Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Ziet er gezellig uit :P
Heb je er ondertussen iets meer controle over?

Nice Pic Mark :thumbs:

Ik ga er gemakshalve van uit dat je op de M stand fotografeert? Dan is het even zoeken naar een ideale verhouding tussen ISO, sluitertijd en diafragma om een fatsoenlijk uitgelichte achtergrond te krijgen (sluitertijd moet natuurlijk wel onder 1/200 of 1/250 zitten), en vervolgens vul je het onderwerp in met je flitser :)

Hieronder nog een foto waarvan ik dacht dat deze verloren was gegaan in een harde schijf crash:

2mn287d.jpg

Heel gave plaat! mooie symetrie, top!

Hoe zijn je Ps skillzz ? anders zou ik denk ik even kijken of je de mensen eruit kunt halen.
Wil ik anders wel ff doen voor je hoor :D

grappige beestjes zijn het, die snuitkevertjes :)

iemand ervaring met de Canon SX50?

Heel gave plaat! mooie symetrie, top!

Hoe zijn je Ps skillzz ? anders zou ik denk ik even kijken of je de mensen eruit kunt halen.
Wil ik anders wel ff doen voor je hoor :D

Dank u (ook voor het aanbod)! Ik vond die mensen absoluut niet hinderlijk, ze geven de schaal juist mooi weer :)

Mijn Photoshop sKiLlZzZ zijn ronduit slecht, maar een paar mensen wegpoetsen moet nog wel lukken ;)

Had een sx40. Opzich zijn het leuke camera's, maar voor hetzelfde geld koop je een spiegelreflex met een veel betere beeldkwaliteit. Die extreme zoom slaat ook nergens op, niks is namelijk (echt) scherp.

haha dankje, helaas heb ik weer eens ouders die het geweldig vonden dat die zo ver kon inzoomen en daardoor het apparaat hebben gekocht.

haha dankje, helaas heb ik weer eens ouders die het geweldig vonden dat die zo ver kon inzoomen en daardoor het apparaat hebben gekocht.

Zolang je geen spiegelreflex kwaliteit verwacht is het geen slechte keuze. Hij ligt best goed in de hand, en heeft lekker veel knoppen. Kantelbaar/draaibaar scherm is ook super handig. Alleen die extreme zoom zit er vooral op om (onwetende) consumenten aan te trekken.

Vanaf 300 mm gebruik ik vrijwel altijd een statief. Als je de lens van de sx50 omrekent als je volledig ingezoomd bent, zit je op iets van 1200mm. Eigenlijk zou je dus altijd een fatsoenlijk statief mee moeten sjouwen. Maar dat kost ook al gauw weer honderden euro's, en het hele compact idee is dan natuurlijk ook verloren.

Vandaag maar weer even in de weer geweest, ook best tevreden met het resultaat:

33cyt6g.jpg

Eindelijk weer een windstille dag:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ah yeah, het heeft heel wat moeite gekost, maar eindelijk een springspin-shot kunnen maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Respect voor je macrofotografie, hoewel ik zelf ook in het bezit ben van een 100mm macro lens kan ik het geduld niet opbrengen om hier echt werk van te maken... Mooi om te zien dat anderen dat dus wel kunnen en doen :)

Respect voor je macrofotografie, hoewel ik zelf ook in het bezit ben van een 100mm macro lens kan ik het geduld niet opbrengen om hier echt werk van te maken... Mooi om te zien dat anderen dat dus wel kunnen en doen :)

Thanks :). Dat vind ik juist het mooie aan macro, lekker op mijn gemakje alles instellen en precies bepalen hoe ik het wil hebben. Zeker als je met hele rustige insecten werkt (vroeg in de ochtend), kun je vrijwel alles doen wat je wilt. Met het maken van één foto kan ik rustig een uurtje zoet zijn.

Thanks :). Dat vind ik juist het mooie aan macro, lekker op mijn gemakje alles instellen en precies bepalen hoe ik het wil hebben. Zeker als je met hele rustige insecten werkt (vroeg in de ochtend), kun je vrijwel alles doen wat je wilt. Met het maken van één foto kan ik rustig een uurtje zoet zijn.

Dan zitten ze allemaal nog een slaapstand hihihih

Savonds moet je snel zijn... heb je eindelijk alles oke... insect weg grrrr

Gisteren benaderd door een stockbureau die mijn macro's wil gaan verkopen :).

Nu zijn ze mijn portfolio aan het besnuffelen, waarbij iedere foto wordt beoordeeld op compositie/belichting/scherpte/sensorvlekken. Ben benieuwd.

Goed nieuws :)

Is het een betrouwbaar stockbureau? Niet dat ze je foto's voor een drol afkopen, er vervolgens mee aan de haal gaan en het te pas en te onpas gebruiken alszijnde "eigen foto's"

Terug
Naar boven