AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Een keer gestopt geweest wat destijds relatief easy ging maar helaas weer hooked geraakt en het lukt me nu niet om te stoppen. Wil het eigenlijk proberen met Champix maar dat kan ik echt nergens op de zwartemarkt vinden.
Ik hoor vaker succesverhalen van mensen die cold turkey stoppen dan mensen die al die onzin troep gebruiken.
Als je echt wilt stoppen lukt het je.
Hoe graag wil je het?

Een keer gestopt geweest wat destijds relatief easy ging maar helaas weer hooked geraakt en het lukt me nu niet om te stoppen. Wil het eigenlijk proberen met Champix maar dat kan ik echt nergens op de zwartemarkt vinden.
Schrijft de huisarts deze niet meer voor? Ik heb deze toen ook gehad. Heb het toen zeker 3 maand volgehouden! (Pogingen zonder waren gemiddeld 3 dagen dus geen cynisme)

Ik hoor vaker succesverhalen van mensen die cold turkey stoppen dan mensen die al die onzin troep gebruiken.
Als je echt wilt stoppen lukt het je.
Hoe graag wil je het?
Blijkbaar niet goed genoeg. Maar wanneer je Champix gebruikt en je gaat roken word je aardig ziek en misselijk dus het helpt allicht.
Schrijft de huisarts deze niet meer voor? Ik heb deze toen ook gehad. Heb het toen zeker 3 maand volgehouden! (Pogingen zonder waren gemiddeld 3 dagen dus geen cynisme)
Ja maar dan moet je een heel traject met therapie in ala AA waar ik niet zo'n zin in heb.

Blijkbaar niet goed genoeg. Maar wanneer je Champix gebruikt en je gaat roken word je aardig ziek en misselijk dus het helpt allicht.

Ja maar dan moet je een heel traject met therapie in ala AA waar ik niet zo'n zin in heb.
Snap ik. Ik had ze een aantal jaar terug wanneer het nog een stuk eenvoudiger was. Overigens heb ik nooit écht de behoefte gehad om te stoppen. Champix wordt je indd goed ziek van, helpt goed als extra duwtje wanneer je het echt wil.

Heb zelf 7-8 jaar gerookt, meerdere stop pogingen gehad, maar dan vroeg ik mezelf af: Waarom zou ik stoppen? En ging ik weer vrolijk door.
Nu dacht ik van, ja ik wil echt stoppen en is het mijn meest succesvolle stoppoging geworden

Die Champix en nicotinepleisters zie ik de meerwaarde niet van in, juist die personen vallen vaak terug

Half jaartje geleden geleden gestopt voor een paar maanden. Toen weer begonnen met roken vanwege een zwak moment tijdens een stressvolle periode.

4 weken geleden erachter gekomen dat ik papa werd. Meteen dezelfde dag nog gestopt met roken. Inmiddels 4 weken geen tabak, alcohol of drugs aangeraakt. Moet zeggen dat ik er echt totaal geen moeite mee heb.

Cold turkey is the way to go. De lichamelijke behoefte vermindert al sterk na een dag of 3, na 2 weken denk ik er niet eens meer aan. Mijn advies: stop ook een tijdje met drinken en drugs. Dat zijn vaak de triggers om weer te gaan roken.

Half jaartje geleden geleden gestopt voor een paar maanden. Toen weer begonnen met roken vanwege een zwak moment tijdens een stressvolle periode.

4 weken geleden erachter gekomen dat ik papa werd. Meteen dezelfde dag nog gestopt met roken. Inmiddels 4 weken geen tabak, alcohol of drugs aangeraakt. Moet zeggen dat ik er echt totaal geen moeite mee heb.

Cold turkey is the way to go. De lichamelijke behoefte vermindert al sterk na een dag of 3, na 2 weken denk ik er niet eens meer aan. Mijn advies: stop ook een tijdje met drinken en drugs. Dat zijn vaak de triggers om weer te gaan roken.
Gefeliciteerd man. Denk inderdaad dat wanneer je mag zeggen dat je papa wordt je daar meer plezier uit haalt dan sweekends niks te riskeren en alles te combineren 🤫.

afin, ik kijk in ieder geval uit naar volgend weekend

Mijn advies: stop ook een tijdje met drinken en drugs. Dat zijn vaak de triggers om weer te gaan roken.
Ben het helemaal met je eens, die shit verlaagd je grenzen ook. Aan de andere kant, als je met drank of andere zooi nee kunt zeggen dan ben je safe.

Ik hen gestopt met zuigtabletten, die heb ik zolang gebruikt dat ik daar verslaafd aan was geraakt en roken al niet meer lekker vond. :roflol:

Vaste ochtend routine xD

Bijlagen

• 16085237983245768724746427194552.jpg
    16085237983245768724746427194552.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 156
Ik ben ooit gestopt met behulp van Champix, op recept van de huisarts. Ik weet niet hoe huisartsen daar tegenwoordig in staan maar mijn huisarts schreef het destijds vrij makkelijk voor...

Edit, lees net dat je dan ook een heel traject moet volgen

Gefeliciteerd man! Mijn zoontje was voor mij ook de rede om te stoppen. Het voelde gewoon niet goed om een sigaret te roken voor zijn neus.

congratz mate!

Het is niet de verslaving dat het moeilijkst is om mee te stoppen, het is de gewoonte het te doen. Na het ontwaken, na een maaltijd, uit verveling, in combinatie met alcohol, etc. Je lichaam vraagt de eerste dagen het meest erom, dan zwakt het af en zal je lichaam accepteren het zonder te moeten doen.
Cold turkey is inderdaad the way to go.

Ook eens gestopt met champix, wat een drama was dat joh. Die pillen maken je zo misselijk dat je nergens zin in hebt haha.

erna toch weer begonnen btw, geboorte kind was hier ook de trigger.. gewoon in ene gestopt

Terug
Naar boven