XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Vandaag precies 6 weken post show
IMG_20211205_135649_638.jpg

Hoe zou je het dan aanpakken mbt bulk? Gewoon 100 kcal boven je onderhoud een jaar/leven lang? Zeker als je groter (en dus vaak zwaarder) wilt worden moet je wel in een surplus zitten lonkt me..
Ligt er een beetje aan wat je doelen zijn en hoe je genetisch in elkaar steekt. Of je voor uiterlijk of kracht gaat is nogal belangrijk, of een combinatie. Ik heb bijv van mijn 19e tot mijn 25e kunnen bulken tot 5000kcal zonder vet te worden. Kon niet zwaarder dan 84kg worden op 5000kcal en stond year 'round op 8-9%. Toen ik 26 werd veranderde dat en schoot ik ineens door naar de 93kg. Vorig jaar ging ik moeiteloos naar de 108kg op 5000kcal en het bleef maar stijgen. Na 18 jaar training heeft voor mij dat echte bulken/cutten geen nut dus ik tel mijn caloriën niet eens meer. Ik eet gewoon net zoveel waarbij ik merk dat ik nog nauwelijks aankom. Mijn stofwisseling is nog steeds aardig snel dus ik kan het me permitteren om eigenlijk nergens echt op te letten.
Maar als je iemand bent die te makkelijk vet wordt dan zou je er bijv voor kunnen kiezen om iets boven je onderhoud te gaan zitten en dan wanneer nodig een kleinere cut inlassen. Voor mezelf heb ik gemerkt dat ik op den duur in mijn training een piek had bereikt waar ik niet meer sterker werd, tenzij ik er wat extra kilo's (helaas grotendeels in de vorm van vet) bij ging vreten. Als beginner kun je nog zeker massa gainen en behouden bij de cut, maar als natural na bijv 5 of 7+ fatsoenlijke trainingsjaren is het echt wel een beetje klaar. Dan wordt het gerommel in de marge en moet je jezelf afvragen of het loont om 95% extra inzet te investeren voor een nog maar 5% extra groei.
Ik leef zelf liever de leef zonder ergens op te letten, train maar 3x per week en kan dit zo prima onderhouden. Ik kan vast wel iets sterker en buffer worden als ik minder zuip, beter op mijn macro's let en 4 of 5x per week gaan trainen, maar dat kleine beetje winst is het mij niet waard (been there done that).

Als beginner kun je nog zeker massa gainen en behouden bij de cut, maar als natural na bijv 5 of 7+ fatsoenlijke trainingsjaren is het echt wel een beetje klaar. Dan wordt het gerommel in de marge en moet je jezelf afvragen of het loont om 95% extra inzet te investeren voor een nog maar 5% extra groei.
Dat is het. En na die 7 jaren kan je er prima uitzien en blijven zien. Het is natuurlijk absurd dat hormonen nemen zo de norm is geworden in deze sport dat niemand een prima, maar natural shape nog als acceptabel resultaat beschouwd......

Dat is het. En na die 7 jaren kan je er prima uitzien en blijven zien. Het is natuurlijk absurd dat hormonen nemen zo de norm is geworden in deze sport dat niemand een prima, maar natural shape nog als acceptabel resultaat beschouwd......

+1

• Like
Waarderingen: Onit
Zonder AAS is er geen bodybuilding. Fans willen freaks zien. En het is naief om te denken dat AAS alleen in bodybuilding gebruikt wordt of de norm is. Het is alleen geaccepteerd en bekend in bodybuilding. Elke sport wordt doping gebruikt. Zelfs professionele gamers en schakers gebruiken en zijn wel eens gediscwalificeerd voor doping (neurologische).

in deze sport dat niemand een prima, maar natural shape nog als acceptabel resultaat beschouwd
En dat is maar goed ook, want we moeten af van die mediocre zesjescultuur. f**k prima, alles moet fucking groter, droger, sterker en beter.

Jullie zure bittere natties zouden even goed aan de gear zitten als jullie bitches niet bang waren voor naalden. En kom niet aan met die hypocriete bullshit dat het zogenaamd slecht voor je is, want ik weet zeker dat jullie jezelf elke weekend voltanken met alcohol.

En dat is maar goed ook, want we moeten af van die mediocre zesjescultuur. f**k prima, alles moet fucking groter, droger, sterker en beter.

Jullie zure bittere natties zouden even goed aan de gear zitten als jullie bitches niet bang waren voor naalden. En kom niet aan met die hypocriete bullshit dat het zogenaamd slecht voor je is, want ik weet zeker dat jullie jezelf elke weekend voltanken met alcohol.
Mannen zonder gear zijn steeds minder mannelijk. Ik schrik er haast van wat er tegenwoordig de sportschool komt binnenstrompelen.

Mannen zonder gear zijn steeds minder mannelijk. Ik schrik er haast van wat er tegenwoordig de sportschool komt binnenstrompelen.
Mannen worden gewoon steeds minder mannelijk in het algemeen. Tegenwoordig moeten we het maar allemaal heel normaal vinden als een man zich als vrouw wilt verkleden of geen vlees meer durft te eten. Mannen die kuren hebben natuurlijk meer testosteron en doen niet mee aan dit p*ssy gedoe.

Het zal je misschien verbazen, maar er zijn nog meer argumenten te bedenken om geen AAS te gebruiken buiten gezondheidsredenen om!!

Mannen worden gewoon steeds minder mannelijk in het algemeen.
💯. Mannen lijken steeds meer op vrouwen en vrouwen meer op mannen. Beter voorbeeld hiervan dan dit forum zie je maar zelden.

Het zal je misschien verbazen, maar er zijn nog meer argumenten te bedenken om geen AAS te gebruiken buiten gezondheidsredenen om!!
Je bent een zwerver zonder geld? Er zijn geen andere redenen dan:

1. Je bent verkeerd geïnformeerd, omdat je niet verder kijkt met je fucking lelijke lange neus;
2. Je bent een b*ch en durft niks in kontje te stoppen;
3. Je bent een lelijke zwerver zonder geld.

Terug
Naar boven