MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Snap het lachen niet, ik zie eruit zoals een lange afstandsloper eruit hoort te zien. Dat kan niet elke bodybuilder hier zeggen.. Ok het is een bodybuildingforum dat geef ik toe. Maar het hardloopforum is veel minder leuk.
Echt niet @Oom Oli .
Je bent vet, en al helemaal vet voor een duurloper. Die rand vet onder je navel eraf trainen en eten en toch maar 2x in de week naar de sportschool, muscle memory etc en je komt nog op 10km in 45min.

Hou dit sowieso niet vol. De kip komt me dan de strot uit. En dan ik gekke dingen doen zoals kip in de blender.

Wat betreft voeding heb in nog veel te leren.
Ik zou sowieso niet je hele dieet omgooien.
Gewoon 500kcal eraf, zelfde voedingsmiddelen en eens kijken wat er gebeurt met je gewicht.

Hou dit sowieso niet vol. De kip komt me dan de strot uit. En dan ik gekke dingen doen zoals kip in de blender.

Neem dan een coach. Ben je meteen in goede handen en leer je veel van zodat je het na x aantal maanden zelf kunt. Leren is vaak het makkelijkste, consistent zijn is waar het vaker mis op loopt.

Ik zou sowieso niet je hele dieet omgooien.
Gewoon 500kcal eraf, zelfde voedingsmiddelen en eens kijken wat er gebeurt met je gewicht.
Mooi , houd het voor mij simpel en bereikbaar. Vind het wel heel interessant hoe mensen op de single digits eten. De discipline en uitdaging die daarbij komt kijken.

Ik eet tijdens het cutten gewoon elke dag broodjes hamburger of aardappelkroketten met stukkie vlees :roflol:
Ik eet lekkerder in m'n cut dan tijdens het bulken

Mooi , houd het voor mij simpel en bereikbaar. Vind het wel heel interessant hoe mensen op de single digits eten. De discipline en uitdaging die daarbij komt kijken.
Vooral veel extra stappen zetten per dag. Daarnaast veel groentes eten en dan net doen alsof je lekker gegeten hebt/verzadigd bent.

Kip in de blender is nice. Dan mengen in een kom met een geklopt ei, wat paneermeel, zou/peper/kruiden. En dan heb je opeens kipgehakt. Kan je mooie burgers/balletjes mee maken.

Kippendij is hier ideaal voor.

Dat is zeker wat ik graag wil zien. Zit nu op 18 a 19. Ga ik cutten, hoelang ongeveer doortrekken?

Wil er rond voorjaar/zomer netjes bijlopen. Nu kan ik wel leven met een beetje vet.
Je kunt ook dagelijks je Kcal-inname verlagen met 200Kcals, zodat je wekelijks ~1500Kcals minder eet. zo kun je spelen met je inname en zie je met dag of 10-12 wel resultaat.
Je kunt ook diepe cut inzetten, net wat jij wilt en waar je wensen liggen. Reken er maar op dan er op ~10% maar weinig over is van je fysiek nu, en kom je zo op 65-67 kg uit.
Mooie is wel dat je dan een mooie nieuwe start kunt maken. maar zoals gezegd kun je ook wat ik eerder schreef doen.

Zo laag! Ik dacht dat net boven de 10% een goede ondergrens is?

Zit daar een verschil in tussen beginners en gevorderden?
Het verschilt per persoon dus dit zijn gemiddelden. Boven 12% wordt je testosteronlevel al minder optimaal en boven 15% neemt het nog sterker af. Daarnaast zorgt een hoger vetpercentage voor insuline resistentie en slechtere herstelcapaciteit.

Je kunt ook dagelijks je Kcal-inname verlagen met 200Kcals, zodat je wekelijks ~1500Kcals minder eet. zo kun je spelen met je inname en zie je met dag of 10-12 wel resultaat.
Je kunt ook diepe cut inzetten, net wat jij wilt en waar je wensen liggen. Reken er maar op dan er op ~10% maar weinig over is van je fysiek nu, en kom je zo op 65-67 kg uit.
Mooie is wel dat je dan een mooie nieuwe start kunt maken. maar zoals gezegd kun je ook wat ik eerder schreef doen.
Wat was er over van je fysiek na een diepe cut ? Hoelang totdat je weer een beetje op niveau kwa kracht en massa.

Hoeveel calorieen onder behoefte spreek je van een flinke cut?

ik zie eruit zoals een lange afstandsloper eruit hoort te zien.
1674047222367.jpg

Zoek de verschillen.

Ik bulk altijd tot circa 18% en cut tot circa 10%
Voor wat die cijfers dan ook waard zijn
18% vind ik al veel te veel. Merk dat de fat gain na 15% al snel gaat t.o.v. Muscle gain. Schijnt ook dat je veel gevoeliger bent voor gear wanneer je vetpercentage rond de 8 a 12% zit.

18% vind ik al veel te veel. Merk dat de fat gain na 15% al snel gaat t.o.v. Muscle gain. Schijnt ook dat je veel gevoeliger bent voor gear wanneer je vetpercentage rond de 8 a 12% zit.

In een ideaal scenario zit je idd altijd onder de 10% ofzo. Dan werkt alles wat je doet gewoon het beste en zie je er ook altijd goed uit. Maar ja, is niet zo makkelijk als je niet van die genetics hebt waarmee je altijd lean blijft.

Maar het is iig een goed streven. Ik wil daar ook naartoe.

In een ideaal scenario zit je idd altijd onder de 10% ofzo. Dan werkt alles wat je doet gewoon het beste en zie je er ook altijd goed uit. Maar ja, is niet zo makkelijk als je niet van die genetics hebt waarmee je altijd lean blijft.

Maar het is iig een goed streven. Ik wil daar ook naartoe.
Dat merk ik persoonlijk ook. Het gevaar zit hem vaak in de bulk bij me, te snel en te agressief verhogen waardoor je speling verspeelt. Ik zorg nu altijd dat ik ergens tussen de 8 en 15% schommel. Begin met bulken als ik de 8% behaald heb en begin met recompen/cutten als ik richting de 15 ga. Deze methodiek heeft mij aan veel schone gains geholpen zonder ook maar al te streng te hoeven cutten.

Zijn jullie nou zo dom of weten jullie het heel goed te faken. Die Olie is misschien geen beauty maar heeft een normaal lichaam voor een actieve man van zijn leeftijd.

Terug
Naar boven