Klinkt mss stom maar kleine tweaks in form kunnen ook een groot verschil maken, zelfs als je al jaren traint en denkt altijd met perfect form oefeningen uit te voeren.
Of laat ik het zo zeggen: perfect form is niet altijd de meest ideale form voor JOU specifiek
Klein voorbeeld: ik deed altijd bicep curls met ez-bar of gewone barbell waarbij ik (met de bedoeling mijn bicep volledig te contracten bovenin) de stang tot mijn gezicht omhoog bracht. Dus ik gebruikte een klein beetje me front delts in de top range.
De eerste keer dat ik met me coach biceps trainde zei hij gelijk: probeer het eens anders te doen (hij doelde op je ellebogen echt stil en onbewogen te houden en de bar maximaal tot chest level omhoog te brengen) en sinds ik o.a. dat ben gaan doen zijn mijn armen echt enorm gegroeid. Ik voel me bicep erg goed tijdens het trainen en voorheen was dat niet altijd zo.
Ik bedoel maar te zeggen: soms kan je jarenlang uit een bepaalde gewoonte iets op een bepaalde manier doen en denken dat dat DE manier is, en uiteindelijk kom je er achter dat je door het een heel klein beetje anders te doen opeens weer vooruit gaat.