AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Misschien kan @BB_ eens een filmpje van zijn squat posten. Als hij echt graag aan zijn benen wil werken zou ik als ik hem was de squat toch nog eens een kans geven. Vrijwel alle gasten hier die dikke benen hebben squatten ook zwaar, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk aangezien sommige mensen gewoon al goede been genetics hebben van zichzelf.

Misschien kan @BB_ eens een filmpje van zijn squat posten. Als hij echt graag aan zijn benen wil werken zou ik als ik hem was de squat toch nog eens een kans geven. Vrijwel alle gasten hier die dikke benen hebben squatten ook zwaar, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk aangezien sommige mensen gewoon al goede been genetics hebben van zichzelf.
niet dat ik de allergrootste benen heb, maar toch wel van mening sinds ik meer op progressief laden en steeds sterker ben geworden op mijn squat dat mijn benen zijn gaan groeien.

Hebben ze grote benen omdat ze veel squatten of squatten ze veel omdat ze grote benen hebben? Squat is een goede compound maar voor spiergroei voor je quads zijn er betere alternatieven. Volgens mij heeft bb squats lang genoeg een kans gegeven

Hebben ze grote benen omdat ze veel squatten of squatten ze veel omdat ze grote benen hebben? Squat is een goede compound maar voor spiergroei voor je quads zijn er betere alternatieven. Volgens mij heeft bb squats lang genoeg een kans gegeven
Precies, ik geloof niet dat voor iedereen squats de heilige graal zijn.
Sommige mensen hun anatomie is misschien beter compatibel met andere oefeningen.
Zijn toch zat pro's die gigantische benen hebben opgebouwd zonder te squatten?

Bij mij kwamen de quads eerst....

Als iedereen zijn/haar contestfoto’s in dit topic dropt gaan we dat ook maar eens doen! Uiteraard is feedback welkom. Grootste werkpunten in mijn ogen zijn de benen en de rugdikte. Voor de contest heb ik gebulkt (wat ook te lezen is in het verhaal bij de contest). Normaliter zou ik helemaal shredded staan voor een wedstrijd, maar voor deze contest besloten te bulken ;)

Bijlagen

• 5BC4150B-36AA-4D82-91C9-8C31392C838E.jpeg
    5BC4150B-36AA-4D82-91C9-8C31392C838E.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 251
  • 20B918FB-8AC0-4F1C-BB91-B5AD65AE4EC5.jpeg
    20B918FB-8AC0-4F1C-BB91-B5AD65AE4EC5.jpeg
    116,9 KB · Weergaven: 259
  • 76267DF0-246B-4747-A48F-919CC8270DB6.jpeg
    76267DF0-246B-4747-A48F-919CC8270DB6.jpeg
    112,9 KB · Weergaven: 250
  • DFA92884-5CA5-4627-8CD7-B2F1CFFE02C1.jpeg
    DFA92884-5CA5-4627-8CD7-B2F1CFFE02C1.jpeg
    112 KB · Weergaven: 251
  • AF831931-BEFF-422E-BB5F-4020AD66ECB8.jpeg
    AF831931-BEFF-422E-BB5F-4020AD66ECB8.jpeg
    112 KB · Weergaven: 237
  • 3D55C9ED-6996-406B-9E4E-DD70E050140E.jpeg
    3D55C9ED-6996-406B-9E4E-DD70E050140E.jpeg
    115,8 KB · Weergaven: 241
  • E951B640-1BA9-4388-9DE0-2F53E6A491A5.jpeg
    E951B640-1BA9-4388-9DE0-2F53E6A491A5.jpeg
    112,6 KB · Weergaven: 236
  • 8BA6D037-70D6-4050-8A0F-BA9D7D3E57BC.jpeg
    8BA6D037-70D6-4050-8A0F-BA9D7D3E57BC.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 241
Als iedereen zijn/haar contestfoto’s in dit topic dropt gaan we dat ook maar eens doen! Uiteraard is feedback welkom. Grootste werkpunten in mijn ogen zijn de benen en de rugdikte. Voor de contest heb ik gebulkt (wat ook te lezen is in het verhaal bij de contest). Normaliter zou ik helemaal shredded staan voor een wedstrijd, maar voor deze contest besloten te bulken ;)
wel duidelijk dat de posing je goed ligt victor.

Oefening baart kunst :P

P.S. Ik heb een fotó van Victor aan m'n vriendin laten zien, ze vond het zelf creepy dat ik zoveel op hem leek haha :roflol:
snap ik! jij bent dan ook wel de buffe versie van victor. op de meet verdwijn ik naast je man!
als ik nog een beetje shape heb kom ik naast je posen :D

Wie was er eerder? De kip of het ei? Dikke benen en squats gaan gewoon hand in hand. En zoals ik al zei zijn er inderdaad uitzonderingen die voldoende hebben aan andere oefeningen. Ik vind het verder vreemd dat BB motorisch gezien wel low bar kan squatten en kan front squatten, maar geen high bar squat. Lijkt me een kwestie van mobiliteit verbeteren en blijven oefenen tot de squatbeweging er net zo ingeslepen is als leren fietsen.

Wie was er eerder? De kip of het ei? Dikke benen en squats gaan gewoon hand in hand. En zoals ik al zei zijn er inderdaad uitzonderingen die voldoende hebben aan andere oefeningen. Ik vind het verder vreemd dat BB motorisch gezien wel low bar kan squatten en kan front squatten, maar geen high bar squat. Lijkt me een kwestie van mobiliteit verbeteren en blijven oefenen tot de squatbeweging er net zo ingeslepen is als leren fietsen.
persoonlijk ben ik wel voorstander van enige vorm van squats in je schema, omdat het gewoon een goede compound is. Per persoon verschilt het alleen gigantisch hoe een squat eruit kan zien door o.a. leverages. persoon a zal heel quad dominant squatten (jij bijvoorbeeld als ik het me goed herinner) en persoon b kan die positie niet vasthouden door eerder genoemde leverages (op fatsoenlijke gewichten dan die daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten.) Dat wil niet zeggen dat persoon b verkeerd squat, gewoon anders. Kijk voor de grap eens naar de squat van verschillende mensen in de wereldtop van powerlifting, die squatten echt niet allemaal hetzelfde. Ook hebben de mensen die ziek veel squatten echt niet allemaal dikke benen overigens, dus gaat ook niet per se hand in hand.

Volgens mij is al vaker uit onderzoeken gekomen dat squats zeker niet de beste massabouwer zijn voor de benen. Zoals @RockOfAges zegt is het ook voor een heel groot deel afhankelijk van leverages.

Ik ervaar ditzelfde probleem. Overigens zie ik het niet als een probleem, ik beperk mij gewoon tot front squats. Anyway, ik heb mij ooit door een professionele coach laten vertellen dat lichaamslengte (190cm hier, net als B) veel invloed heeft. Hoe dat anatomisch gezien zit weet ik niet, maar ik geloof wel dat dat klopt. Langere mensen hebben over het algemeen meer moeite met squats en ook deadlifts.

persoonlijk ben ik wel voorstander van enige vorm van squats in je schema, omdat het gewoon een goede compound is. Per persoon verschilt het alleen gigantisch hoe een squat eruit kan zien door o.a. leverages. persoon a zal heel quad dominant squatten (jij bijvoorbeeld als ik het me goed herinner) en persoon b kan die positie niet vasthouden door eerder genoemde leverages (op fatsoenlijke gewichten dan die daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten.) Dat wil niet zeggen dat persoon b verkeerd squat, gewoon anders. Kijk voor de grap eens naar de squat van verschillende mensen in de wereldtop van powerlifting, die squatten echt niet allemaal hetzelfde. Ook hebben de mensen die ziek veel squatten echt niet allemaal dikke benen overigens, dus gaat ook niet per se hand in hand.
Zoals ik zeg, er zijn uitzonderingen ja. Maar het grote gros van de mensen die zwaar squatten, hebben ook dikke benen. Als BB nou een 180+ squat had bereikt voor enkele reps en dan nog steeds achterlopende benen heeft was het een ander verhaal. Maar prima dat we van mening verschillen hoor. Het is uiteindelijk aan BB wat hij met de gekregen feedback gaat doen.

Terug
Naar boven