XXL Nutrition

De maak je eigen steel log tutorial

Bezoekers in dit topic

andy88

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
2.269
Waardering
96
Lengte
1m81
Massa
80kg
Naar g-men's tutorial voor een wooden log, hier de beschrijving hoe ik en koef onze log maakten!
Put the PRESS in IMPRESSIVE!

Stap 1: Get a Friggin piece of Iron!
afmetingen van de onze: 27cm diameter, en lengte 150cm ong zoals een IFSA
Hij is 5mm dik en das zeker voldoende, 4mm had ook nog sterk genoeg geweest denkik.
Foto's:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Stap 2: Handles & sleeves
Handles zijn wat persoonlijk kwa dikte, wij kozen voor handvaten van 37mm.
Sleeves hebben we niet te lang genomen, die van ons zullen zo'n 50cm zijn en steken er voor 25cm uit de log.
Foto:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Stap 3: Sleevin' in a free world
Hiervoor hebben we nog een U-profiel stuk metaal gebruikt en 2 ondersteunende buisjes van 25mm ofzo ( x2 voor beiden kanten). Om het recht in het centraal punt van de log te krijgen kan je best de sleeve heel voorzichtig met een klein tikje aan het profiel lassen, vervolgens het profiel in de log zelf vastlassen en dan de sleeve met een hamer op de juiste plek kloppen, en overal wat meten vanaf de rand van de log dat het ongeveer juist zit. Is uiteindelijk minder lastig dan men zou denken, we waren ook ondertussen het gedeelte vd sleeve dat eruit stak aan het ondersteunen met een autokrik.
Foto's:
Eerst:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dan:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Stap 4: Lovehandles
Midden van log bepalen en alles vandaaruit meten, zodat de balans goed zit. Ik denk dat het beste is als ook hier gekozen wordt voor IFSA-afmetingen.
Het beste kan je in elk gat in de hoeken een goed dik gat boren 1-2cm zodat je geen scherpe hoeken hebt maar mooi afgeronde hoeken, kan je daarna nog de rand afwerken met rubber.

Nadat de gaten eruit zijn waar de handles moeten komen is het wat met de natte vinger de handles juist krijgen, eerst legden we een waterpas over de gaten, evenwijdig met de handvaten om de log waterpas te leggen. Vervolgens langs buiten door de gaten kijken of het handvat ook recht ligt, en mooi in het midden van de buis (teveel naar onder zou minder balans geven onderin en meer bij het uitdrukken, en vica versa). Wederom een klein tikje vastlassen langs 1 kant en met een hamertje wat kloppen tot het goed steekt. Is zeker goed gelukt gewoon op het zicht. Hou er rekening mee dat je opnieuw vanaf het midden moet meten voor de handvaten, en niet vanaf de gaten zelf (voor het geval dat je de gaten niet helemaal recht gesneden hebt, zoals bij ons).
In totaal 3 slijpschijven op weggevreten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Nog geen detail foto van handvaten, maar is niet echt moeilijk in te beelden denkik.

Stap 5: Press it overhead
Hier men gettoboy koef die hem 'Terminator' doopt met een easy 85.
http://www.youtube.com/watch?v=VYWA_yBxBLQ
-------------------------------
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn nonkel heeft alles gelast, heeft in totaal een goeie 4uur geduurd denkik.

Gewicht is 55kg, vrij licht voor een log maar goed voor een weakboy als mezelf. Prijskaartje exclusief werk is dus 55 x 0.40 (momentele prijs van het ijzer) = een miezerige 22 €. Als je dus iemand kent die kan lassen is het echt geen geld.
 
Heel goed jongens! chapeau. Dat ziet er trouwens een goudmijn uit die oud ijzer boer daar. Jammer dat ik dat ook niet al te dichtbij heb (of wel anders paste het allang niet meer in het huis).

Het is trouwens geen IFSA maar dat maakt niet uit, dat was 140cm lengte en 30+cm diameter (31.2 dacht ik). De meeste logs zijn zo rond de 28cm dus die van jullie is zeker prima.
 
nice work gasten!
 
dikke shit man!
 
Afmetingen IFSA boom

ne6q8k.jpg
 
Erg mooi ding!
 
very nice mannen ! :) de sm sport begint iig goed te groeien qua equipment!
 
Ja het is dus geen IFSA log, voor 2 redenen:
-bij Jimmy pressen we met een IFSA
-ijzerhandel had alleen 34 diameter en 1cm dikte te zwaar dus, of dit

Ook onze handels zijn 37mm lekker 'dik', en staan dus ook 62cm uiteen natuurlijk.
 
denk dat het niet erg is dat het geen IFSA log is hoor, op veel wedstrijden drukken ze volgens mij ook met een niet-IFSA log. als het maar een beetje in de buurt zit kwa afmetingen :)
 
Mooi gedaan, zou alleen de velgen even uit de banden halen.
 
Jep idd maar hebben nog geen banden, deze zijn bumperplates ;)
 
Back
Naar boven