XXL Nutrition

de waarheid......tijd voor discussie!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze werken niet maar hebben een uitkering.
Anders is er geen tijd om bij de deuren te leuren ;)
wie bedoel je met ze.............klaploper 1e klas?

ik werk gemiddeld een 50~60 uur in de week, en ik loop helemaal geen deuren plat, dat doen alleen die Jevoha's Getuigen ( maar gelovigen zijn voor je zeker 1 pot nat)
:mad::mad:
 
Sorry, dit vind ik een achterlijke reactie van een nogal simpel persoon op een beslissing.

Hoewel ik het er persoonlijk ook niet mee eens ben ben ik wel van mening dat scholen meer aandacht moeten schenken aan verscheidene geloven. De evolutieleer is de meest aangenomen leer voor mensen maar er bestaat nog steeds geen volledige zekerheid of deze juist is of niet. Hij is slechts waarschijnlijker dan de alternatieven.

In plaats van het vormen van een politieke mening bij het vak maatschappijleer in Nederland zou hier juist invulling aan moeten worden gegeven.

[modus]Advocaat van de Duivel[/modus]


Alle geloven zijn terug te leiden op een zelfde basis wat jou statement hier onderuit haalt. De vertellingen zijn veelal dezelfde slechts kleine wijzigingen en de andere namen voor personages maken de verschillen.

Natuurlijke selectie, wanneer je de bijbel eens doorleest zie je dat ook God hier een hand in had/heeft.

Wetenschappers moeten continu theoriën bijstellen. Zo ook Dhr. Einstein waar sommigen hier op dit forum kennelijk nogal tegenop kijken. Hoewel hij eerst met de revaliteitstheorie kwam waarin werd gesteld dat niets zich snelle kon verplaatsen dan het licht schrapte hij deze later er verving hem met de algemene revaliteitstheorie waarin gesteld werd dat het wel mogelijk was wanneer men niet probeerde tegen de natuurlijke wetten in te gaan maar zich eromheen zou buigen.
daar ben ik niet mee eens, sommige geloven zijn anders door veranderen door het door te vertellen maar nu alle goden van de romeinen bv? of die van stammen in het amazonewoud?

edit: ik bedoel dus dat er geloven zijn met compleet andere godsdiensten zoals de romeinen en sommige indianenstammen, hoe komen zei hier op?
 
Laatst bewerkt:
daar ben ik niet mee eens, sommige geloven zijn anders door veranderen door het door te vertellen maar nu alle goden van de romeinen bv? of die van stammen in het amazonewoud?

Lees deze zin morgen nog eens als je nuchter bent... :roflol:
 
@klusmier
wat vind jouw god van mensen die andere geloven volgen? als ze nu zondigen voor zijn geloof maar niet voor het geloof dat ze gevolgd hebben?
wat vind god ook van de miliuivervuiling? keurt hij het goed dat jij in zo'n samenleving leeft? vind hij niet dat je acties moet ondernemen om de milieuvervuilding tegen te gaan voordat je het woord god gaat versprijden? de geboden vermelden toch niets over spaarzaam zijn eh?

stel nu dat mensen toch geevolueerd zijn en er bestaat een god, denk jij klusmier dat het kan dat god een oerknal veroorzaakt waarvan hij op voorhand wist dat het op sommige plaatsen leven zou vormen?en dan als dat leven ontwikkeld was er een bijbel achterlief met bepaalde regels waar mensen zich aan moeten houden om een goede samenleving te creeeren?
 
Laatst bewerkt:
klusmier!! antwoorden jong :D:D

klusmier, denk jij ook dat het niet kan dat de mens de neiging heeft om een god te verzinnen als verklaring voor alles? als ze geen antwoorden hebben in een erg onduidelijke wereld?

ook zijn er verschillende godsdiensten die uit hetzelfde voortkomen (jodendom, christendom en islam) door de tijd is er dus vanalles verandert in het verschrift van gold als je het verschil ziet tussen die godsdiensten, mss is het christendom ook zover verandert van het origineel dat we mss helemaal niet doen wat god willen? wat denk je daarover?

ff heel wat vragen voor je klusmier, maar ik zie een discussie wel zitten :D

nu ove rhet feit dat god niet zou verhinderen dat je ziek word enzo, daar kan het niet mee eens zijn met een atheist, alles is het best dat je zijn vrij gang laat gaan! zoals in de natuur als je elk luipaard gaat helpen krijg je op 123 een verstoring in het ecosysteem, moest god bestaan begijp ik best dat hij zich niet gaat moeiten met ziektes te genezen of dergelijke, hij heeft ons alles gegeven wat we nodig hebben
 
Laatst bewerkt:
@klusmier
wat vind jouw god van mensen die andere geloven volgen? als ze nu zondigen voor zijn geloof maar niet voor het geloof dat ze gevolgd hebben?
wat vind god ook van de miliuivervuiling? keurt hij het goed dat jij in zo'n samenleving leeft? vind hij niet dat je acties moet ondernemen om de milieuvervuilding tegen te gaan voordat je het woord god gaat versprijden? de geboden vermelden toch niets over spaarzaam zijn eh?

stel nu dat mensen toch geevolueerd zijn en er bestaat een god, denk jij klusmier dat het kan dat god een oerknal veroorzaakt waarvan hij op voorhand wist dat het op sommige plaatsen leven zou vormen?en dan als dat leven ontwikkeld was er een bijbel achterlief met bepaalde regels waar mensen zich aan moeten houden om een goede samenleving te creeeren?

God heeft het liefst dat we Zijn zoon Jezus Christus accepteren als onze Redder.
andere geloven hebben pech.........



klusmier!! antwoorden jong :D:D

klusmier, denk jij ook dat het niet kan dat de mens de neiging heeft om een god te verzinnen als verklaring voor alles? als ze geen antwoorden hebben in een erg onduidelijke wereld?

ook zijn er verschillende godsdiensten die uit hetzelfde voortkomen (jodendom, christendom en islam) door de tijd is er dus vanalles verandert in het verschrift van gold als je het verschil ziet tussen die godsdiensten, mss is het christendom ook zover verandert van het origineel dat we mss helemaal niet doen wat god willen? wat denk je daarover?

ff heel wat vragen voor je klusmier, maar ik zie een discussie wel zitten :D
nee.

onduidelijke wereld wordt door de mens zelf in stand gehouden.

Nieuwe Testament is daar heel duidelijk in; bekeer en accepteer Jezus als je Redder en Verlosser, geloof dit met je hart en belijd dit met je tong/mond.
naastenliefde zie ik bijna niet terug in de huidige islam.......behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
;)
 
Het oude testament is echt natuurlijk maar de mythische figuur Jezus heeft nooit bestaan als je uitgaat van de geschriften uit de tijd hij zelf leefde. Alles wat opgetekend is over het leven van Jezus dateert van minimaal tientallen jaren na zijn dood.

Het excuus dat de geschiedschrijving in die tijd vrij summier was is geen goed argument. Een figuur dat zo wijd verspreid bekend zou moeten zijn geweest en een redelijk grote bedreiging vormde voor de toenmalige heersers zal altijd opgemerkt zijn en er zal ook altijd iets overgebleven zijn van een geschreven bewijs dat Jezus noemt. Dat bewijs is er niet, ook de Dode Zee Rollen die voor een gedeelte uit de tijd van Jezus stammen maken geen notie van Jezus.

Een goed stuk over de mythische Jezus :

http://www.nobeliefs.com/exist.htm

door zijn naaste discipelen die meer hebben gezien en meegemaakt dan jij ooit zult doen........
:D
 
maarje begrijpt dan toch dat de mens we degelijk de neiging heeft om een god te verzinne? gaje daar mee akkoord?

als je beweerd dat het nieuwe testament voor de 100% juist is, hoe verklaar jij dan andere geloven zoals het jodendom en de islam, zijn dit geen aanpassingen van hetzefde geloof? denk jij dat deze gebaseerd zijn op het christendom het enige echte geloof?

en terug over het milieu, wat denk jij dat je als gelovige moet doen? je gaat er toch mee akkoord dat we onze (geschapte) aarde verkloten op de lange termijn?
 
Waar is klus trouwens?
Opgenomen in het ziekenhuis met verbrijzelde ribben en klaplongen nadat hij "69" wou doen met Ella?
misschien zijn er wel mensen die hard moeten werken, ipv de hele dag onzin en leugens rond te strooien op internet..........zoals jij doet!
:mad:
 
maarje begrijpt dan toch dat de mens we degelijk de neiging heeft om een god te verzinne? gaje daar mee akkoord?

als je beweerd dat het nieuwe testament voor de 100% juist is, hoe verklaar jij dan andere geloven zoals het jodendom en de islam, zijn dit geen aanpassingen van hetzefde geloof? denk jij dat deze gebaseerd zijn op het christendom het enige echte geloof?

en terug over het milieu, wat denk jij dat je als gelovige moet doen? je gaat er toch mee akkoord dat we onze (geschapte) aarde verkloten op de lange termijn?
jodendom is achterhaald vanuit het Oude testament, het waren de Joden die Jezus hebben veroordeeld en gekruisigd...........islam ben ik niet zo goed van op de hoogte maar lijkt me ook meer richting Oude testament.......ouderwets dus.
 
ok, het feit alleen al dat er zoveel verschillende geloven zijn bewijst voor mij dat de mens de neiging heeft een godsdienst te verzinnen al kan het mss zijn dat het toch klopt ik laat alles open, zelf als schat ik die kans maar 0.000001% in, stel nu wat ik zelf onmogenlijk acht dat er ineens bewijs te voorschijn komt dat het geloof toch klopt dan ga ik als aanhanger van de wetenschapper mijn mening mss herzien, ik wil discussieren en er die 0.00001% voor open blij al acht ik er totaal geen geloof aan

die discussies zijn soms wel intressant zoals met die getuigen van jehova aan de deur altijd :roflol:

maar die vraag dat je altijd maar blijft negeren over het milieu?
 
ok, het feit alleen al dat er zoveel verschillende geloven zijn bewijst voor mij dat de mens de neiging heeft een godsdienst te verzinnen al kan het mss zijn dat het toch klopt ik laat alles open, zelf als schat ik die kans maar 0.000001% in, stel nu wat ik zelf onmogenlijk acht dat er ineens bewijs te voorschijn komt dat het geloof toch klopt dan ga ik als aanhanger van de wetenschapper mijn mening mss herzien, ik wil discussieren en er die 0.00001% voor open blij al acht ik er totaal geen geloof aan

die discussies zijn soms wel intressant zoals met die getuigen van jehova aan de deur altijd :roflol:

maar die vraag dat je altijd maar blijft negeren over het milieu?

niet genegeerd maar ff over het hoofd gezien.

de aarde is slechts een tijdelijke plek, de hemel is mijn paradijs waar ik uiteindelijk beland............dus eigenlijk moet je gewoon het laatste boek van de Bijbel lezen: Openbaringen!

daarin staat allang uitgelegd dat het hier op aarde een zooitje gaat worden, van kwaad tot erger..........voordat Jezus terug zal komen ( al denk ik dat dat nog wel een tijd zal duren, ik vind het milieu enz. nog best meevallen.)
;)

factor 10 verschil in beide?
 
en al onze kinderen die hun leven leiden voor ze naar de hemel gaan? of de hemel nu bestaat of niet de volgende generaties gaan er nog hun hele leven zitten voor ze naar de hemel gaan, lijktme vreemtdat god er zo over denkt dan

of ging binnekort iedereen op de wereld naar het paradeis? had ook iets over gehoord (is het paradeis trouwens hetzelfde als de hemel? gaan we dan al onze dode familie terugzien?)
 
kan je geen karma teruggeven, die krijg je nog int heernamaals :D
 
en al onze kinderen die hun leven leiden voor ze naar de hemel gaan? of de hemel nu bestaat of niet de volgende generaties gaan er nog hun hele leven zitten voor ze naar de hemel gaan, lijktme vreemtdat god er zo over denkt dan

of ging binnekort iedereen op de wereld naar het paradeis? had ook iets over gehoord (is het paradeis trouwens hetzelfde als de hemel? gaan we dan al onze dode familie terugzien?)
lees de Bijbel maar eens goed, staat alles in wat je wilt weten.

er zijn genoeg luie flikkers hier op DBB die van liegen en bedriegen hun hobby hebben gemaakt en gelovigen het liefst persoonlijk aan het kruis willen nagelen.

daarom verwijs ik liever naar de bijbel ipv dat anderen dit woord belachelijk gaan maken.
;)
 
er word soms gelacht over jouw geloof maar dat is niet om jouwzelf in het belachelijke te trekken, in mijn geval toch

toen ik in de gevangenis zat had mn celmaat eens voor hem een koran en voor mij een bijbel meegebracht om te gaan vergelijken, kwam er eigenlijk op neer dat bijna alle profeten hetzelfde zijn enzo en de zelfde verhalen, was een marokaan waren ook altijd wel leuke discussie met die gast :)

maar echt geduld om heel de bijbel te lezen heb ik niet omdat ik er gewoon niet in geloof >< discussieren hierover wil ik wel doen en jij blijkbaar ook als je zulke topics aanmaakt dus go ahead, nu heb je de kans om elke zware tegenargumenten van een atheist te kunnen weerleggen, alhoewel je me nooit gelovig gaat maken

en vind je zo'n discussie nie aangenamer dan dat ik verkondig dat het zever is met wetenschappelijk bewijs?

mn celmaat was trouwens moslim en die deed niet anders dan overvallen en bedriegen... toch was hij gelovig, ik ben niet gelovig en ik lieg en bedrieg niet (mss al eens gebeurd maar ik probeer er geen gewoonte van te maken)

ligt volgens mij meer aan je persoonlijkheid dan of je al dan niet gelovig bent
 
Laatst bewerkt:
ik heb net 2 shifts gedraaid in hotel, ruim 10 uur.......dus mijn hoofd staat er niet echt na om met de Bijbel in de hand allerlei dingen te gaan opzoeken...........

hopenlijk heb je hier begrip voor dat er ook mensen zijn die hard moeten werken.
:thumbs:

openlijk later een betere reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven