AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Gisteren heb ik arms getraind en ik kwam geloof ik uit op 15 sets voor biceps en 16 voor triceps, allemaal tot failure en de meesten nog met een paar forced/assisted reps en hier en daar wat dropsets etc.

Sinds ik op deze manier train heb ik écht aanzienlijk dikkere armen gekregen. Eerst waren armen een weak point in mijn fysiek en ik dacht altijd dat ik gewoon poep genetics had met mijn lange loser spaghetti armen. Nu zou ik ze nog zeker geen strong point durven noemen maar ze zijn goed op weg om echt joocy te worden.

Moest dit effe kwijt want ik krijg echt overal jeuk als mensen over volumes en frequenties gaan praten alsof training hogere wiskunde is.

Mijn advies is je moet die spiertje gewoon kaolo hard oppompen en naar je gevoel luisteren. En alles door elkaar doen. Verschillende oefeningen. Verschillende angles. Verschillende rep ranges. Verschillende intensiteitstechnieken. Gewoon yolo losgaan. Voor kleine spiergroepen geldt dit imo op zeker.

Bij rug of chest of quads kan het geen kwaad om soms na te denken over exercise selection omdat het vrij grote en sterke spiergroepen zijn. Maar als je bicep training gaat programmeren en echt nadenken over wat en hoeveel en progressive overloaden ben je echt van het padje
Helemaal eens hoor vwb intensiteit. Alleen klanten verwachten van mij een schema dus ik kan er moeilijk neerzetten: ga maar kaolo hard trainen en alles door elkaar.

En dat dit voor jou werkt is mooi, mijn armen zijn juist gaan groeien sinds ik progressive overload toepas met vaste oefeningen en vaste intensiteitstechnieken. Maar wel uiteraard elke training alles eruit halen.

Ik heb een zwak voor gespierde Russische mannen.
8E4AE445-556D-4BEF-BF63-843170D2338A.jpeg

Elke beginner groeit goed als je goed eet en traint. focus op de uitvoering en mind muscle connection, niet alleen zonder focus de rep doen omdat het moet. Heb je geen gear voor nodig, voeding zorgt ervoor of je te vet wordt of niet.

Helemaal eens hoor vwb intensiteit. Alleen klanten verwachten van mij een schema dus ik kan er moeilijk neerzetten: ga maar kaolo hard trainen en alles door elkaar.

En dat dit voor jou werkt is mooi, mijn armen zijn juist gaan groeien sinds ik progressive overload toepas met vaste oefeningen en vaste intensiteitstechnieken. Maar wel uiteraard elke training alles eruit halen.

Wat is een Kaolo?

Zoveel jokes op een dinsdagmiddag, ik kan niet meer..

Overigens, om mijn arm training argument wat kracht bij te zetten. Op die ene foto heb ik echt helemaal geen arms, vooral de tricep is non existent. Zit misschien een half jaar tussen die foto’s waarvan 3-4 maandjes trainen met een coach die mijn filosofie helemaal heeft veranderd.

Oh ja en ik gebruikte ook nog eens een stuk minder gear dan ervoor dus daar ligt het ook niet aan.

Training is alles wat mij betreft.
Gelukkig doe je nu minder gear... yolo... maar helaas ook yodo. Goeie progressie :thumb:

kaulo hard = keihard, erg hard. (@wovano verlaagt zich ook tot de cliënten waar ie mee omgaat) ;)

Dat jullie hedendaagse straattaal niet snappen kan ik nog begrijpen maar kaolo word toch al zo lang gebruikt :o
Of wonen jullie allemaal in Friesland

Terug
Naar boven