AndroidHealthClinic

De monarchie, een ongewenst fenomeen

Peiling Peiling Wat verkies jij?

• Totaal stemmers
    74
Ze hebben meer invloed dan ons, aangezien Willem bij de bilderberg groep hoort.
Juist.
2w7nvkl.jpg

We zijn al een parlementaire democratie, dat daar een koning boven staat met ceremoniële functies boeit eigenlijk weinig. Of een president nou een doorknipt of de koning eigenlijk ook niet. Als hier een president komt zou het ook vooral gaan om een ceremoniële functie. Wel wat minder duur omdat je niet een heel koningshuis in stand hoeft te houden maar je raakt er ook wat status mee kwijt.

Een groot deel van de Nederlanders en Vlamingen zijn tegen de monarchie. Het liefst zien ze het koningshuis afbranden en wie het overleefd krijgt de strop of nog beter...de guillotine.

Maar wat willen jullie dan in de plaats zien? Welke regeringsvorm heeft jullie voorkeur en waarom?

misschien is het een idee om een uitleg te geven bij de enquete wat je bedoelt met al die lastige woorden?

Een absolute monarchie. Met afschuw heb ik gekeken naar dat verderfelijke rapversie koningslied, een symbolische afspiegeling van de degeneratie en teloorgang van de maatschappij...
Wat krijgen we bij de volgende inhuldiging, een Deicide versie van het Wilhelmus??
http://www.youtube.com/watch?v=dMY2rRTbSiI

Ik mis een professionele Technocratie in de keuzelijst. Mijns inziens de enige logische en op lange termijn werkbare vorm van bestuur.
Een land is een onderneming met zijn inwoners als cliënten en moet op een serieuze manier door professionelen gerund worden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Technocracy

De monarchieën die we nu nog hebben zijn overblijfselen uit de 19de eeuw en alles daarvoor. Zolang ze geen politieke macht eisen geen probleem ermee.

Haha dat filmpje xD

Maar inderdaad, klote "rappers", door die apen met een gezamelijk IQ van 23 ging bij mij de televisie uit..

Ik mis een professionele Technocratie in de keuzelijst. Mijns inziens de enige logische en op lange termijn werkbare vorm van bestuur.
Een land is een onderneming met zijn inwoners als cliënten en moet op een serieuze manier door professionelen gerund worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Technocracy

De monarchieën die we nu nog hebben zijn overblijfselen uit de 19de eeuw en alles daarvoor. Zolang ze geen politieke macht eisen geen probleem ermee.

Meer technocratie ja, een technocratie nee.

directe democratie en meer specifiek het zuivere communistische ideaal van een samenleving zonder overheid die niet identiek is aan de totalte bevolking.

Ik weet bij de helft niet wat het inhoud.

Een president is ideaal, dat kippenhok wat we nu in dit land hebben is om te huilen, partijen moeten samenwerken omdat er een meerderheid moet zijn, soms een linkse met een rechtse partij en de 1e kamer moet ook nog goedkeuring stemmen en daar moet ook een meerderheid zijn.

Constitutionele republiek (met president). Natuurlijk met een extreem kleine overheid die vooral draait op donaties.

Ideaal zou anarchie zijn maar dat zie ik voorlopig nog als utopie.

Anarchie

Terug
Naar boven