Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Geen haat maar needs more tricepsss
Yes chest en triceps is even het focuspunt komende tijd.
Daarvoor heb ik een extra pushdag komende tijd/bulk. Maar ben nu cuttend dus is voor de komende bouwfase.

Goede kritiek is altijd welkom en zal ik nooit als haat oppakken💪

Daarvoor heb ik een extra pushdag komende tijd/bulk. Maar ben nu cuttend dus is voor de komende bouwfase.

Zag dat je al met 46kg dumbbells bankdrukt, dus dat gaat goed komen.

Zag dat je al met 46kg dumbbells bankdrukt, dus dat gaat goed komen.
4 reps maar😇

42,5 red ik wel 8/10 mooie reps. Lang mee op plateau gezeten maar sinds de 40kg ben ik voor mn gevoel daar doorheen. Maar blijft mn weakpoint dus vandaar de komende tijd extra focus daarop.

Wat doe je nu voor triceps? Ik kreeg/krijg goede gains nu ik mijn presses iets smaller doe en overhead rope extensions en unilateraal cable pushdowns te doen. (Ik doe ook dips maar die zijn gefocussed op chest:D)

Laatst bewerkt:
4 reps maar😇

42,5 red ik wel 8/10 mooie reps. Lang mee op plateau gezeten maar sinds de 40kg ben ik voor mn gevoel daar doorheen. Maar blijft mn weakpoint dus vandaar de komende tijd extra focus daarop.
42,5 als eerste press beweging of tweede?

Wat doe je nu voor triceps? Ik kreeg/krijg goede gains nu ik mijn presses iets smaller doe en overhead rope extensions en unilateraal cable pushdowns te doen. (Ik doe ook dips maar die zijn gefocussed op chest:D)
Overhead rope extensions en unilaterale cable pushdowns lijken me niet de juiste keuze voor een natural lifter. Tenzij je per se geen armen van 40+ cm wil...

Deze oefening is echt top imo, in principe target je alle 3 de heads
Heb hem pas een paar weken geïmplementeerd dus durf niet veel te zeggen in de praktijk hoe hij uitpakt qua gains, maar de feel is echt top en theoretisch gezien ook optimaal gezien je in de lijn van je tricep de beweging maakt

Closegrip bench, skullcrushers, dips zijn king voor triceps voor mij. Mijn armen zijn enkel triceps en geen biceps min of meer :p doe dannook wel nooit curls of dergelijke

Deze oefening is echt top imo, in principe target je alle 3 de heads
Heb hem pas een paar weken geïmplementeerd dus durf niet veel te zeggen in de praktijk hoe hij uitpakt qua gains, maar de feel is echt top en theoretisch gezien ook optimaal gezien je in de lijn van je tricep de beweging maakt

Deze doe ik ook wel eens

Je arm is nu vrij vlak van onderen in deze pose vandaar, vanuit bb perspectief moet natuurlijk alles groter maar wat meer vlees op je triceps maakt je armen ronder.

Ik vind de dubbele rope extensions enorm goed werken. Iets gebogen staan en je armen in 20graden extensie brengen tov neutrale houding. De extensie vlak naast het lijf (heup) houden en doortrekken. High reps 15+ hebben bij mij de voorkeur.

Ik gebruik dit als laatste oefening en doe een machine dip (press down) voor kracht. Of een vlak liggende skullcrusher welke niet verder komt dat voorhoofd in startpositie. Dus constante spanning. Wel uitkijken voor pees irritatie in de elleboog.

Had laatst overigens een studie gezien dat overhead extensions geheel overbodig waren, maar ik kan de studie niet meer vinden :roflol:

Had laatst overigens een studie gezien dat overhead extensions geheel overbodig waren, maar ik kan de studie niet meer vinden :roflol:
Ik heb de beste feeling met overhead extensions maar als je veel pressed zijn pushdowns beterr. Ik doe het gewoon met Trial en Error, te veel die zeggen dat je x moet doen en de ander weer y.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk meer biceps triceps en massa op de rug. Wijdte prima, schouders top. Natuurlijk kan en mag alles groter. Maar wat ik zie is zeker niet verkeerd.

Ben ook benieuwd naar je quads en hams.
20220915_174503.jpg
20220913_180135.jpg

1.88 nu 96.3kg kuiten groter dan mn armen🤡🤷‍♂️

Begin 2020 begonnen met trainen
Screenshot_20220430-113640_Gallery.jpg

Deze is 10 maanden geleden ongeveer. Wel met ondersteuning. 16 weken 375mg test only, laatste weken iets hoger. Nu 11 weken cruise waarvan nu ik de 6e cutweek in ga

42,5 als eerste press beweging of tweede?
2e

Ik doe op push 1 buiten de compounds:
One arm rope pushdowns
Overhead dumbell extensions
V bar pushdown

Push 2 (buiten de compounds)
Tricep cable extension (triset)
Seated overhead cable extensions.

Uiteraard compounds; flat db press/ incline db press /chest press machine/ plate loaded incline press machine/ 2 variaties cable flyes, werk met werksets en backoff sets.

Bijlagen

• 20220910_191316.jpg
    20220910_191316.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Je arm is nu vrij vlak van onderen in deze pose vandaar, vanuit bb perspectief moet natuurlijk alles groter maar wat meer vlees op je triceps maakt je armen ronder.
Ja dat is wat me ook erg stoort. Daar gaan we voor komende maanden

20220915_174503.jpg
20220913_180135.jpg

1.88 nu 96.3kg kuiten groter dan mn armen🤡🤷‍♂️

Begin 2020 begonnen met trainen
Screenshot_20220430-113640_Gallery.jpg

Deze is 10 maanden geleden ongeveer. Wel met ondersteuning. 16 weken 375mg test only, laatste weken iets hoger. Nu 11 weken cruise waarvan nu ik de 6e cutweek in ga

2e

Ik doe op push 1 buiten de compounds:
One arm rope pushdowns
Overhead dumbell extensions
V bar pushdown

Push 2 (buiten de compounds)
Tricep cable extension (triset)
Seated overhead cable extensions.

Uiteraard compounds; flat db press/ incline db press /chest press machine/ plate loaded incline press machine/ 2 variaties cable flyes, werk met werksets en backoff sets.
Benen worden goed stevig bij je knieën. Net als de echte Schwarzenegger heb je relatief lange armen en benen, wat het optisch wat moeilijker maakt om er massief uit te zien. Gelukkig heb jij wel een betere verhouding schouders/middel dan Arnold. Ondanks het geweldige eindresultaat had die zijn skeletbouw niet mee.

Benen worden goed stevig bij je knieën. Net als de echte Schwarzenegger heb je relatief lange armen en benen, wat het optisch wat moeilijker maakt om er massief uit te zien. Gelukkig heb jij wel een betere verhouding schouders/middel dan Arnold. Ondanks het geweldige eindresultaat had die zijn skeletbouw niet mee.
Alleen rechterbeen loopt goede centimeter achter, sinds dat ongeluk is dat nooit meer bijgetrokken, oorzaak is heel simpel en vooral mentaal; ontzie hem onbewust en compenseer met links . Terwijl er niks meer te ontzien valt want heb geen pijn meer.
Ook hier werk ik aan.

Terug
Naar boven