je op 28mm, dan is je minimale sluitertijd 1/28,.. schiet je op 200mm dan natuurlijk 1/200 etc etc ;)

Met Pasen ook weer wat tijd kunnen vrijmaken :).

Tijd is gekomen dat ook ik een camera tas moet hebben, gaat zich voor op vakantie ect.

Wil een camera tas waar ik nog wat extra in mee kan nemen (Denk aan eten en een flesje drinken) en wat ik belangrijk vind, ik wil dat hij er niet uitziet als een camera tas (Neutrale tas dus).

Heb zelf een beetje naar deze van crumpler zitten kijken: http://www.digicamshop.nl/product/283655/123435/1896/crumpler-jackpack-4000-grey.html

Iemand nog tips voor andere tassen?

Terug
Naar boven