XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Ik ben principieel tegen abortus omdat je bij elke supermarkt/drogisterij/tankstation een pakje condooms voor €3 kunt halen. Als het om verkrachting gaat kan vind ik het een andere zaak.

Maar laten we voorop stellen dat iedereen @Sanca RKO en zijn vrouw veel geluk en gezondheid toewensen met dit geschenk van onze god Zyzz brahhhh

Lidl is echt top. Beter dan ah in groenten en fruit. Iets minder keus, maar kwaliteit is meestal even goed maar ook vaak beter.
De Lidl heeft een aantal producten die beter zijn inderdaad, maar het aanbod is veel, maar dan ook echt veel kleiner en ze verkopen geen A-merken. Daarnaast kan ik bij de AH 10 minuten voor sluitingstijd nog prima vers brood, groenten en fruit kopen en is bij de Lidl soms alles op. Verder vind ik de AH veel prettiger winkelen.

Mijn post was ook niet zozeer gericht op de supermarkt zelf, maar meer op het publiek. Ik ken dat een Lidl beter aansluit op het type mensen en budget van veel mensen hier.

Wat zeg jij nou? Piet Piraat natuurlijk!
maxresdefault.jpg

Nu het over abortus gaat, moet ik denken aan een ander topic dat deze week in het nieuws was. Hoe denken we hier over geslachtskeuze bij IVF (reageerbuisbevruchting)?

Dit is mogelijk, maar op dit moment is het in Nederland enkel toegestaan als er sprake is van een ernstige erfelijke ziekte die enkel bij jongens/mannen óf meisjes/vrouwen voorkomt en aan strenge regels gebonden. In sommige landen, zoals de VS, is dit 'gewoon' vrij toegestaan. Derhalve gaan er jaarlijks best wat echtparen naar de VS om dit daar uit te laten voeren.

(Ik vind het absurd dat dit zomaar kan zoals in de VS.)

Ik ben principieel tegen abortus omdat je bij elke supermarkt/drogisterij/tankstation een pakje condooms voor €3 kunt halen. Als het om verkrachting gaat kan vind ik het een andere zaak.
Bij juist gebruik van de condoom is er toch een kans tussen de 2% en 5% op zwangerschap. Bij de pil is dit 0,3%. 100% anticonceptie bestaat niet (ja, niet neuken). Ik denk dat er, naast verkrachting, nog wel een aantal situaties zijn waarin abortus geoorloofd is. Dit betekent natuurlijk nog niet dat het als vorm van anticonceptie moet worden gezien of er gemakkelijk over gedacht moet worden. Een lastig discussiepunt is natuurlijk abortus n.a.v. de uitslag van een NIPT-test/vlokkentest/vruchtwaterpunctie, waarbij bijvoorbeeld blijkt dat de embryo een ernstige ziekte/afwijking heeft.

Daar moet je met je rug op gaan liggen voordat je de foto maakt, krijg je betere definitie van.

Voor een echtpaar dat het niet lukt kinderen te krijgen of meerdere malen is mislukt, kan dit natuurlijk wel een flinke impact hebben. Vervolgens komt iemand dat vrij achteloos met zo'n opmerking overheen.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik vrij achteloos opmerk dat je grammatica en syntaxis suckt?

Bij juist gebruik van de condoom is er toch een kans tussen de 2% en 5% op zwangerschap. Bij de pil is dit 0,3%.
Die percentages moet je toch anders interpreteren, denk maar na, 2 maal per week seks met alleen een condoom is dus gegarandeerd zwanger na een jaar.

• Like
Waarderingen: Bubs
Nu het over abortus gaat, moet ik denken aan een ander topic dat deze week in het nieuws was. Hoe denken we hier over geslachtskeuze bij IVF (reageerbuisbevruchting)?

Dit is mogelijk, maar op dit moment is het in Nederland enkel toegestaan als er sprake is van een ernstige erfelijke ziekte die enkel bij jongens/mannen óf meisjes/vrouwen voorkomt en aan strenge regels gebonden. In sommige landen, zoals de VS, is dit 'gewoon' vrij toegestaan. Derhalve gaan er jaarlijks best wat echtparen naar de VS om dit daar uit te laten voeren.

(Ik vind het absurd dat dit zomaar kan zoals in de VS.)

In het begin klinkt dit eng, maar als je er over nadenkt is er niet veel mis mee zolang de verhouding man vrouw maar dicht bij de natuurlijke verdeling blijft.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik vrij achteloos opmerk dat je grammatica en syntaxis suckt?
Nee hoor, vind ik niet erg. Zoals je zelf zegt, zijn 'er wel ergere misstanden om je druk over te maken'.;) Ik zie nu wat je bedoelt, maar neem aan dat je de boodschap wel begrijpt. Bedtijd voor mij. :p
Die percentages moet je toch anders interpreteren, denk maar na, 2 maal per week seks met alleen een condoom is dus gegarandeerd zwanger na een jaar.
Ik vind het ook frapant, heb meerdere bronnen gecheckt en noemen allemaal dezelfde getallen. Ik zou zeggen dat bij juist gebruik de kans vrijwel 0% is. Mocht er iets fout gaan of het condoom scheuren, kun je immers altijd nog de morning-afterpil slikken.

In het begin klinkt dit eng, maar als je er over nadenkt is er niet veel mis mee zolang de verhouding man vrouw maar dicht bij de natuurlijke verdeling blijft.
Dat laatste is wel een belangrijke nuance. Kijk maar naar wat de eenkindpolitiek in China met die verhouding heeft gedaan. Onze vroegere buren hadden drie Chinese meisjes geadopteerd; dat het alle drie meisjes waren, was geen toeval. In niet-Westerse landen zie je vaak dat ouders een voorkeur hebben voor een jongen. Zeker in de landen waar de man voor het inkomen zorgt en mensen op hun oude dag afhankelijk zijn van het inkomen van hun kinderen.

Dat laatste is wel een belangrijke nuance. Kijk maar naar wat de eenkindpolitiek in China met die verhouding heeft gedaan. Onze vroegere buren hadden drie Chinese meisjes geadopteerd; dat het alle drie meisjes waren, was geen toeval. In niet-Westerse landen zie je vaak dat ouders een voorkeur hebben voor een jongen. Zeker in de landen waar de man voor het inkomen zorgt en mensen op hun oude dag afhankelijk zijn van het inkomen van hun kinderen.
Bekijk het dan eens anders, als het jaren terug al mogelijk was geweest om het geslacht te bepalen waren er ook niet zoveel Chinese meisjes verwaarlood, ter adoptie afgestaan en/of erger.

Wellicht dat de grootste nuance in de intonatie van het originele bericht ligt. Ik voelde hem persoonlijk ook redelijk laconiek aan en ik ben absoluut geen kinder-fan.

Terug
Naar boven