Bij deze vestiging moet ik om te bankdrukken een bankje naar het squat rack verplaatsen. De smith machine heeft een extra losse stang in de hoek die ik dan even pak om ergens random in de gym deadlifts , barbell rows of een beetje creatieve t-bar mee kan doen. Wat ik toch wel mis is een seated calf press, voor mij een fijne oefening.
Verder is er een behoorlijke ruimte ingericht voor zo'n crossfitt apenkooi met allerlei prul en bejaardengewichten. Af en toe komt daar zo'n crossfit persoon van die dode vis stuiptrek pullups doen zonder ook maar 1 volledige rep te maken.
Eigenaar is er ook niet blij mee en legt me uit dat hij die ruimte niet anders kon indelen. Die apenkooi schijnt een concept te zijn bij elke vestiging bedacht door de hogere baasjes van anytime. Was nu eenmaal een trend en kan bepaalt publiek aantrekken.
Als het druk is kun je bij deze gym echt je setje bankdrukken overslaan. Daar cirkelen zo'n 20 jongelui omheen die aan het kijken zijn hoe 1 persoon probeert te 1 rep maxxen.
Gewoon een beetje een tactische tijd uitkiezen en het is wel te doen. Over halfjaar verhuizen richting stad en dan meteen een andere gym uitkiezen.
Hiervan geleerd dat het ook de moeite waard kan zijn om een stukje te rijden voor een gym. Dichtbij is niet alles.