MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Gisteren benaderd door een stockbureau die mijn macro's wil gaan verkopen :).

Nu zijn ze mijn portfolio aan het besnuffelen, waarbij iedere foto wordt beoordeeld op compositie/belichting/scherpte/sensorvlekken. Ben benieuwd.

Cool! Ik heb het 2 keer gehad met een foto van mijn zoontje.. niet gedaan. Maar wel leuk als het gevraagt wordt :)

Goed nieuws :)

Is het een betrouwbaar stockbureau? Niet dat ze je foto's voor een drol afkopen, er vervolgens mee aan de haal gaan en het te pas en te onpas gebruiken alszijnde "eigen foto's"

Zeker goed nieuws. Het is een heel nieuw bureau, met een gat in het macro aanbod. Een goede vriend van me werkt er, en heeft mijn naam daar dus laten vallen. Betrouwbaar is natuurlijk altijd even afwachten, maar omdat ik er dus mensen ken, heb ik er wel vertrouwen in.

Cool! Ik heb het 2 keer gehad met een foto van mijn zoontje.. niet gedaan. Maar wel leuk als het gevraagt wordt :)

Snap wel dat je je zoontje niet zomaar "verkoopt" idd.

Zeker goed nieuws. Het is een heel nieuw bureau, met een gat in het macro aanbod. Een goede vriend van me werkt er, en heeft mijn naam daar dus laten vallen. Betrouwbaar is natuurlijk altijd even afwachten, maar omdat ik er dus mensen ken, heb ik er wel vertrouwen in.

Snap wel dat je je zoontje niet zomaar "verkoopt" idd.

Zou leuk zijn als je wat kan verkopen! Leuk zakcentje :)

.

Voor het eerst sinds tijden weer eens iemand van de andere coïtuse voor de lens gehad:

k4ezx4.jpg

Voor het eerst sinds tijden weer eens iemand van de andere coïtuse voor de lens gehad:

k4ezx4.jpg

Mooi shot! Kleur van dr truitje irriteert me op de een of andere manier wel :P.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 13:03 ----------

Zaterdag volg ik een masterclass van Leon Baas. Om 6 uur op locatie (1,5 uur rijden), dus dat wordt even doorbijten :P.

Mooi shot! Kleur van dr truitje irriteert me op de een of andere manier wel :P.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 13:03 ----------

Zaterdag volg ik een masterclass van Leon Baas. Om 6 uur op locatie (1,5 uur rijden), dus dat wordt even doorbijten :P.

vind ik dan wel weer grappig.. mijn ogen werden eigenlijk gelijk naar haar handen getrokken.. lijken erg gespannen .

veel plezier! je moet er wat voor over hebben hiihih

Grappig dat iedereen altijd iets anders ziet of opvalt aan een foto :)

Leon Baas heeft, vind ik persoonlijk, een belachelijk mooie stijl wat macrofotografie betreft... Dat is een Zaterdag vroeg uit de veren wel waard lijkt mij ;)

Grappig dat iedereen altijd iets anders ziet of opvalt aan een foto :)

Leon Baas heeft, vind ik persoonlijk, een belachelijk mooie stijl wat macrofotografie betreft... Dat is een Zaterdag vroeg uit de veren wel waard lijkt mij ;)

Leon is zeker 1 van de beste van Nederland. Innoveert en ontwikkeld ook zijn eigen lenzen/flitstechnieken. Ben erg benieuwd wat ik allemaal ga leren zaterdag, aan het einde van de dag ging hij iig nog even in op flitstechnieken, dus dat wordt zeker interessant.

Regendaas, k*t beest, maar wel mooie hypnotiserende ogen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Regendaas, k*t beest, maar wel mooie hypnotiserende ogen.

Zeker een mooie foto, maarrr
Hoewel ik de compo en de scherpte mooi en goed vind, vind ik de DOF nét wat te krap,... had persoonlijk dan graag ook de "voelsprieten" op zn koppie ook net in de scherpte zien vallen.

Zeker een mooie foto, maarrr
Hoewel ik de compo en de scherpte mooi en goed vind, vind ik de DOF nét wat te krap,... had persoonlijk dan graag ook de "voelsprieten" op zn koppie ook net in de scherpte zien vallen.

Dat had zeker leuk geweest, maar dan had ik moeten focusstacken. Scherptediepte met een vergroting van 2:1 is erg beperkt. Dit is op F16, veel verder wil ik niet diafragmenteren met een Crop camera.

Dat had zeker leuk geweest, maar dan had ik moeten focusstacken. Scherptediepte met een vergroting van 2:1 is erg beperkt. Dit is op F16, veel verder wil ik niet diafragmenteren met een Crop camera.

Weet niet wat je resolutie is, maar evt meer afstand tov onderwerp. Hierdoor word de DOF ook ruimer.
nadeel is wél dat je in Post iets of wat zult moeten coppen.

Veel verder dan F16 zou ik ook niet gaan,.. misschien zelfs liefst nog wel meer open op F14-F12 oid ivm de optimale scherpte vd lens.

Met wat voor lens schiet je eigenlijk ? 105macro ?

Begrijp me ni tverkeerd,.. vind de foto mooi hoor, maar bij plaatsen voor kritiek pobeer je altijd ff iets te vinden wat misschen bij de volgende meegenomen kan worden als aandachtspuntje oid h e;)

Weet niet wat je resolutie is, maar evt meer afstand tov onderwerp. Hierdoor word de DOF ook ruimer.
nadeel is wél dat je in Post iets of wat zult moeten coppen.

Veel verder dan F16 zou ik ook niet gaan,.. misschien zelfs liefst nog wel meer open op F14-F12 oid ivm de optimale scherpte vd lens.

Met wat voor lens schiet je eigenlijk ? 105macro ?

Begrijp me ni tverkeerd,.. vind de foto mooi hoor, maar bij plaatsen voor kritiek pobeer je altijd ff iets te vinden wat misschen bij de volgende meegenomen kan worden als aandachtspuntje oid h e;)

Ik schiet mijn foto's met een Nikon d7000 (16mp) en een Nikon micro 85mm. Croppen vind ik altijd zo zonde, maar snap je punt wel inderdaad. Misschien was ik letterlijk en figuurlijk iets te gefocussed op de ogen :D.

Opbouwende kritiek is altijd welkom :)

Gisteren dus de workshop bij Leon Baas gevolgd. Toffe kerel, met best wel wat goede ideeën. Altijd jammer dat er nog wat andere cursisten bij zijn, zeker als ze het niveau van een pinda hebben. Hele dure camera's, maar totaal geen idee hoe het ding werkt. Vooral die figuren die na iedere foto vragen wat voor diafragma/sluitertijd er gebruikt wordt....

Uiteindelijk wel weer wat dingetjes opgestoken, dus zeker een geslaagde dag :).

Mooie kleuren!

Ik vind Leon Baas zo uiteenlopend. Hij heeft hele prachtige foto's erbij waar ik zeker fan van ben, maar sommige die er tussen staan... nee haha. Maar leuk dat je dat hebt gedaan!

Mooie kleuren!

Ik vind Leon Baas zo uiteenlopend. Hij heeft hele prachtige foto's erbij waar ik zeker fan van ben, maar sommige die er tussen staan... nee haha. Maar leuk dat je dat hebt gedaan!

Vele macro's zijn steengoed!! De landschappen daarentegen boeien me een stuk minder,.. dan zie ik liever het werk van Peter Lik [Link niet meer beschikbaar] :D

Vele macro's zijn steengoed!! De landschappen daarentegen boeien me een stuk minder,.. dan zie ik liever het werk van Peter Lik [Link niet meer beschikbaar] :D
Ik ken zijn landschapfoto's eigenlijk niet eens echt. Maar zoals dit heb ik weinig mee, het is mij te druk. Al is dat ook niet echt macro, dus doel je daarop met landschap?
En het weegt niet op tegen de andere foto's. Vooral die zachte kleurtjes en dromerige foto's.... zucht. Mooi :)
Die van Peter Lik zijn ook wel echt onwijs ja!! Gaaf zo mooi :) :)

Nog eentje, een moeraswespenorchis deze keer (vorige was een bijenorchis). Een tikje druk qua achtergrond, maar vind hem wel wat hebben.

markhispania3, zo op FB te zien vond Leon Baas jouw foto ook (ik citeer) 'een heerlijke plaat'. Gaaf :D Lijkt me wel een dik compliment haha

Terug
Naar boven