AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Je was systeembeheerder oid? Dat is wel echt het afvoerputje van de ICT inderdaad. Oh, jij bent er zo eentje die het lekker vindt om elke werkdag van die geforceerde awkward gesprekken te voeren bij het koffiezetapparaat?

Zolang je maar voldoening haalt uit je job, daar kan geen geld etc. tegenop imo.

Afvoerputje?

Systeembeheer is namelijk de beste functie die je nu kan uitoefenen imo, zeker gericht naar de toekomst.

Maar ik kan je ergens wel volgen vermits ze nu iedere 365 wachtwoord resetter de functie systeembeheerder geven :).

Als je er een beetje goed in bent heb je na 5 jaar 4k bruto + 40k waggy + tankkaart

Helpdesk en beheer, beetje allround eigenlijk.

Ik ben dus helemaal niet van de awkward koetjes en kalfjes gesprekken :roflol: Zeker niet met de collega's die op kantoor werken. De meeste zijn 50 plussers en totaal andere soort mensen. Ook een van de grootste redenen waarom ik er klaar mee ben.

Op de woonlocatie waar ik werk zitten vooral wat jongere mensen. Ik ben de oudste van mijn woning lol. Je hebt regelmatig contact (op de dagbesteding, bezoek etc) met andere woningen die er direct naast zitten dus het is heel divers en gewoon echt gezellig. Veel lekkere wijven ook.

Meestal heb je niet het gevoel dat je aan het werk bent. De doordeweekse dagbesteding is in principe wandelen in een groot park in Leiden en wat kleine taakjes op een boerderij :roflol: Lekker in de buitenlucht en als je terug komt op de woning rond 14:00 is het een bak koffie, wat ouwehoeren, en dat zit de dienst erop. Bij de avonddienst kook je voor de hele woning en doe je wat huishoudelijke taken en s'avonds nog een kleine activiteit.

Avonddienst en weekenddienst betekent dat je zelf de activiteiten bepaalt, denk aan wandelen, fietsen, gymzaal, zwembad. Of je leent de bus en je gaat met z'n allen ergens heen. Neem je lekker de pinpas van de woning mee zodat je ook ergens wat eten of drinken kan halen voor iedereen. Heel veel vrijheid om de hele dag zelf in te vullen. In de zomer gaan ze wel eens naar het strand bijvoorbeeld.

Ook komen er regelmatig ouders langs in het weekend of komen ze hun kind even ophalen. Soms zit je zo met 3 bewoners minder omdat ze bij hun ouders zijn.

Ik ga een opleiding volgen, maar ik hoefde niet al een opleiding te hebben om binnen te komen. Voornamelijk omdat ik al 10 jaar bij de stichting werk.

Meestal kan ik het verbaal al stoppen, maar soms is hij al net te ver in zijn bui en lukt dat niet meer. Er wordt gezegd dat ik een bepaalde rust uitstraal waardoor de bewoners ook veel sneller rustig worden. Ga je angst vertonen, je stem verheffen, of gelijk fysiek er tegen in dan escaleert dat.

Maat ik kan niet inloggen op Teams.

Help mij NU NU NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Zijn toch meestal vrouwen die 'hulp' nodig hebben? Soms looop ik wel eens met een paal buiten.
Heb je pech met je bedrijf :)

Afvoerputje?

Systeembeheer is namelijk de beste functie die je nu kan uitoefenen imo, zeker gericht naar de toekomst.

Maar ik kan je ergens wel volgen vermits ze nu iedere 365 wachtwoord resetter de functie systeembeheerder geven :).

Als je er een beetje goed in bent heb je na 5 jaar 4k bruto + 40k waggy + tankkaart
Ik heb nooit gezegd dat het een slecht betaalde job is. Integendeel, het is inderdaad één van de best betaalde jobs op mbo-niveau. Plus moet je er wel wij bij vermelden dat je dan ook de nodige certificaten nodig hebt. Die zijn vaak belangrijker dan de opleiding zelf.

Maar goed, ik werk zelf in de IT en als de pl**ris uitbreekt komt het altijd eerst bij de servicedesk/systeembeheerders. Zij krijgen dus meestal al het gezeik van de business etc. Vandaar dat ik zei het afvoerputje.

Ik heb nooit gezegd dat het een slecht betaalde job is. Integendeel, het is inderdaad één van de best betaalde jobs op mbo-niveau. Plus moet je er wel wij bij vermelden dat je dan ook de nodige certificaten nodig hebt. Die zijn vaak belangrijker dan de opleiding zelf.

Maar goed, ik werk zelf in de IT en als de pl**ris uitbreekt komt het altijd eerst bij de servicedesk/systeembeheerders. Zij krijgen dus meestal al het gezeik van de business etc. Vandaar dat ik zei het afvoerputje.
Wat doe jij precies in de IT dan?

Zeker waar.

Helpdesk/servicedesk krijgt altijd het eerst het gezeik te horen van: wijzigingen aan het systeem, slechte procedures, gevolgen van slechte beslissingen. Keer en keer opnieuw.

Wel vreemd dat je geen opleiding hoefde te volgen en wel het salaris van een mbo verpleegkundige verdient.

Als psychiatrisch verpleegkundige ben ik zelf vele malen uitgedaagd en bedreigd, maar kon de patiënten altijd afraden om te gaan vechten, voornamelijk door duidelijk te maken dat ik niet geïntimideerd was maar wel begaan met hun ellende.

Een kerel die daardoor gelukkig afdroop nam het dezelfde dag wel op tegen drie agenten...
Het is gewoon gedrag, agressie is ook gedrag.
Dat kun je afleren, nu ervaart de cliënt een beloning, kan ook de negatieve aandacht zijn.

Maar zolang je met een ict opleiding zorg gaat bieden aan dit soort clienten, blijft het dweilen met de kraan open. En zal er altijd een personeelstekort zijn.
Maar wat weet @Biomek ervan, hij is nog jong

Maar zolang je met een ict opleiding zorg gaat bieden aan dit soort clienten, blijft het dweilen met de kraan open.
Zorg moet iets zijn dat in je zit, of hij nou een ICT opleiding heeft gedaan eerder of alleen zijn veterstrikdiploma op zak heeft maakt hem niet direct ongeschikt voor dit werk.
Daarbij is hij gewoon voornemens een opleiding te doen die hem vast in een aantal situaties wat handvatten kunnen geven, maar dat gaat echt geen wereld van verschil maken.

Dat kun je afleren, nu ervaart de cliënt een beloning, kan ook de negatieve aandacht zijn.

Maar zolang je met een ict opleiding zorg gaat bieden aan dit soort clienten, blijft het dweilen met de kraan open. En zal er altijd een personeelstekort zijn.
Je hebt echt geen idee waar the f**k je het over hebt. Ga je mij vertellen dat je dat even afleert als diegene autisme, ADHD, dwangneurose en moeilijk verstaanbaar gedrag heeft met het verstand van een 4 jarige?

Vandaar dat er zo weinig 50 plussers rondlopen in deze specifieke sector, die denken dat ze het er maar even “uit kunnen slaan”.

Hang jezelf :roflol:

Je hebt echt geen idee waar the f**k je het over hebt. Ga je mij vertellen dat je dat even afleert als diegene autisme, ADHD, dwangneurose en moeilijk verstaanbaar gedrag heeft met het verstand van een 4 jarige?

Vandaar dat er zo weinig 50 plussers rondlopen in deze specifieke sector, die denken dat ze het er maar even “uit kunnen slaan”.

Hang jezelf :roflol:

Bijlagen

• Screenshot_20220118-184034_Chrome.jpg
    Screenshot_20220118-184034_Chrome.jpg
    197,1 KB · Weergaven: 27

Gedeeltelijk mee eens!

Aan de andere kant heb ik als verpleegkundige weinig nieuws geleerd op school en heb ik me zelfstandig verder verdiept in hantering van probleemgedrag. Dit deed ik door theoretisch materiaal te zoeken dat aansloot bij de reflectie op mijn intuïtieve omgang met de patiënten. Dat kwam neer op interventies volgens de cognitieve gedragstherapie. Heb er met professor Mark van der Gaag himself, de man die CGT in Nederland heeft geïntroduceerd, over gecommuniceerd, erg laagdrempelig die man. Het werd me op diverse klinieken waar een oppressief beleid werd gehanteerd, niet in dank afgenomen! Daarna als afscheidscadeautje van een wel bevriende manager die met pensioen ging, nog een uitgebreide cursus voor psychologen mogen volgen, over omgang met probleemgedrag bij goeroe Ronald Geelen, maar daar leerde ik eigenlijk ook niets nieuws.

Iemand als @Biomek die plezier heeft in zijn werk en daarbij een authentieke cliëntbenadering hanteert (in zijn geval waarschijnlijk "niet bang/wel geïnteresseerd in de persoon") zal het beter doen dan een gediplomeerde "wel bang/niet geïnteresseerd in de persoon" collega.

Terug
Naar boven