- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Bedankt. Ik gebruik vaak straps, asoluut geen bezwaar. Zonde om te failen op knijpkracht. Ik ben sinds een week of drie overigens met een geheel nieuw schema gestart wat goed bevalt, dus wil dat nu wel een kans geven en niet te veel omgooien. Wel ga ik deze tip meenemen voor de Lat Pulldown. Vandaag Back Day, dus ik heb gelijk teringveelmotivatie om hier met de tips van jou, @Strive4muscle en @hoxyz aan de slag te gaan. Ken je trouwens deze oefening: Lat Pull-In? Het is iets wat ik sinds een paar weken pas doe, echt als assistance na de andere rugoefeningen die ik belangrijk vind, maar wellicht helpt dat ook voor isoleren Lats. Ik doe 'm met beide armen tegelijk, kan ook geheel unilateraal.Met behulp van deze afbeelding kan ik beter uitleggen wat ik bedoel, probeer eens i.p.v. een conventionele lat pulldown een unilateral pulldown te doen waarbij je licht achterover leunt en je elleboog naar “origin iliac crest” toe trekt. Op die manier isoleer je echt puur je lat. Vaak gebruik ik daarbij ook straps , niet omdat het qua grip zwaar is maar puur zodat ik me niet hoef te focussen op mijn biceps niet gebruiken. Deze techniek kan je ook heel goed toepassen met bijvoorbeeld dumbell rows. Succes !
Ik kom nu een variant tegen die een beetje lijkt op wat jij omschrijft:
Verder doe ik meestal zowel een wide-grip als small-grip pulldown variant; hetzelfde voor rows. Straight-Arm Lat Pulldown vind ik ook fijn.
Voor onderrug doe ik momenteel Sumo DL, maar ik ga Rack Pulls en Hyperextensions overwegen.
Voor Hamstrings naast wat ik nu al doe (Leg Press, Leg Curl, SLDL) ga ik GHR toevoegen.
Verder nu niet te veel aanpassen, want ik zit in de derde week van een geheel nieuw schema dat ik in ieder geval 3 maanden een kans wil geven. Geleidelijk zal ik dingen/wijzigingen aanbrengen (indien nodig) op basis van de tips die ik heb gehad, erg blij mee.