MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

je weegt bijna 10kg meer dan mij, en dezelfde hoogte, alleen zie je dit niet op je rug??? waar is die massa brah

posterior chain, rest van mn lichaam is ook niet swole.. Gemiddelde non lifter heeft ook een grotere chest dan ik (srs).
Deze foto is ook net op 79kg. Flat as fuk atm omdat ik de afgelopen twee weken amper heb kunnen eten door darm problemen.

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:15 ----------

Ja ik ook, heb me de laatste tijd goed ingelezen in voeding en gain nu zo'n 1-2 kilo per maand.

Voor de rest prima foto en nette vooruitgang :D

tn brah. Clean bulk is goed, kan je lekker lang doen en goed sterk worden

Het grootste onzin vind ik toch echt dat er geen PR's mogelijk zijn in de cut. Als je zo blijft denken dan komen die PR's er ook niet. Zelf ben ik nog aan het cutten en ik maak nog steeds bijna wekelijks (V)PR's.
Laat staan als mijn bulk weer begint in september.

Het grootste onzin vind ik toch echt dat er geen PR's mogelijk zijn in de cut. Als je zo blijft denken dan komen die PR's er ook niet. Zelf ben ik nog aan het cutten en ik maak nog steeds bijna wekelijks (V)PR's.
Laat staan als mijn bulk weer begint in september.

dus je squat nu 50x200kg?

Gaat goed hier...

Iedereen heeft andere doelen voor ogen. De één wilt de kant van Arnold op, de ander is liever aesthetic zoals jaco/jeff/tavi. In het laatste geval ontkom je er gewoon niet aan dat je een periode moet gaan cutten (of zwaar juicen).

Ik zelf ben ook liever 6-8% met 85-95kg, dan 100-110kg met 12%...

ik snap heus wel dat ik flink moet bulken voordat ik weer ga cutten, maar ook als iemand er een foto opzet, gaat iedereen gelijk huilen dat ie meer massa moet pakken. iedereen begint als schrale ecto en iedereen moet ergens beginnen.

kijk, als ik nou al 6 jaar die hard fitness, en heb dit fysiek, oke dan mag je gaan zeggen pak meer massa en shit, maar als iemand net een jaartje bezig is, en hij heeft veel gegained en wil even cutten voor die sixpack. ga dan niet huilen a.u.b over dat hij gaat cutten.

Iedereen ja, iedereen?
Was 103kg toen ik nog geen gewicht aanhad geraakt...
Bah, wat was ik een ecto zeg...

Maar ff serieus, wat doe je heerlijk moeilijk zeg...
Als je even de pagina's terug leest snap je toch wel waar de discussie over gaat.
Dat mensen zeggen dat ze A willen, maar B doen en dan gaan zitten janken achteraf...
Iedereen moet doen wat hij zelf wilt ja, dat klopt helemaal.
Maar ga niet cutten als je 75kg weegt @12% en 95kg @8% wilt zijn.
Om vervolgens op een forum te gaan zitten janken dat je maar geen massa aankomt...

Dit is niet persoonlijk gericht, want ken je doelen etc niet...
Maar veel mensen doen gewoon niet hetgeen wat ze zouden moeten doen.

Bedoel train nu net pas twee jaar, maar ben één van de grotere en sterkere in me huidige gym.
Niet dat ik daar wat om geef, maar zie mensen die er twee jaar terug ook waren en gewoon stilstaan.
Vervolgens hoor je ze dan wel zeuren dat ze geen progressie maken enzo...
Kan daar gewoon slecht tegen...

Dus doe lekker wat je wilt, maar kom aub niet zeiken hier achteraf.
Wens je in ieder geval veel succes met je doelen!

Daarnaast denk ik (weet t bijna zeker) dat meer dan de helft niet correct cut.
Je kan gewoon nog spierprogressie maken als je cut. Daarnaast hoef je eigenlijk nooit hoger dan 12% te staan.

Je kan gewoon nog spierprogressie maken als je cut. Daarnaast hoef je eigenlijk nooit hoger dan 12% te staan.

Eerste mee eens. Ik heb het nog steeds niet helemaal onder de knie :o
Maar dat tweede is echt persoonsgebonden. De een kan easy year-yound rond de 10% blijven zonder al teveel moeite terwijl de ander al snel weer richting die gevreesde 14-15% gaat.

Maar dat tweede is echt persoonsgebonden. De een kan easy year-yound rond de 10% blijven zonder al teveel moeite terwijl de ander al snel weer richting die gevreesde 14-15% gaat.

Checking in op tweede :o

Oke, true that! Je lichaam gaat bij normaal eten misschien toch snel terug naar een vet% die hij als normaal waarde ziet.
En dat verschilt missch per persoon.

Zal wel bro science zijn, daar niet van :D

ff topic titel veranderen

nice, ziet er goed uit! En heel sterk natuurlijk :o

denk dat 14% wel klopt ongeveer. Hoop over een paar jaartjes daar ook te zijn.

do you even misc?

sloots gonna sloot

helemaal waar brah.

Thanks man, zit nu op 5100 calorieën per dag en kom daar heel langzaam mee aan. Wil wat verder de -105 in groeien zonder vet te gainen

Oke, true that! Je lichaam gaat bij normaal eten misschien toch snel terug naar een vet% die hij als normaal waarde ziet.
En dat verschilt missch per persoon.

Zal wel bro science zijn, daar niet van :D

lang leve het metabolisme van een slak…

Zolang je je vasthoud aan 1gr/kg V, 2gr/kg E en rest KH, 500-700 onder je behoefte zit en een degelijk trainingsschema erop na houd is het toch goed. Snap nogsteeds niet dat mensen dit niet snappen, en als het inderdaad waar is zoals jij zegt. Dat meer als de helft dit niet kan/snapt vind k dat echt zeer triest.

Daarnaast vind k het zelf ook onnodig om flink boven onderhoud te gaan eten zodat je een paar maanden later weer mag gaan cutten. Op, tot 100kcal bovenop m'n onderhoud maak ik gewoon progressie zonder/nihil vet aan te zetten. Lijkt me sterk dat ik een uitzondering ben toch.

Dit is in het verleden altijd mijn fout geweest, om flink te gaan bulken. Ben nu bezig goed droog te komen en vanaf dan ga ik schoon bouwen met +50/100kcal.

Misschien zijn er meerdere mensen die wat aan mn 2e en 3e alinea hebben. :)

Zolang je je vasthoud aan 1gr/kg V, 2gr/kg E en rest KH, 500-700 onder je behoefte zit en een degelijk trainingsschema erop na houd is het toch goed. Snap nogsteeds niet dat mensen dit niet snappen, en als het inderdaad waar is zoals jij zegt. Dat meer als de helft dit niet kan/snapt vind k dat echt zeer triest.

Ja top plan om moeizaam tot de 10% te komen. :p

Ik heb dat ook vroeger geprobeerd. 1000kcal onder me onderhoud eten. Viel na 1 maand niets meer af. Nog 3 maanden door getrokken met als enige resultaat dat me spieren platter werden. MAAAR alle boardwetenschappers zullen zeggen dat het onmogelijk is dat je niet af valt als je onder je kcal behoefte eet.

Voor afvallen zijn wel betere dieeten dan wat jij beschrijft.

Ik heb dat ook vroeger geprobeerd. 1000kcal onder me onderhoud eten. Viel na 1 maand niets meer af. Nog 3 maanden door getrokken met als enige resultaat dat me spieren platter werden. MAAAR alle boardwetenschappers zullen zeggen dat het onmogelijk is dat je niet af valt als je onder je kcal behoefte eet.

Wat is volgens jou dan een beter manier?

Wat is volgens jou dan een beter manier?

Veel carbs blijven eten, vetten zo laag mogelijk houden en op bepaalde dagen je carbs eruit halen.
Zoals bijv bij carb cycling gedaan wordt.

Je lichaam past zich constant aan, daarom zijn cycling dieeten vaak veel effectiever dan simpel weg minder eten.

Kijk maar eens wat seminars van George Farrah, hij zweert ook altijd bij carbs.

Beetje kort door de bocht vind je niet? Alle boardwetenschappers weten hopelijk ook dat je metabolisme ook minder wordt naarmate je langer in een kcal deficit zit.

Daar zijn uiteraard weer trucjes voor om dat enigszins te omzeilen.. En ook die zijn niet zo moeilijk.. Bijvoorbeeld refeeds of zelfs een week op onderhoud eten om maar wat te noemen.

Terug
Naar boven