MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Schermafbeelding 2025-04-28 072156.png

Ik heb nu mijn dieet echt goed onder controle.
Macros tellen doe ik wel niet. Ik probeer als ik honger heb koffie te drinken, en als het echt niet meer kan pak ik een omeletje, fruit, of blikje tonijn.
De medicatie maakt het lastig om droog te worden, maar het lukt me nu wel.
je telt niks, maar hebt het onder controle? mij ben je direct kwijt na die 2 zinnen....

je telt niks, maar hebt het onder controle? mij ben je direct kwijt na die 2 zinnen....
Ik tel ook niet hoeveel water ik aan mijn vredeslelie planten geef. Als ik ga tekenen ga er ook dus geen liniaal er bij pakken.
Toch doen mijn plantjes het goed en kan ik goed tekenen.

Ik tel ook niet hoeveel water ik aan mijn vredeslelie planten geef. Als ik ga tekenen ga er ook dus geen liniaal er bij pakken.
Toch doen mijn plantjes het goed en kan ik goed tekenen.
zolang je de plant water geeft blijft die leven ja, maar groeit die helemaal optimaal? heb je de groei van je plant helemaal onder controle?

Zolang je voeding en vocht je lijf in stopt blijf je leven! maar geef jij je leef dan optimaal wat doe nodig heeft voor je doelstelling?
maar he... als jij denkt dat het werkt. Succes :flexbiceps:

Ken je dat vreselijke liedje "ALS IK DANS DANS IK AUTOMATISCH", die kutmuziek. Dat is voor sommige mensen nog een levensles blijkbaar.
Ik bedoel het niet verkeerd. Maar je hebt van dat zulke mensen, dat deed me daar aan denken. :laugh:

Je kan toch ook gewoon iemand proberen helpen en adviseren als je denkt dat het anders moet ?
als iemand daadwerkelijk er iets mee zou doen met alle liefde en plezier.
en wel knap dat mijn opmerking direct als aanval wordt gezien :cheer:
kritiek bouwt je op ;) maar je zal vroeger denk ik weinig nee hebben gehoord in de opvoeding als dit al als negatief gezien wordt

Ken je dat vreselijke liedje "ALS IK DANS DANS IK AUTOMATISCH", die kutmuziek. Dat is voor sommige mensen nog een levensles blijkbaar.
Ik bedoel het niet verkeerd. Maar je hebt van dat zulke mensen, dat deed me daar aan denken. :laugh:
andersom ook niets verkeerd bedoeld ;) maar als iemand het heeft over onder controle hebben van iets, denk ik direct aan gegevens bijhouden

als iemand daadwerkelijk er iets mee zou doen met alle liefde en plezier.
en wel knap dat mijn opmerking direct als aanval wordt gezien :cheer:
kritiek bouwt je op ;) maar je zal vroeger denk ik weinig nee hebben gehoord in de opvoeding als dit al als negatief gezien wordt

andersom ook niets verkeerd bedoeld ;) maar als iemand het heeft over onder controle hebben van iets, denk ik direct aan gegevens bijhouden
Ik zie het niet als aanval.

Want? Als je lang genoeg getracked hebt dan weet je ongeveer wel wat je naar binnen werkt toch? Of weeg jij nog steeds elke dag 100 gram rijst omdat je niet zeker weet hoeveel calorieën het is?

Want? Als je lang genoeg getracked hebt dan weet je ongeveer wel wat je naar binnen werkt toch? Of weeg jij nog steeds elke dag 100 gram rijst omdat je niet zeker weet hoeveel calorieën het is?

Dat is even accuraat als mannen die 15cm moeten inschatten, sommige zullen het meteen weten. Maar de meeste zitten ernaast.

Of weeg jij nog steeds elke dag 100 gram rijst omdat je niet zeker weet hoeveel calorieën het is?
Drop die killer fysiek maar dat jij het wel kan dan.

Ik weeg alles tot de gram af, vooral in piek bulk/cut als je dit niet doet ga je zeker weten fouten maken. Sterker nog, moet diegene die op gevoel alles goed kan schatten nog tegenkomen, moet al aardig je best doen als je er 10% afzit en die 10% is het verschil tussen over 10 weken moddervet in je bulk of nog in shape.

Dat is even accuraat als mannen die 15cm moeten inschatten, sommige zullen het meteen weten. Maar de meeste zitten ernaast.
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Als je elke dag hetzelfde eet dan weet je ongeveer wel wat het is qua calorieën.
Of ga jij elke dag 500 gram kwark wegen omdat je niet zeker weet of de 500 gram van vandaag dezelfde hoeveelheid calorieën bevat als de 500 gram van gisteren?

Ik snap dit argument niet helemaal het ging niet over iemands fysiek.

Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Als je elke dag hetzelfde eet dan weet je ongeveer wel wat het is qua calorieën.
Of ga jij elke dag 500 gram kwark wegen omdat je niet zeker weet of de 500 gram van vandaag dezelfde hoeveelheid calorieën bevat als de 500 gram van gisteren?
je weet het ongeveer dus niet precies, doe dat bij elk voedingsproduct wat je neemt per dag en je zal per dag flinke verschillen (kunnen) hebben.

Dus ja!

De gemiddelde Nederlander kan 15cm heel accuraat inschatten.

Tenzij je het ze vraagt natuurlijk. Dan kan je 15cm heel nauwkeurig inschatten door te vragen hoelang 20cm is.

Ik weeg alles tot de gram af, vooral in piek bulk/cut als je dit niet doet ga je zeker weten fouten maken. Sterker nog, moet diegene die op gevoel alles goed kan schatten nog tegenkomen, moet al aardig je best doen als je er 10% afzit en die 10% is het verschil tussen over 10 weken moddervet in je bulk of nog in shape.
Ik weeg al een 6 maand niks meer af en kom ook niet boven de 13%/14%. Dus het kan zeker wel.

Uiteraard gelden voor wedstrijdpreps iets andere regels en strictheid maar de gemiddelde recreatieve sporter kan het prima op gevoel. Mits die natuurlijk wel eerlijk naar zichzelf blijft .

Ik weeg al een 6 maand niks meer af en kom ook niet boven de 13%/14%. Dus het kan zeker wel.

Uiteraard gelden voor wedstrijdpreps iets andere regels en strictheid maar de gemiddelde recreatieve sporter kan het prima op gevoel. Mits die natuurlijk wel eerlijk naar zichzelf blijft .
Persoonlijk merk ik wel als ik weet hoeveel calorieën ik binnenkrijg, dat ik progressie maak. Doormiddel van lang in een kcal overschot te zitten en daarna een cut te doen.

Stel je pakt 20 gram pindakaas op gevoel en dat is dan uiteindelijk 40 gram, zijn weer veel meer calorieën. Als je wilt afvallen dan ga je hierin snel in de knoop zitten.

Ik denk dat het afwegen van voedsel misschien een beetje autistisch is maar je kan wel heel gemakkelijk je doel tracken en weten waar je staat dat is mijn mening.

Terug
Naar boven