Fitness Seller

De hel breekt los wanneer Iran wordt aangevallen!

Er komt toch nooit rust in dat midden oosten. Al die gasten daar zijn veel te heet gebakerd.
Domme opmerkingen over moslims horen elkaar niet aan te vallen......
Moslims horen niemand aan te vallen....

Spiertje, je nivo zakt echt met de dag. In het begin grappig, maar nu ben je gewoon een vervelend ventje.

Volkeren opzich zijn echt niet achterlijk hoor, alleen je hebt bepaalde leiders op verkeerde plaatsen.
De leiders staan op uit de bevolking en zijn erdoor verkozen. Bevolking staat dus achter hen. Leiders achterlijk = volk deels achterlijk. tenzij het een dictator is die zichzelf heeft verkozen en/of opgedrongen.

Met achterlijk bedoel ik dat ze achter lopen op de rest van de beschaving in deze wereld. Bijv.: Duitsers zijn een tijd achterlijk geweest (WOII), idem voor Christenen (kruistochten), etc.

De kans op een grondaanval lijkt me niet groot, want onverantwoord.
Een luchtaanval waarbij strategische doelen worden gebombardeerd lijkt me wat minder onrealistisch.

Wat men zich ter dege moet beseffen is dat zo'n aanval Amerika's belabberde reputatie in het Midden-Oosten en andere delen van de wereld alleen nog maar rampzaliger maakt. Het recruteren van terroristen zal alleen maar makkelijker worden. Wat leidt tot nieuwe aanslagen --> nieuwe interventies et cetera. Een rat race on terror, de moderne wapenwedloop, Koude Oorlog van de toekomst ofzoiets.

Ook de hervormingsgezinde delen van Iraanse bevolking zullen lamgeslagen zijn. Waarom? Zij zullen zich scharen achter hun president. Een beweging die nu al vaker wordt waargenomen agv de agressieve politieke strategie van de VS in deze (zie hiervoor ook de Tegenlicht-uitzending). En dat is niet bevreemdend. Probeer je eens voor te stellen dat je Iraniër bent. Je bent trots op je land, nationalistische gevoelens zijn je niet vreemd. Amerika bekijk je met een mengeling van bewondering (niet voor niets komt de betere Iraanse popmuziek uit Los Angeles via een illegale radiozender) en afgunst. De laatste tijd neemt de afgunst hand over hand toe want na het debacle in Irak lijkt VS haar agressieve arrogante toon niet te minderen. Wij zouden geen recht hebben op nucleaire technologie. Waarom niet? De afgelopen 300 jaar hebben wij geen staat meer aangevallen. Er is maar één land dat nucleaire technologie heeft aangewend voor het daadwerkelijk niet-vreedzaam inzetten van deze technologie. Inderdaad...de VS. Over Ahmadinejad ben je niet tevreden, er komt maar weinig terecht van zijn economische belofte. Maar er is nu iets belangrijkers: de trots onzer natie!

Want waarom staat Ahmadinejad elke dag zo te schreeuwen over het satanistische Amerika en het van de kaart vegen van Israel? Precies, zieltjeswinnerij. Ahmadinejad beloofde gouden bergen, maar het land zit economisch gezien in het slop. Dit is dus een mooie afleidingsmanoeuvre (zie de parallel met de stijgende populairiteit van Bush agv zijn 'war on terror') van binnenlandse problematiek. Die context vergeten we nogal eens te noemen.

Nog een voorbeeldje. Niet zeldzaam zien we op CNN beelden van een agressief schreeuwende mensenmassa. De bekende retoriek wordt uitgeslagen: 'Dood aan Amerika' en 'Bush moordernaar'. We kijken naar het vrijdaggebed. Maar hoeveel Iraniërs komen daar nou op af? 1/11e van de Iraanse bevolking gaat één keer in de maand naar dat vrijdaggebed. In perspectief/context plaatsen...

Er komt toch nooit rust in dat midden oosten. Al die gasten daar zijn veel te heet gebakerd.
Domme opmerkingen over moslims horen elkaar niet aan te vallen......
Moslims horen niemand aan te vallen....

Spiertje, je nivo zakt echt met de dag. In het begin grappig, maar nu ben je gewoon een vervelend ventje.

Geen persoonlijke aanvallen aub
Tis voor veel mensen moeilijk te verkroppen dat iemand de waarheid keihard uitschreeuwt idd
Verder weet jij ook niks van mij dus niet oordelen aub

De leiders staan op uit de bevolking en zijn erdoor verkozen. Bevolking staat dus achter hen. Leiders achterlijk = volk deels achterlijk. tenzij het een dictator is die zichzelf heeft verkozen en/of opgedrongen.

Met achterlijk bedoel ik dat ze achter lopen op de rest van de beschaving in deze wereld. Bijv.: Duitsers zijn een tijd achterlijk geweest (WOII), idem voor Christenen (kruistochten), etc.

Dit is dus nog nooit het punt geweest in Iran.

Irri te worden?
Das dan harstikke jammer voor je, leef er maar mee
En feiten? ga dat woord maar eerst eens opzoeken, aangezien je dat in deze context never nooit als absolute waarde kan nemen

ik ben gewoon irritant omdat mijn vetpercentage te hoog zit spier.

Ja idd, dat is precies wat ik bedoel cod
Naar de klote met het westen :rolleyes:

Ik ben 'r niet bang voor, de pl**ris gaat toch losbreken. En dan is er nog maar een waar geloof voor mij. Is eigenlijk nu ook al de enige oplossing....

Ik ben 'r niet bang voor, de pl**ris gaat toch losbreken. En dan is er nog maar een waar geloof voor mij. Is eigenlijk nu ook al de enige oplossing....

:orly:

Waar gaat er pl**ris losbreken dan? Hoogstens in het midden oosten, verder nergens hoor.

Losbreken vind ik zo'n vechtend woord.

Bij een kernbom vind er complete verwoesting plaats die een geavanceerd leger van 20 miljoen manschappen en een miljoen tanks en F16's tot een stratego bord maken.

De hiroshima bom was een rotje bij wat er nu te ontwikkelen valt. Er zijn bommen die gewoon de hele aardbol uit z'n as kunnen slaan. Zelfs de gebundelde hoeveelheid licht zal in de aardkorst branden.

Zoiets inzetten is op z'n minst vervorming van mensen in een werelddeel, aangezien al het radioactieve stof blijft liggen. Om nog maar te zwijgen van de verwoestende impact.

Wat wel hèèl erg zorgelijk is, zijn bijvoorbeeld atoomgranaten. Die zijn ter grote van een knikker en passen makkelijk in een broekzak maar kunnen bijvoorbeeld het centraal station van Amsterdam compleet wegvegen.

Als zelfmoordwapen zou dit voor terroristen subliem zijn, je moet er niet aan denken dat het Iraanse regime dat soort mensen op pad stuurt in Europa om aanslagen te plegen. Of Israel in stuurt. Want atoom granaten zijn zò compact dat ze in een hand gehouden kunnen worden. Maar gewoon een hele regio aantasten.

Terug
Naar boven