AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.521
:roflol:

Nice weer Eric!!!

Gezien t zwarte is t vrij makkelijk aan te passen,.. Vond persoon lijk de compo vd dagversie net wat beter

Licht valt nu wat anders op de maan, vond links nu beter passen dan vanmiddag. Maar heb nog genoeg vergelijkbare shots met iets andere compositie.

wederom gaaf!

• #1.523
IMGP0163-Edit_zps3d7aa963.jpg

Aan de rechterkant in beeld, nog een hele kleine crop toegepast. Is overigens ook een andere foto, niet dat je daar veel van terugziet als je shots van de maan maakt op dezelfde dag.

Laatst bewerkt:
Kan een telescoop haast niet tegen op :)

• #1.525
IMGP0180-Edit_zps4bf45db8.jpg

Met de Iphone van Z1000.

• #1.527
IMGP0200-Edit_zps3a4beb45.jpg

IMGP0201-Edit_zps84d714c4.jpg

Met twee teleconverter gestacked. Wel de limiet waarbij je nog enigszins kan scherpstellen. Omgerekend zit je op 4700mm.

Laatst bewerkt:
wacht eens, ik zie daar iemand lopen:eek:

Eric is dit gewoon een foto met iphone?

• #1.529
wacht eens, ik zie daar iemand lopen:eek:

Eric is dit gewoon een foto met iphone?

Nee, dat was een inside joke met Z1000.

Dit is met een Pentax Q + Sigma 300mm f4 + Sigma 2x teleconverter + Sigma 1.4X teleconverter. Bereik van 4700mm omgerekend. Beeldhoek zo klein dat de maan constant je beeld uit loopt. Je ziet de maan echt behoorlijk snel door je beeld heen gaan.

• #1.530
IMGP0183-Edit_zps4ae4b0e1.jpg

Nog 1 met de 2x TC

Jaloers op het bereik :(

• #1.532
Echt ziek hoor, dat je met een fototoestel zo kunt vergroten

Ben benieuwd hoe dit bereik zich gaat vertalen naar vogelfotografie :)

Ben benieuwd hoe dit bereik zich gaat vertalen naar vogelfotografie :)

Dat word een grote wazige foto. Met zon bereik kan je denk ik alleen op statief met afstandsbediening en dat lijkt me niet echt handig met bewegende vogels

• #1.537
Dat word een grote wazige foto. Met zon bereik kan je denk ik alleen op statief met afstandsbediening en dat lijkt me niet echt handig met bewegende vogels

IMGP0210-Edit_zpsd57e9c5c.jpg

Al eerder geplaatst, niet alle vogels zijn grote bewegers natuurlijk. Dit is dan wel in een dierentuin maar in de natuur is dit ook wel mogelijk. Afstand tot de vogels is groot genoeg om ze ongemerkt te kunnen observeren.

• Like
Waarderingen: MaxB

Al eerder geplaatst, niet alle vogels zijn grote bewegers natuurlijk. Dit is dan wel in een dierentuin maar in de natuur is dit ook wel mogelijk. Afstand tot de vogels is groot genoeg om ze ongemerkt te kunnen observeren.

Vergeet er dan niet bij te vermelden dat je voor deze betreffende vogel dan wel eerst dagen lang zult moeten zoeken, posten en geduld moet hebben :D Dus als je deze vogel op de plaat wilt hebben zoals Eric kun je beter naar de zoo gaan idd :)

Strak Eric!
En idd netjes met zo'n bereik!
Wel op statief? Of uit de hand (dan kom je wel aan een giga sluitertijd :eek: )

• #1.540
Strak Eric!
En idd netjes met zo'n bereik!
Wel op statief? Of uit de hand (dan kom je wel aan een giga sluitertijd :eek: )

Wel op statief, balhoofd overigens niet vast maar los gezet zodat ik makkelijker kan bijstellen. Inmiddels heb ik een gimbalhead waarmee ik zeker bij vogels of bewegende onderwerpen sneller kan focussen. Blijft hoe dan ook met de hand focussen op een klein schermpje. In Artis dan ook nog eens in vol zonlicht.

Terug
Naar boven