MuscleMeat

De schouders, moeilijke spiergroep of???

Dus kortom een slechte oefening die Rotator cuffs? :P
Verre van slecht. En rotor cuffs is geen oefening... dat zijn kleine spieren in je schouders. Om die te verstevigen kan je speciale oefeningen doen RC oefeningen (rotor cuff oefeningen). Dat kan je een hoop narigheid besparen als je die oefeningetjes regelmatig doet.
Ik zou zeggen, gebruik de zoekfuntie en google eens. :thumbup:

side raise, seated bent over side raises, dumbbell press, military press, shrugs: allemaal goede oefeningen.

Maar ze zeggen dat military press dé ultieme schouderoefening is. Zoals de squat voor de beentjes is.

Tsja, er wordt zoveel gezegd

ALLE O.H. presses belasten voornaamlijk de voorste kop van de schouder. Als je maximale schouder ontwikkeling zoekt zal je dus naast presses altijd iets moeten doen wat de zij- en achterkant meer belast.

Nu kan je de achterkant vrij goed trainen met row varianten, maar voor de zijkant zal je toch een vorm van laterals op upright rows moeten doen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Sjah wat is een ultieme oefening, veel mensen beweren zoveel anders, het zijn maar interpretaties :)

schouders worden vaak te vaak getraind of te veel . en wat 3xl zegt voor een goed ontwikkelde zijkant schouder zijn raises een must

Wanneer ik mijn massa-schema weer ga doen, ga ik het volgende doen:

Schouderdag:

1 oefening: 3 sets : deltoides anterior/mediales
1 oefening: 3 sets : mediales
1 oefening 2 sets: mediales

Rug-dag + detoides posterior:

1 oefening : 2 sets: detoides posterior

Totaal: 10 sets op weekbasis. Waarvan zeker minimaal 3 sets gepressed gaat worden.

Wanneer ik mijn massa-schema weer ga doen, ga ik het volgende doen:

Schouderdag:

1 oefening: 3 sets : deltoides anterior/mediales
1 oefening: 3 sets : mediales
1 oefening 2 sets: mediales

Rug-dag + detoides posterior:

1 oefening : 2 sets: detoides posterior

Totaal: 10 sets op weekbasis. Waarvan zeker minimaal 3 sets gepressed gaat worden.

lijkt me een goed schouder schema op week basis iig niet te veel;)

Misschien kunnen een aantal mensen mij wat tips geven wat betreft de schouderspieren.
Op de één of andere manier nemen ze niet genoeg toe vergeleken met de andere spiergroepen :( .
Ik varieer regelmatig, de schouderoefeningen die ik meestal doe zijn:
- Front raise, ene keer met dumbels, de andere keer met een barbell
- Dumbbell side raise/Delts
- Bent over raise
- Upright row

Ik heb men ooit wel eens dat je meer herhalingen (meer dan 12) moet maken met de schouderoefeningen voor het beste resultaat?????
Ikzelf doe gewoon 12, 10 en 8.

Advieze zijn welkom!!!!!!!!!

achterkant: rear delt / bent over lateral raise ( staand,zittend,schuine bank )
voorkant : pressen
zijkant : lat raise / upright row

12/10/8 15/12/10 - gewoon op je gevoel af gaan

Terug
Naar boven