AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Over t algemeen is t me ook al duidelijk geworden in de loop der jaren dat de meeste bb'ers enorme mong*len zijn en/of alleen maar bezig zijn met bewust leugens en halve waarheden verspreiden ivm (eventuele) sponsorcontracten. Uitzonderingen daargelaten allicht.

Persoonlijk mis ik dit soort lui niet en ben ik allang blij dat er de laatste jaren een meer wetenschappelijke, realistische benadering van krachtsport in zwang is.

inb4 fortius fitness

en dergelijken :o

Dikke delts Hoody, netjes man!

Sniezul & dennieZ ook ;o

Tymboo plz, alsof er in het strongman wereldje nooit gelogen wordt over AAS gebruik.

Ik ben geen strongman, en ja natuurlijk wel. In pl ook. Ik spreek dan ook niet als vertegenwoordiger van welke groep dan ook.
Het bro-gehalte is overigens over t algemeen veel hoger in bb.

Volgens mij snap jij helemaal niets van wetenschap als ik het zo eens lees

Ik weet wel hoe onderzoek gedaan word. Ben geen expert ofzo..dat zeker niet.
Maar wetenschappelijk bewijs op bodybuilding gebied is er gewoon vrijwel niet. Misschien meer op gebied van voeding maar niet op gebied van AAS. Iig niet de doseringen die in BB gebruikt worden.
En het blijft een feit dat je iets goed doet als je een dergelijk fysiek als jeppe bereikt. Hier mag best wat meer respect voor zijn.

Natuurlijk is het niet zo dat je een 'god' bent..verre van zelfs.
Je hoeft je ook niet meer of beter te voelen met een bodybuilder fysiek. Maar het verdient wel respect. Dat mist in nederland zowieso want dat is niet het algemeen geldende ideaal. Ieder zijn ding..ik veroordeel fitness strongman of powerlifting ook niet. Iedere tak verdient respect maaar dit is een bodybuilding forum. Ieder heeft zijn eigen doelen..zou mooi zijn als die gewoon gerespecteerd worden. Ik vind het leuk om te zien als mensen flink progressie maken. Wat ze hiervoor gebruiken boeit mij nirt zo..het uiteindelijke resultaat is er.

Laatst bewerkt:
Ik ook maar eens Jeppe nadoen :o

30to0ba.png

Volgens mij ben jij dit niet hoodybrah. Maak is zo'n pic met deze belichting bij die spiegel waar we je moedervlek op je arm kunnen zien :)

Maar wetenschappelijk bewijs op bodybuilding gebied is er gewoon vrijwel niet. Misschien meer op gebied van voeding maar niet op gebied van AAS. Iig niet de doseringen die in BB gebruikt worden.
En het blijft een feit dat je iets goed doet als je een dergelijk fysiek als jeppe bereikt. Hier mag best wat meer respect voor zijn.

inbe4 galen

Ik maak nooit een topic aan.
Ik ga ervan uit dat iemand die in AAS sectie plaatst zijn voeding op orde heeft. Zo niet is dat zijn keuze.

Maar dit is dus het typische gelul waarom jongens die wel wat bereiken weg blijven
Wetenschappelijk bewijs wil niet altijd zeggen dat dit in de praktijk werkt..nog steeds een misopvatting. Geen lichaam is hetzelfde en onderzoeken zeggen vaak niet alles. Praktijkervaring bij verschillende mensen heb je veel meer aan.

Maar goed dit word een eindeloze discussie.

Wetenschappelijk bewijs wil juist wel zeggen dat het werkt, daarom is het wetenschap, het is 'bewezen'.

Geen lichaam is inderdaad hetzelfde, maar dat heeft er niets mee te maken (Pleurklaat, 2014).

Je leest weer niet.
Ik zeg dat praktijkervaring belangrijker is. Als je weet hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan word dan weet je dat dit maar een klein deel is van de praktijk. Hierbij worden alle variabelen zo klein mogelijk gehouden.

IK ga ervan uit dat voeding in orde is..ik weet ook wel dat dat in 90% van de gevallen niet zo is maar ik heb geen zin om dat bij elke vraag over AAS weer op te rakelen. Beetje zelfstudie kan geen kwaad.

en ja veel r**ards in de sportschool..die hebben hier sllemaal een grote mond

Hmm.

Hoody goed bezig man! Van semi dikkerd naar best wel droog terwijl je PL doet en gekke records zet

teach me master

Inb4 up the dose

Het blijft een feit dat je, ongeacht een eventueel groot gebrek aan kennis op het vlak van training en in mindere mate ook voeding, met een shitload aan AAS erin een dergelijk fysiek zal kunnen bereiken. En niemand bepaalt voor mij of ik daar dan respect voor moet hebben of niet. Ik ken die hele jeppe verder niet trouwens.

Natuurlijk wordt er wel onderzoek gedaan naar AAS, ook naar hoge doseringen. 'Wetenschappelijk bewijs op bodybuilding gebied is er gewoon vrijwel niet'. Uwotmate. Wetenschap draait ten eerste niet om "bewijs", en ten tweede zou ik je aanraden dan maar eens snel wat te gaan lezen, zelfs hier op het forum is er genoeg te vinden. Er is en wordt genoeg onderzoek gedaan op het vlak van krachtsport in het algemeen en bb in het bijzonder, alleen in het wereldje waarin een goeie pomp nog steeds de maatstaf is voor een goeie training wordt er niet naar om gekeken.

Verder zou ik vooral beginners nog eens op het hart willen drukken dat de sleutel naar blijvende, langetermijn progressie als natural trainee ligt in een goed trainingsschema met een bepaalde progressive overload op een bepaalde intensiteit met een bepaald volume en een bepaalde frequentie en consistentie op de main lifts, natuurlijk gecombineerd met goed en voldoende eten, of je nou voor esthetische of andere (krachtgerelateerde) doelen kiest.

Verder zou ik vooral beginners nog eens op het hart willen drukken dat de sleutel naar blijvende, langetermijn progressie als natural trainee ligt in een goed trainingsschema met een bepaalde progressive overload op een bepaalde intensiteit met een bepaald volume en een bepaalde frequentie en consistentie op de main lifts, natuurlijk gecombineerd met goed en voldoende eten, of je nou voor esthetische of andere (krachtgerelateerde) doelen kiest.

inbe4 het PHM schema

*de phm methode

Zie je wel :o!

Het blijft een feit dat je, ongeacht een eventueel groot gebrek aan kennis op het vlak van training en in mindere mate ook voeding, met een shitload aan AAS erin een dergelijk fysiek zal kunnen bereiken. En niemand bepaalt voor mij of ik daar dan respect voor moet hebben of niet. Ik ken die hele jeppe verder niet trouwens.

Niet mee eens. Aangezien je dergelijk zegt neem ik aan dat je doelt op Jeppe zijn foto maar zoiets valt gewoon niet te behalen door simpelweg gear te pushen terwijl er een groot kennisgebrek is op het gebied qua training, laat staan voeding. Ik ken er namelijk zat die tegen de bizarre hoeveelheden zitten (ook op dit forum) en ze zien er bijna allemaal uit als een natte krant.

Dat de gemiddelde powerlifter hier qua kennis, in ieder geval wat betreft training, mijlen ver voorloopt op de gemiddelde bodybuilder staat voor mij buiten kijf overigens.

Blijkbaar weet jij niet hoe onderzoek gedaan word

Volgens mij snap jij helemaal niets van wetenschap als ik het zo eens lees

De wetenschappelijke artikels die men op dbb aanvoert zijn meestal uitgevoerd op zwangere koeien of obesitas mensen. Net geen bodybuilders :D

Tuurlijk maakt voeding het verschil, met of zonder AAS.
Alleen die 1,65 gram bcaa om 15:01 zal het verschil niet maken.
Punt is, naar mijn idee, dat ieder lichaam anders is en anders reageert. Daar zal je zelf achter moeten komen (lees: praktijk ervaring), alleen daar zal je wel theorie voor nodig moeten hebben (lees: wetenschap).

Iedereen toch met z'n wetenschap op dbb, is ook het enige waarmee men kan meten wie de langste pik hier heeft :D Elkaar overtreffen qua theoretische kennis.
En als iemand groot is komt het omdat ie zich suf juiced.

Echter is kennis uit theorie toch echt best iets anders dan in wedstrijd bodybuilding. Als je bijv in begeleiding zou gaan bij een Phill Heat of wie dan ook, zal je zien dat je je kennis totaal kan resetten, en enkel bezig gaat houden met basic bodybuilding technieken en diëten. Why al die onderzoeken dan nog?

Veel mensen hier geloven nog heilig in IIFYM etc. Volgens de "wetenschap" moet dat namelijk niet uitmaken.
Als ik dat doe heb ik binnen een week het lichaam van een zwangere koe. :roflol:

Over die huge doseringen AAS en slin etc, ik dacht vroeger ook dat dat de key was waarom gasten ZO groot werden. Echter kom ik telkens meer huge mensen tegen die gewoon redelijk normale hoeveelheden zetten. Basis 750mg testotje met 400mg bold ofzo, dan wel met HGH erbij.

Ik ken zat mensen die het dubbele zetten, maar die zijn zeker niet groter dan de rest. Kan je je afvragen of die hoge doseringen en al die gekke combi's dus wel nut hebben.

Niet mee eens. Aangezien je dergelijk zegt neem ik aan dat je doelt op Jeppe zijn foto maar zoiets valt gewoon niet te behalen door simpelweg gear te pushen terwijl er een groot kennisgebrek is op het gebied qua training, laat staan voeding. Ik ken er namelijk zat die tegen de bizarre hoeveelheden zitten (ook op dit forum) en ze zien er bijna allemaal uit als een natte krant.

Dat de gemiddelde powerlifter hier qua kennis, in ieder geval wat betreft training, mijlen ver voorloopt op de gemiddelde bodybuilder staat voor mij buiten kijf overigens.

ben ik helemaal met jou eens, en ik blijf zeggen dat genetish aanleg alles bepaalt.
Je kan van alles in een chiwawa stoppen het zal nooit een pitbull worden haha.
Kijk maar naar antillianen allemaal super genen, hollanders hebben meestal een slechte aanleg.

• Like
Waarderingen: Ot92
Terug
Naar boven