Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Mwa, imo zijn walking lunges niet echt een oefening om sterk op te worden. Gaat vaak ten koste van perfecte uitvoering. Ik doe meestal tegen het einde van de training walking lunges met zo’n fixed bar van 30 of 35 kilo en mijn benen zijn best wel groot, al zeg ik het zelf.
Het is helaas een van de weinige oefeningen waar ik progressief op kan laden , squatten gaat niet zonder rack en tot 80 kg kan ik nog wel cleanen maar dat is voor squats te licht . Zelfs paused tempo squats zijn met zulke gewichten een walk in the park

Het is helaas een van de weinige oefeningen waar ik progressief op kan laden , squatten gaat niet zonder rack en tot 80 kg kan ik nog wel cleanen maar dat is voor squats te licht . Zelfs paused tempo squats zijn met zulke gewichten een walk in the park
zolang je een barbell met gewichten hebt moet je toch wel iets kunnen maken waar je die op kan leggen?
op 2 containers ofzo of iets anders weet ik veel

Schraagjes kopen bij de doe-het-zelf.

zolang je een barbell met gewichten hebt moet je toch wel iets kunnen maken waar je die op kan leggen?
op 2 containers ofzo of iets anders weet ik veel
Is opzich wel mogelijk maar squats vormen de enige belemmering nu. Zijn dus genoeg dingen waar ik wel op kan focussen. Bovendien heb ik maar 115 kg inclusief stang wat voor squatten een beetje te licht is tenzij ik extreem veel reps ga doen

Is opzich wel mogelijk maar squats vormen de enige belemmering nu. Zijn dus genoeg dingen waar ik wel op kan focussen. Bovendien heb ik maar 115 kg inclusief stang wat voor squatten een beetje te licht is tenzij ik extreem veel reps ga doen

Wat is extreem veel reps? Kan jij 115 kg voor 30 reps squatten? Zo ja dan is dat erg knap.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat sets van 15 of 20 ook zeer goed kunnen zijn voor je benen. En bovendien zijn er meer manieren om te progressen behalve gewicht toevoegen aan de bar. Denk aan steeds kortere rustperiodes bijv

Als je 115 x 15 kan doen voor 5 of 10 sets met een minuutje rust steeds... Dan ben je best beestachtig.

Is dat hetzelfde als negatief?
Is de concentrische dan positief?

Excentrisch is wanneer de spier langer wordt, in veel gevallen dus wanneer het gewicht naar beneden gaat. Concentrisch is wanneer de spier samentrekt. Bij bankdrukken dus bijvoorbeeld: gewicht gaat naar beneden -> pecs komen op rek te staan ( of scheuren af). Gewicht gaat vervolgens weer naar boven door het samentrekken van diezelfde spier. Maar om je vraag te beantwoorden wordt de excentrische ook wel eens de negatieve genoemd ja.

is inderdaad een goede manier om met minder gewicht toch een goede trainingsprikkel te geven

Is de concentrische dan positief?

Excentrisch is wanneer de spier langer wordt, in veel gevallen dus wanneer het gewicht naar beneden gaat. Concentrisch is wanneer de spier samentrekt. Bij bankdrukken dus bijvoorbeeld: gewicht gaat naar beneden -> pecs komen op rek te staan ( of scheuren af). Gewicht gaat vervolgens weer naar boven door het samentrekken van diezelfde spier. Maar om je vraag te beantwoorden wordt de excentrische ook wel eens de negatieve genoemd ja.

is inderdaad een goede manier om met minder gewicht toch een goede trainingsprikkel te geven
En dat laatste zou je dan toch kunnen uitbouwen door gecontroleerd te focussen op het zwakste gedeelte van de rom? Of begrijp ik 'm verkeerd?

Bijna bruin van 4 x zwemmen :roflol:ondanks dat het geen mooi weer is.
20210325_091129.jpg

Vrouw. Oude taart van bijna 41. Gelukkig getrouwd. Bmi van 30. Ik maak me geen illusies anders had ik wel een betere foto gepost.

De aanhechting van je vastus lateralis is een beetje hoog. Kan je niet veel aan doen maar dat maakt het wel lastiger om optisch dikke poten met grote sweep te hebben.

Ik zou walking lunges doen tot je er bij neervalt. Een van de beste en meest underrated oefeningen.
Edit: en Bulgarian split squats ook
Je kan ook zodanig poseren dat je, ook met een hoge aanhechting, de lateralis er beter uitklapt en langer laat lijken. Had laatst hier een discussie over met @mucci dacht ik, in een topic dat ik begonnen was over het ontwikkelen van het gedeelte van de quads bij je knieën.

En wat zijn je hobby's? Heb je kinderen? Wat is je lievelingskleur?Rechts- of linkshandig?

Je vergeet de belangrijkste dingen erbij te vermelden.
Ik heb wel veel illusies. Bodybuilding/motorrijden/bierdrinken. Nee. Roze (moet wel, net 2 Vans t-shirts in die kleur gekocht; kan er altijd nog poetslappen van maken). Links (heel zeker daarvan).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven