XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

idd spank jij hebt het door.

Dat water drinken en niet eten gaat niet werken.
Meteen na je training gewoon dextrose nemen en whey om je spieren te herstellen. Die tips van sarge gaan averechts werken, zul je spiermassa door verliezen. Dit staat los van de onzin tussen ons.

Je lichaam gaat na een paar uur niets gegeten te hebben in een katabole fase. Het lichaam denkt dan dat het stervende is en gaat voorbereidingen treffen om te overleven. Dat wil zeggen vet vasthouden en wanneer de energie reserves op zijn spiermassa afbreken om het lichaam van energie te voorzien.

Voordat je gaat trainen neem je carbs in en misschien wat whey. Je geeft je lichaam dan het signaal dat het voldoende energie heeft en zal daardoor niet in een katabole fase gaan zitten. Vet zal je dan makkelijker verliezen dan wanneer je niets zou nemen voor de training. Dit werkt echt.

Wat een klinkklare onzin weer.
Je gaat no way spieren verbranden! Vet is 10x makkelijker te verbranden voor het lichaam dan spiermassa. En dat is gewoon een feit.

Je gaat no way spieren verbranden! Vet is 10x makkelijker te verbranden voor het lichaam dan spiermassa. En dat is gewoon een feit.

Eens, Zolang je voldoende eiwitten binnen krijgt zal v.n. vet verbrandt worden, en slechts een MINIMALE hoeveelheid spieren.

• Topic Starter Topic Starter
45 Minuten KT
WheyShake
30 Minuten Cardio
1,5 uur niks eten

is dus the way to go??

Dan loop ik mijn anabolic window dus wel helemaal mis toch?

Die whey shake is dus voldoende om ervoor te zorgen dat k geen spieren verbrand?

Sarge, ik weet dat je een hekel hebt aan mc chick.. maar in hoeverre heeft hij gelijk?

OMG volgende post ga ik steeds het omgekeerde zeggen kijken wat dan je antwoord is. Vet makkelijker te verbranden als je lichaam in een katabolische fase zit. Waar haal je het vandaan?

En sniper als je eiwitten neemt en genoeg carbs hoef je idd niet bang te zijn dan je veel spiermassa zult verliezen, dat is juist wat ik in mijn vorige post aangaf.

Het is gewoon een feit dat je lichaam makkelijker vet loslaat wanneer je energie tot je neemt. En spiermassa ga je altijd wat verliezen als je als naturel gaat cutten.

Maar ik laat deze discussie verder met rust Marrkos, erg objectief zal deze niet meer worden vrees ik.
Veel succes met cutten welke methode je ook kiest maat!

OMG volgende post ga ik steeds het omgekeerde zeggen kijken wat dan je antwoord is. Vet makkelijker te verbranden als je lichaam in een katabolische fase zit. Waar haal je het vandaan?

En sniper als je eiwitten neemt en genoeg carbs hoef je idd niet bang te zijn dan je veel spiermassa zult verliezen, dat is juist wat ik in mijn vorige post aangaf.

Het is gewoon een feit dat je lichaam makkelijker vet loslaat wanneer je energie tot je neemt. En spiermassa ga je altijd wat verliezen als je als naturel gaat cutten.

Maar ik laat deze discussie verder met rust Marrkos, erg objectief zal deze niet meer worden vrees ik.
Veel succes met cutten welke methode je ook kiest maat!

Nee nee, blijf gerust plakken.. het klinkt allemaal aannemelijk, leg gerust uit wat je bedoeld! we zijn allemaal volwassenen, en ik ga er vanuit dat dit ook zonder bashen kan!

Dus bij deze.. kan dit ff zonder persoonlijke opmerkingen over iemands fysiek of progressie?

Tjaaaaaa ... ik moet Seagal wel gelijk geven nu hoor. Zo snel verbrand je geen spieren. Zeker niet als je
nog een hoog BF% hebt en je gaat niet te diep met je cardio.

En nu kun je wel zeggen dat ik hulpmiddelen gebruik, maar de setup ivm cardio en trainen is net zo geldig
dan wanneer ik het niet zou doen. Enkel het resultaat wordt bij mij beïnvloed. Er is geen enkele studie
die aantoont dat je hoger in reps moet gaan tijdens de cut. Sterker nog, mensen zoals 3XL zeggen zelfs
dat je gewoon zo zwaar mogelijk moet verder gaan zoals je bezig was. En dat wordt ook gestaafd door
tal van andere gevorderde BB'ers en powerlifters (check bv The Locust zijn vorig log, daar staat een
schat aan info ivm cutten en krachtbehoud) En om het om je glycogeen leeg te trekken te doen, tja,
dan ben je wel even bezig. Dacht dat je dan 45min tot 90min aerobisch continu en zonder rust moest
trainen om daarin te slagen.

Ik zou tevens ook die dextrose achter de training weg laten. Dat brengt niets bij in een cut imo. Wat kip
en rijst een 90min voor de training en je kan er tegen imo. Of gewoon een whey shake ervoor. Vaste
maaltijd en of shake een 30min na je trainen. Anderhalf uur niets eten na je trainen is ondertussen een
voorbijgestreefd concept.

Nu ja, iedereen moet het voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hehe, al wakker Rob?:p

Rob heeft over de dextrose gelijk. Alleen shake na krachttrainen is wel degelijk goed om te doen;

Bron DBB;
Wat kan ik eten/drinken vóór, tijdens, en na de cardio?

We gaan er vanuit dat de cardio gebruikt wordt met het doel om vet te verbranden, en daar houd ik hier dan ook rekening mee, en richt me niet zozeer op de opbouw van conditie. Je lichaam heeft een primaire (eerste) en secondaire (tweede) energiebron. De primaire energiebron zijn de suikers, opgeslagen in je glycogeenspiegel, aanwezig in je bloed, lever, en spieren. De secondaire energiebron is het lichaamsvet, dit vet bestaat veelal uit suikers (koolhydraten) die het lichaam op het moment niet nodig heeft gehad als directe energie, en deze suikers heeft omgezet in vetten, om op te slaan als reserves. Omdat je met de cardio het vet aan wilt spreken als eerste energiebron, moet je er voor zorgen dat je zo min mogelijke van de natuurlijke eerste energiebron in je lichaam hebt zitten, de koolhydraten (suikers) dus. Is de eerste energiebron niet of nauwelijks aanwezig in het lichaam, dan schakelt het over naar de tweede energiebron, en dat is wat we willen.

Dit houd dus in dat je vóór en tijdens de cardio alle suikers moet vermijden, suikers zijn de aanvoer van de primaire energiebron, en die willen we niet aanwezig hebben in ons lichaam. Sportdrankjes (AA-drink, Dextro, aquarius, enz..) met een extreem hoog koolhydratengehalte zijn uit den boze. Ook voeding vóór de cardio met een hoog gehalte van koolhydraten moet vermeden worden, dit heeft hetzelfde effect als de sportdrankjes, en zorgt er dus ook voor dat je primaire energiebron stijgt. Wat je wel mag eten vóór de cardio (ongeveer anderhalf uur ervoor) is een bron van eiwitten, of als je cardio na je krachttraining doet, een whey shake met water. Verder mag je natuurlijk zoveel water drinken als je wilt vóór, tijdens, en ná de cardio.

Ben je een echte freak, en wil je elk mogelijk grammetje vet verbranden die je maar kunt verbranden, dan raad ik je aan om ook ná de cardio alle koolhydraten zo veel mogelijk te vermijden. Na je cardio is je glycogeenspiegel erg laag, en heb je nagenoeg alle koolhydraten verbruikt, wat inhoud dat het lichaam alleen nog maar gebruik kan maken van de tweede energiebron (vet) zolang er geen nieuwe koolhydraten binnen komen. Elke activiteit ná de cardio zal dan ook op vetverbranding gaan, of dat nou naar huis lopen, douchen, of een kop koffie zetten is. Zelfs je metabolisme (de hoeveelheid calorien die je verbrand in rust) zal doorgaan op vetverbranding.

Jij at toch eerder ook niet na de KT+Cardio carbs? En nu wel?

??? Ik at altijd na training carbs. Maar tijdens de cut geen snelle en zeker niet veel.

2u voor KT & cardio -> kip met rijst
30min Voor KT & cardio -> Pre Work Out Supplement (Superpump)
Gelijk na KT & cardio -> whey + creatine
30min Na whey -> warme maaltijd (aardappelen/groenten/vlees)

Dus jij neemt je whey pas NA je cardio??

ik dacht dat het juist de bedoeling was om.. eerst KT, dan whey, dan cardio, dan ff uurtje niks..

Zo moet het toch?

Iedereen bedankt voor de reacties trouwens!

Hier heb ik echt wat aan!:)

Ik ben jarig vandaag, dus dat wordt nog verleidelijk met alle taart!:D

Maar ik hou me aan m'n schema, geen taart, geen alcohol, geen cola.. k proost wel met een bakkie kwark!:roflol:

c0d4e805cfa23fe48104b903e4581329.jpg

Dus jij neemt je whey pas NA je cardio??

ik dacht dat het juist de bedoeling was om.. eerst KT, dan whey, dan cardio, dan ff uurtje niks..

Zo moet het toch?

Moet je maar eens proberen dan ;) Whey ligt te klotsen in je buik en voelt alles behalve leuk.
Plus verteren en sporten is nooit goed voor je maag.

Er zal tal van theorieen en voorstanders van whey voor/na/tijdens het trainen.
Dus je moet gewoon kijken wat voor jou werkt en het beste voelt.

Het duurt trouwens een tijdje voor whey wordt opgenomen dus eigenlijk wil je
er optimaal gebruik van maken, moet je het voor je KT nemen. Dan piekt de
whey tijdens je training & cardio ipv erna.

EDIT: happy birthday !

Congrats!

Dus.. om het allemaal ff op een rijtje te hebben..

Stap 1. Voedingsschema maken, verbruik berekenen
Stap 2. Niet minder, maar wel regelmatiger en gezonder eten.
Stap 3. Krachttrainingsschema gewoon volhouden, daarna whey shake met creatine, glutamine, BCAA's, daarna Cardio.
Stap 4. Cardio elke week opbouwen in intensiteit en duur
Stap 5. Spelen met hoeveelheden vet en carbs
Stap 6. Eventueel Clenbuterol, T3, ECA stack
Stap 7. Stevig doorbikkelen.:D Dus niet cheaten met alcohol, drugs, taart, bapao etc.

Moet je maar eens proberen dan ;) Whey ligt te klotsen in je buik en voelt alles behalve leuk.
Plus verteren en sporten is nooit goed voor je maag.

Er zal tal van theorieen en voorstanders van whey voor/na/tijdens het trainen.
Dus je moet gewoon kijken wat voor jou werkt en het beste voelt.

Het duurt trouwens een tijdje voor whey wordt opgenomen dus eigenlijk wil je
er optimaal gebruik van maken, moet je het voor je KT nemen. Dan piekt de
whey tijdens je training & cardio ipv erna.

EDIT: happy birthday !

Ja dank je wel!

Zit je dan niet met een klotsende buik tijdens de KT?

Of neem je het een half uur vantevoren ofzo?

Is het niet handig dan om EN voor, EN na de KT een shake te nemen? Dubbel zoveel voordeel:D

Terug
Naar boven