MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Met behulp van deze afbeelding kan ik beter uitleggen wat ik bedoel, probeer eens i.p.v. een conventionele lat pulldown een unilateral pulldown te doen waarbij je licht achterover leunt en je elleboog naar “origin iliac crest” toe trekt. Op die manier isoleer je echt puur je lat. Vaak gebruik ik daarbij ook straps , niet omdat het qua grip zwaar is maar puur zodat ik me niet hoef te focussen op mijn biceps niet gebruiken. Deze techniek kan je ook heel goed toepassen met bijvoorbeeld dumbell rows. Succes !
Bedankt. Ik gebruik vaak straps, asoluut geen bezwaar. Zonde om te failen op knijpkracht. Ik ben sinds een week of drie overigens met een geheel nieuw schema gestart wat goed bevalt, dus wil dat nu wel een kans geven en niet te veel omgooien. Wel ga ik deze tip meenemen voor de Lat Pulldown. Vandaag Back Day, dus ik heb gelijk teringveelmotivatie om hier met de tips van jou, @Strive4muscle en @hoxyz aan de slag te gaan. Ken je trouwens deze oefening: Lat Pull-In? Het is iets wat ik sinds een paar weken pas doe, echt als assistance na de andere rugoefeningen die ik belangrijk vind, maar wellicht helpt dat ook voor isoleren Lats. Ik doe 'm met beide armen tegelijk, kan ook geheel unilateraal.

Ik kom nu een variant tegen die een beetje lijkt op wat jij omschrijft:

Verder doe ik meestal zowel een wide-grip als small-grip pulldown variant; hetzelfde voor rows. Straight-Arm Lat Pulldown vind ik ook fijn.

Voor onderrug doe ik momenteel Sumo DL, maar ik ga Rack Pulls en Hyperextensions overwegen.

Voor Hamstrings naast wat ik nu al doe (Leg Press, Leg Curl, SLDL) ga ik GHR toevoegen.

Verder nu niet te veel aanpassen, want ik zit in de derde week van een geheel nieuw schema dat ik in ieder geval 3 maanden een kans wil geven. Geleidelijk zal ik dingen/wijzigingen aanbrengen (indien nodig) op basis van de tips die ik heb gehad, erg blij mee. :D :thumbup:

Ik denk dat je je eigen verbeterpunten al goed weet. Voor bovenstaande werkt een ding het beste imo en dat is squatten, squatten en squatten. Elke legday starten met zware squats. Ik weet niet hoeveel je momenteen kunt squatten maar als dit nog geen 180+ kg is, is het ook niet vreemd dat je benen op 100+ kg lichaamsgewicht achterlopen. Ik zou elke legday starten met squatten in een reprange van 3-6 reps om vervolgens het nodige volume erin te duwen.
Ik ben juist bewust gestopt met squatten, aangezien dat mij na een jaar of 4-5 niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd (ik heb altijd vol goeie moet volgehouden, met name 5x5) en ik denk dat squats niet voor iedereen weggelegd zijn, heb wat motorische beperkingen. Daarom heb ik besloten het over een andere boeg te gooien; in mijn log ben ik hier afgelopen weken dieper op ingegaan en ik wil dit nu een kans geven. Toch bedankt voor je tip.

Misschien kan @BB_ eens een filmpje van zijn squat posten. Als hij echt graag aan zijn benen wil werken zou ik als ik hem was de squat toch nog eens een kans geven. Vrijwel alle gasten hier die dikke benen hebben squatten ook zwaar, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk aangezien sommige mensen gewoon al goede been genetics hebben van zichzelf.
Ik heb het keer op keer een kans gegeven, jarenlang. Ik heb weleens squatles genomen bij Denzil. Ik ga geen filmpjes posten, aangezien dat vaak tegenstrijdige en niet altijd de juiste tips oplevert, ondanks goed bedoeld. Als ik squattips wil, weet ik bij wie ik moet zijn.
Ik heb in mijn kleutertijd jarenlang fysio-oefeningen moeten doen omdat ik stabiliteitsproblemen en motorische issues heb. Mogelijk draagt dat er aan bij dat het mij niet lukt, maar ik heb het jarenlang echt genoeg kansen gegeven en ik heb nu dus een ander schema. Als ik erachter kom dat dit niet werkt, kan ik altijd overwegen weer opnieuw de motivatie bij elkaar te schrapen.

Wie was er eerder? De kip of het ei? Dikke benen en squats gaan gewoon hand in hand. En zoals ik al zei zijn er inderdaad uitzonderingen die voldoende hebben aan andere oefeningen. Ik vind het verder vreemd dat BB motorisch gezien wel low bar kan squatten en kan front squatten, maar geen high bar squat. Lijkt me een kwestie van mobiliteit verbeteren en blijven oefenen tot de squatbeweging er net zo ingeslepen is als leren fietsen.
Low Bar gaat mij ook niet goed af, maar aangezien ik van nature erg ver voorover buig, werd Low Bar mij toen geadviseerd (anders krijg ik Low Bar tehcniek met de Bar High geplaatst, want dat was dus wat ik vroeger deed). Ik kan het echt voor geen meter en het loont mij niet er nog meer moeite in te steken. Ik snap dat anderen daar anders over denken, maar ik heb er echt alles aan gedaan en geef niet zomaar op.

Hebben ze grote benen omdat ze veel squatten of squatten ze veel omdat ze grote benen hebben? Squat is een goede compound maar voor spiergroei voor je quads zijn er betere alternatieven. Volgens mij heeft bb squats lang genoeg een kans gegeven
Ik ben weer eens te lang van stof, maar jij vat het goed samen. Amen.

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ik gebruik vaak straps, asoluut geen bezwaar. Zonde om te failen op knijpkracht. Ik ben sinds een week of drie overigens met een geheel nieuw schema gestart wat goed bevalt, dus wil dat nu wel een kans geven en niet te veel omgooien. Wel ga ik deze tip meenemen voor de Lat Pulldown. Vandaag Back Day, dus ik heb gelijk teringveelmotivatie om hier met de tips van jou, @Strive4muscle en @hoxyz aan de slag te gaan. Ken je trouwens deze oefening: Lat Pull-In? Het is iets wat ik sinds een paar weken pas doe, echt als assistance na de andere rugoefeningen die ik belangrijk vind, maar wellicht helpt dat ook voor isoleren Lats. Ik doe 'm met beide armen tegelijk, kan ook geheel unilateraal.

Ik kom nu een variant tegen die een beetje lijkt op wat jij omschrijft:

Verder doe ik meestal zowel een wide-grip als small-grip pulldown variant; hetzelfde voor rows. Straight-Arm Lat Pulldown vind ik ook fijn.

Voor onderrug doe ik momenteel Sumo DL, maar ik ga Rack Pulls en Hyperextensions overwegen.

Voor Hamstrings naast wat ik nu al doe (Leg Press, Leg Curl, SLDL) ga ik GHR toevoegen.

Verder nu niet te veel aanpassen, want ik zit in de derde week van een geheel nieuw schema dat ik in ieder geval 3 maanden een kans wil geven. Geleidelijk zal ik dingen/wijzigingen aanbrengen (indien nodig) op basis van de tips die ik heb gehad, erg blij mee. :D :thumbup:

Deze werkt voor mij om veel meer mij lats te gebruiken en minder biceps etc. Vanaf 4:05 ongeveer. Ik vind hem heel fijn voelen.

• Like
Waarderingen: BB_
Als iedereen zijn/haar contestfoto’s in dit topic dropt gaan we dat ook maar eens doen! Uiteraard is feedback welkom. Grootste werkpunten in mijn ogen zijn de benen en de rugdikte. Voor de contest heb ik gebulkt (wat ook te lezen is in het verhaal bij de contest). Normaliter zou ik helemaal shredded staan voor een wedstrijd, maar voor deze contest besloten te bulken ;)
Ik kan niet veel opmerken op jouw fysiek, want die is top. Als je de contest als prep had beschouwd en gecut, had ik beter definitie, shreds/lijnen en vasculariteit etc. kunnen beoordelen. Ik ben benieuwd wat jouw ambities zijn, want ik denk dat je aardig tegen de limiet van Classic Physique aan gaat lopen, is het niet?

Ik ga geen filmpjes posten, aangezien dat vaak tegenstrijdige en niet altijd de juiste tips oplevert, ondanks goed bedoeld. Als ik squattips wil, weet ik bij wie ik moet zijn.
Toch raad ik iedereen aan om filmpjes te posten/maken. Ik ken ook genoeg mensen die even naar mijn squat kunnen kijken maar dat is nooit hetzelfde zoals je het hier zou droppen. Tevens kan je hier makkelijk transformatie volgen in je log qua vorm met filmpjes.
En je kan dan wel naar Denzil ofzo tips vragen, maar soms heeft een leerling gewoon uitleg nodig van een andere leerkracht :)

Wie was er eerder? De kip of het ei? Dikke benen en squats gaan gewoon hand in hand. En zoals ik al zei zijn er inderdaad uitzonderingen die voldoende hebben aan andere oefeningen. Ik vind het verder vreemd dat BB motorisch gezien wel low bar kan squatten en kan front squatten, maar geen high bar squat. Lijkt me een kwestie van mobiliteit verbeteren en blijven oefenen tot de squatbeweging er net zo ingeslepen is als leren fietsen.
Low Bar gaat mij ook niet goed af, maar aangezien ik van nature erg ver voorover buig, werd Low Bar mij toen geadviseerd. Ik kan het echt voor geen meter en het loont mij niet er nog meer moeite in te steken. Ik snap dat anderen
Prachtige foto's en shape! Superatleet.

Maar ik krijg de indruk dat je te weinig controle hebt over je schouderbladen, het lijkt erop dat je ze niet ver genoeg naar buiten kan brengen. Pull ups met extra aandacht voor het negatieve gedeelte?

Wanneer kunnen we stemmen?
Bedoel je naar buiten brengen zoals bij een Back Lat Spread of bedoel je een gebrek aan lenigheid? Ik had poseren overigens 0x geoefend, dus dat kan verklaren dat mijn poses niet goed zijn en aandacht behoeven.

Echt een zieke shape. Ik dacht dat jij ooit zei dat je UB niet zo geod was, maar dat was vast een grap. Goeie V-Taper en Chest man. Niet normaal. (En benen natuurlijk, maar dat had ik al eerder gezien. :D)
Bedoelde dat mn UB niet in verhouding was met mn benen en dus slechter, armen en rug lopen achter en mn chest eerst ook

Geen enkele hit op Google op keus de vreugd. Netjes
Dat zegt niet zoveel. Ik kan hardlopers die in de jaren '80 en '90 bij de Top 5 van Nederland op de marathon zaten, maar vind er niets van terug aangezien dat voor het digitale tijdperk was en het een sport is die ver onderbelicht is gebleven.
Als je nu kijkt bij BB'ers die top 3 op het NK zijn geworden, ga ik ook niet veel hits vinden behalve ergens een ver weggestopt pdf'je met uitslagen op de NBBF-site, uitzonderingen daargelaten die actief zijn op social media.

Ik kan niet veel opmerken op jouw fysiek, want die is top. Als je de contest als prep had beschouwd en gecut, had ik beter definitie, shreds/lijnen en vasculariteit etc. kunnen beoordelen. Ik ben benieuwd wat jouw ambities zijn, want ik denk dat je aardig tegen de limiet van Classic Physique aan gaat lopen, is het niet?
Bedankt voor je reactie!

Mijn ambitie is om m’n shape jaar in jaar uit te verbeteren met kwaliteitsmassa, ongeacht of tegen een limiet aanloop van een gewichtsklasse / classic phisique :p

Mijn laatste wedstrijd was April 2019 en toen stond ik op 93-94 kilo in de klasse classic bodybuilding waar ik ook maar maximaal 94 mocht wegen.

Classic Phisique zou ik geloof ik 99-100kg mogen wegen (amateur wedstrijd) en dat zou nog makkelijk te doen moeten zijn voor komend jaar.

• Like
Bedoelde dat mn UB niet in verhouding was met mn benen en dus slechter, armen en rug lopen achter en mn chest eerst ook
Jij postte ooit een foto van je benen die ik top vond. Ik kan mij herinneren toen ik dat zei dat je zei dat je UB en Chest niet zo geod waren, dus toen ik deze foto's zag was ik verbaasd. Voor je leeftijd is je fysiek echt enorm goed en alles is echt goed in verhouding i.m.o.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Mijn ambitie is om m’n shape jaar in jaar uit te verbeteren met kwaliteitsmassa, ongeacht of tegen een limiet aanloop van een gewichtsklasse / classic phisique :p

Mijn laatste wedstrijd was April 2019 en toen stond ik op 93-94 kilo in de klasse classic bodybuilding waar ik ook maar maximaal 94 mocht wegen.

Classic Phisique zou ik geloof ik 99-100kg mogen wegen (amateur wedstrijd) en dat zou nog makkelijk te doen moeten zijn voor komend jaar.
Ah, ik mag 100 wegen voor Classic BB en 102 voor Classic Physique; ik wil Classiq Physique. Op de foto's was ik 98 kg, dus als ik komend jaar er nog een paar kg op kan knallen en 100 kg op het podium weeg, vind ik het top. Overigens zegt gewicht niet alles, want ik vind mijn fysiek minder (groot) dan je zou verwachten met mijn BW.

Low Bar gaat mij ook niet goed af, maar aangezien ik van nature erg ver voorover buig, werd Low Bar mij toen geadviseerd. Ik kan het echt voor geen meter en het loont mij niet er nog meer moeite in te steken. Ik snap dat anderen

Bedoel je naar buiten brengen zoals bij een Back Lat Spread of bedoel je een gebrek aan lenigheid? Ik had poseren overigens 0x geoefend, dus dat kan verklaren dat mijn poses niet goed zijn en aandacht behoeven.

Het naar buiten brengen. Veel bodybuilders (onder wie ook Kevin Levrone!) lukt dat niet goed bij de rear double biceps, maar ik meen te zien dat het jou ook moeite kost bij de rear lat spread. Omdat je lower lats zo goed ontwikkeld en gedefinieerd zijn lijkt het nog 'erger'. Sommige mensen zonder veel spierontwikkeling lukt het wel, het is volgens mij een vooral lichaamsbeheersing.

Jij postte ooit een foto van je benen die ik top vond. Ik kan mij herinneren toen ik dat zei dat je zei dat je UB en Chest niet zo geod waren, dus toen ik deze foto's zag was ik verbaasd. Voor je leeftijd is de fysiek echt enorm goed en alles is echt goed in verhouding i.m.o.
Nu dus gewoon door trainen en groter worden en op naar mn eerste wedstrijd:)

Het naar buiten brengen. Veel bodybuilders (onder wie ook Kevin Levrone!) lukt dat niet goed bij de rear double biceps, maar ik meen te zien dat het jou ook moeite kost bij de rear lat spread. Omdat je lower lats zo goed ontwikkeld en gedefinieerd zijn lijkt het nog 'erger'. Sommige mensen zonder veel spierontwikkeling lukt het wel, het is volgens mij een vooral lichaamsbeheersing.
Ik denk dat ik het moet oefenen, want in mijn UB heb ik nooit moeite met naar binnen/buiten brengen en ben daar juist ook relatief lenig (bijvoorbeeld met flyes kan ik ver naar achteren en ik kan zodner problemen mijn handen overlappen op mijn rug (ene boven-, ander onderlangs). Op de foto's luisterde ik naar wat de fotograaf zei. Wel ben ik erg asymmetrisch. Mijn ene schouder staat lager dan de ander en schouderblad iets meer gekanteld, wat doorwerkt en mijn Lats (en heupen), maar als ik hier op let kan ik dit corrigeren. Dit moet ik echt veelvuldig oefenen voor de spiegel.

Ik heb nog nooit een powerlifter met kleine benen gezien.
Ik wel. Best veel eigenlijk. Maar zijn allemaal niet professioneel, zijn paar van die “powerlifters” bij mij in de gym en nog zo n guy die ik ken. Die komen dan met een tas vol met lifting gear aanzetten en gaan dan 10x3 doen ofzo. Allemaal kleine benen maar kunnen wel redelijk wat squatten voor hun gewicht

• Like
Ik wel. Best veel eigenlijk. Maar zijn allemaal niet professioneel, zijn paar van die “powerlifters” bij mij in de gym en nog zo n guy die ik ken. Die komen dan met een tas vol met lifting gear aanzetten en gaan dan 10x3 doen ofzo. Allemaal kleine benen maar kunnen wel redelijk wat squatten voor hun gewicht
Ik zie ook gastjes die megaklein zijn en echt teringveel liften, gaat nergens over. Relatief hebben ze vaak wel goeie benen (en bench is vaak het zwakke punt bij die PL'ers).

Ah, ik mag 100 wegen voor Classic BB en 102 voor Classic Physique; ik wil Classiq Physique. Op de foto's was ik 98 kg, dus als ik komend jaar er nog een paar kg op kan knallen en 100 kg op het podium weeg, vind ik het top. Overigens zegt gewicht niet alles, want ik vind mijn fysiek minder (groot) dan je zou verwachten met mijn BW.

Dat viel me ook op, moeilijk te verklaren. Arnold is iets korter dan jij, maar woog in 1980 ook maar 100kg. (107kg in 1975 en 113 in 1974).

Ik denk dat ik het moet oefenen, want in mijn UB heb ik nooit moeite met naar binnen/buiten brengen en ben daar juist ook relatief lenig (bijvoorbeeld met flyes kan ik ver naar achteren en ik kan zodner problemen mijn handen overlappen op mijn rug (ene boven-, ander onderlangs). Op de foto's luisterde ik naar wat de fotograaf zei. Wel ben ik erg asymmetrisch. Mijn ene schouder staat lager dan de ander en schouderblad iets meer gekanteld, wat doorwerkt en mijn Lats (en heupen), maar als ik hier op let kan ik dit corrigeren. Dit moet ik echt veelvuldig oefenen voor de spiegel.

Die asymmetrie viel me niet eens op. Dalijk nog ff kijken.

Ik zie ook gastjes die megaklein zijn en echt teringveel liften, gaat nergens over. Relatief hebben ze vaak wel goeie benen (en bench is vaak het zwakke punt bij die PL'ers).
Ja maar deze guys hebben ook wel rare range of motion op bench en mega arch.

Terug
Naar boven