XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Iemand aanraders voor een 'familie camera'? Zijn aan het zoeken naar een leuk fototoestel die makkelijk in gebruik is goede kwaliteit en betaalbaar(400,-) en eventueel kleine upgrades om los erbij te halen.
Weet niet of dit mogelijk is heb er iig zelf geen verstand van en bij de winkels weet ik het ook niet altijd hoe eerlijk ze zijn.
tips en aanraders zijn zeer welkom ;)

Iemand aanraders voor een 'familie camera'? Zijn aan het zoeken naar een leuk fototoestel die makkelijk in gebruik is goede kwaliteit en betaalbaar(400,-) en eventueel kleine upgrades om los erbij te halen.
Weet niet of dit mogelijk is heb er iig zelf geen verstand van en bij de winkels weet ik het ook niet altijd hoe eerlijk ze zijn.

Misschien een nikon 1. Iets betere beeldkwaliteit dan een compactcamera, maar toch nog redelijk compact.

Het macro seizoen is weer begonnen :). De eerste van het jaar:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Instap dSLR cameratje als de Nikon 3100. op de automaat lekker makkelijk, en de mogelijkheid om je er wat verder in te gaan verdiepen qua Sluitertijd/diafragma/ISO etc,..
makkelijk uit te breiden qua lenzen. En ook een goede 2e hands markt voor (lenzen) om het minder duur en dus aantrekkelijk te houden ;)
bvb : http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1514328/nikon-d3100-plus-18-55mm-vr.html

@Mark
Id de Nikon 1 is ook een leuke optie, maar lenzen van dSLR's passen er niet op zonder adapter (a 269,-), en (nog) niet echt een leuke 2e hands markt voor.
Idd wel vrij compact, maar ook weer niet echt heel veel compacter dan de D3100.

Nice Macro :thumbs:

@XXLtje en mark heel erg bedankt voor info, zal dit eens voorleggen en mezelf er ook wat beter in verdiepen :)

Weer de vliegen lastig gevallen vanmorgen:

Iemand ervaring met ringflitsers/macroflitsers?

Merk dat ik toch wel erg helder en windstil weer moet hebben om een beetje scherptediepte te behouden bij macro. Ben nu van plan om het eens met flits te gaan proberen, maar heb daar totaal geen ervaring mee.

Excuses dat ik hier niet eerder heb geantwoord, hopelijk ben je op fotografisch gebied niet alleen afhankelijk van de antwoorden die je hier krijgt...

Heb je toevallig al een flitser?
Wat je dan zou kunnen doen is kijken naar een Orbis Ring of een Ray Flash, deze simuleren in samenwerking met je reguliere flitser een ringflitser. Op internet staan tal van vergelijkende tests en wat je met deze producten kunt bewerkstelligen :)

Echte, goede ringflitsers zijn belachelijk duur en (naar mijn inziens) niet interessant voor hen die hem niet terug gaan verdienen middels betaald werk... Uiteindelijk blijft het je eigen keuze natuurlijk ;)

Excuses dat ik hier niet eerder heb geantwoord, hopelijk ben je op fotografisch gebied niet alleen afhankelijk van de antwoorden die je hier krijgt...

Heb je toevallig al een flitser?
Wat je dan zou kunnen doen is kijken naar een Orbis Ring of een Ray Flash, deze simuleren in samenwerking met je reguliere flitser een ringflitser. Op internet staan tal van vergelijkende tests en wat je met deze producten kunt bewerkstelligen :)

Echte, goede ringflitsers zijn belachelijk duur en (naar mijn inziens) niet interessant voor hen die hem niet terug gaan verdienen middels betaald werk... Uiteindelijk blijft het je eigen keuze natuurlijk ;)

Thanks voor je antwoord.

Heb ondertussen al iets gekocht :P.

metz-mecablitz-15-ms-1-digital-macroflitser.jpg

Nog niet heel erg goed kunnen uittesten, maar tot dusver best lastig om er mooie natuurlijke foto's mee te schieten.

Eendagsvlieg :)

Mooie foto Mark!
Welk objectief gebruik je voor je macrofoto's?

Ja dat is zeker lekker licht haha. Ik heb altijd megapomp in mijn arm en schouders door die lompe Canon 100mm Macrolens :eek:

@Markhispania3

Mooi beeld :) Is dit al geschoten met de nieuwe flitser en zo ja, hoe bevalt deze?

@MissNuke

Die dikke pad is wel gaaf, de paardenbloem vind ik dan weer wat te generiek ;)

@Markhispania3

Mooi beeld :) Is dit al geschoten met de nieuwe flitser en zo ja, hoe bevalt deze?

@MissNuke

Die dikke pad is wel gaaf, de paardenbloem vind ik dan weer wat te generiek ;)

Deze is gewoon met natuurlijk licht geschoten. Dat flitsen vind ik echt vies tegenvallen. Hoe meer flitslicht je gebruikt, hoe donkerder (en lelijker imo) de achtergrond wordt. Daarnaast glimmen vrijwel alle insecten die ik fotografeer, en krijg je dus lelijke reflecties. Nog even flink oefenen en uitproberen dus.

Op zich is die flitser wel een mooi dingetje. Mooie bouwkwaliteit en draadloos, dus vrij creatief in te zetten. Batterijduur is ook top, staan nu al ruim 800 foto's op, terwijl er maar 2 AAA's in zitten.

Ik ga er gemakshalve van uit dat je op de M stand fotografeert? Dan is het even zoeken naar een ideale verhouding tussen ISO, sluitertijd en diafragma om een fatsoenlijk uitgelichte achtergrond te krijgen (sluitertijd moet natuurlijk wel onder 1/200 of 1/250 zitten), en vervolgens vul je het onderwerp in met je flitser :)

Hieronder nog een foto waarvan ik dacht dat deze verloren was gegaan in een harde schijf crash:

2mn287d.jpg

Eentje met mijn nieuwe flitsert :).

Terug
Naar boven