XXL Nutrition

De wanhoop nabij: acne f y!

Lange tijd schoon gezicht gehad afgelopen dagen trigger er toch weer iets wat puistjes. Misschien door de pea eiwitten shake of door de sojamelk die ik drink dit is enkel veranderd. Worden toch moe van he! Waarom trigger mijn voeding zo erg me gezicht -.-

Paar vragen:
-Iemand ervaring met het nemen van 3 a 5 gram B5 poeder en werkt dit?
-Iemand ervaring met het gebruiken van bezoylperoxide 5 a 10% en werkt dit?

Lange tijd schoon gezicht gehad afgelopen dagen trigger er toch weer iets wat puistjes. Misschien door de pea eiwitten shake of door de sojamelk die ik drink dit is enkel veranderd. Worden toch moe van he! Waarom trigger mijn voeding zo erg me gezicht -.-

Gewoon weten wat je wel kunt eten en wat niet. Persoonlijk zou ik alle melk eruit gooien en enkel nog whey isolaat (lactose vrij) + water nemen. Al is het niet zeker dat het daardoor komt maar het kan een oorzaak zijn.

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Paar vragen:

Voor iedereen heeft acne een andere oorzaak dus het beste eerst zelf proberen en dan een conclusie trekken. Vitamine B5 geef ik niet heel veel kans aangezien je lichaam deze vitamine vaak al genoeg in zich heeft. Dit geldt ook voor de meeste andere vitamines, als je een uitgebalanceerd dieet hebt hoef je in de regel geen vitaminesupplementen te nemen.

Benzolperoxide is al een beter iets om te proberen, ik zou alleen niet met 5 a 10% beginnen omdat veel mensen er een geïrriteerde huid van kunnen krijgen. Een lichtere dosis van 2,5% kan al net zoveel goed doen.

Ja toch vreemd want heb Soja melk geprobeert ongezoet dus zonder suiker en toch trigger het. Of me eiwitten liggen op moment te hoog dat kan ook het probleem zijn:P

Ja toch vreemd want heb Soja melk geprobeert ongezoet dus zonder suiker en toch trigger het. Of me eiwitten liggen op moment te hoog dat kan ook het probleem zijn:P

Kan ook niet aan je voeding te wijten zijn, puur een te hoge hoeveelheid eiwitten hoeft ook geen probleem te zijn.

Zorg vooral dat je huid niet uitdroogt en je deze genoeg hydrateerd (genoeg water drinken etc.). Goede doorbloeding is ook belangrijk (veel bewegen). Verder natuurlijk goede hygiëne en genoeg slaap. Dat is iets wat je altijd moet doen en imo al 75% van de problemen verhelpt (mits je natuurlijk zwaar gevoelig bent maar dan raad ik sowieso een doktersbezoek aan voor een middel als roa oid.)

oke zal eens naar da apo gaan dan, tnx unknown

Heb nu ook echt wel een probleem, had eerst aardig wat puisten maar ben er in de loop van de tijd vanaf gekomen.
Maar de laatste tijd komt het wel weer een beetje terug. Dronk elke dag wel redelijk wat melk, bakje kwark voor t slapen en hield mij wel goed aan m'n voedingsschema. Alleen omdat ik nu weer wat meer puistjes krijg mag ik niet veel kwark meer eten en melk meer drinken opeens vinden ze 1 bakje kwark per dag overdreven. Ze denken dat het aan de hoeveelheid eiwitten ligt die ik binnenkrijg, heb ook al duidelijk gemaakt dat het hier niet aan hoeft te liggen maarja...
Baal hier wel van want waar moet ik dan mijn eiwitten uit halen? mag ook geen whey...
Ook bijv een koeltasje met bijv rijst en kip is overdreven :(

Als iemand mij advies zou willen geven zou ik dat heel fijn vinden

Heb nu ook echt wel een probleem, had eerst aardig wat puisten maar ben er in de loop van de tijd vanaf gekomen.
Maar de laatste tijd komt het wel weer een beetje terug. Dronk elke dag wel redelijk wat melk, bakje kwark voor t slapen en hield mij wel goed aan m'n voedingsschema. Alleen omdat ik nu weer wat meer puistjes krijg mag ik niet veel kwark meer eten en melk meer drinken opeens vinden ze 1 bakje kwark per dag overdreven. Ze denken dat het aan de hoeveelheid eiwitten ligt die ik binnenkrijg, heb ook al duidelijk gemaakt dat het hier niet aan hoeft te liggen maarja...
Baal hier wel van want waar moet ik dan mijn eiwitten uit halen? mag ook geen whey...
Ook bijv een koeltasje met bijv rijst en kip is overdreven :(

Als iemand mij advies zou willen geven zou ik dat heel fijn vinden

Wat eet je voor de rest zoal? Ik zou zeggen laat je bakje kwark erin en gooi de melk eruit. Rest van je eiwitten uit vlees/vis halen (kip/tonijn bijv.) en een deel uit plantaardige producten als noten/havermout/rijst/brood/aardappelen noem het maar op. Overtuigen dat je whey mag is ook een goede tip, het is een zuivere bron van eiwitten en veroorzaakt echt niet zomaar acne (neem wel lactose vrij).

Daarnaast komen puistjes zoals gezegd niet direct van een teveel aan eiwitten. Het komt door een disbalans in je voeding die net zo goed door een verkeerde hoeveelheid vetten/kh's/vitamines kan komen.

Ik heb momenteel niet echt puisten maar vooral rodevlekjes in me gezicht waar puisten lijken te komen. Ben zelf ook al van de koemelk en whey afgestapt en overgegaan op het vegatrische maar denk toch echt dat nu me eiwitten dan te hoog liggen. Dus laat even me PEA (erwten) Shake staan, enkel nog na de training:).

Paar vragen:

Zou 5-10 gram nemen. 5 is bij mij genoeg. Ik heb het overigens ook als ik het niet gebruik niet veel. Soms periode wat meer maar als ik dan b5 gebruik is dat zo weer over.

Zou 5-10 gram nemen. 5 is bij mij genoeg. Ik heb het overigens ook als ik het niet gebruik niet veel. Soms periode wat meer maar als ik dan b5 gebruik is dat zo weer over.

oke ja ik denk dat ik het toch maar eens ga aanschaffen, zoals unknown zei dat het ook uit voeding komt dus niet nodig is geloof ik ook wel. Maar toch eens gaan proberen. Word er helemaal gek van, zoon mooi gezichtje en dan puisten... :P

Wat eet je voor de rest zoal? Ik zou zeggen laat je bakje kwark erin en gooi de melk eruit. Rest van je eiwitten uit vlees/vis halen (kip/tonijn bijv.) en een deel uit plantaardige producten als noten/havermout/rijst/brood/aardappelen noem het maar op. Overtuigen dat je whey mag is ook een goede tip, het is een zuivere bron van eiwitten en veroorzaakt echt niet zomaar acne (neem wel lactose vrij).

Daarnaast komen puistjes zoals gezegd niet direct van een teveel aan eiwitten. Het komt door een disbalans in je voeding die net zo goed door een verkeerde hoeveelheid vetten/kh's/vitamines kan komen.

Heb mee voedingsschema wat ik eigenlijk zou willen gebruiken heb ik in dit topic gepost:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/probleem-voedingsschema-i-v-m-school-thuis-wonen-348270/

(kan hem niet zo erin zetten want het formaat is te groot staat onderaan blz 2)

Maar het probleem is dus dat ik sommige dingen niet mag zoals kip mee naar school enz wat ik hiervoor heb gepost.
Zal aan het eind van volgende week een schema posten van wat ik normaal gezien eet.

Inderm van de huisarts werkt goed zolang je het gebruikt daarna ben je gewoon weer terug bij af helaas.

Meer fruit eten helpt bij mij aardig

• Topic Starter Topic Starter
Paar vragen:
Ja, gewoon bij de apotheek gehaald. Maar het had geen effect, acne bleef gewoon zitten en er kwamen gewoon nieuwe. Sowieso werken dat soort smeer middeltjes niet. Kreeg er allemaal schilfertjes van, heb een vette huid.
Wil binnenkort weer naar de dokter, want ben echt ten einde raad.. OHja ik vind het ook dom als je allerlei rare middeltjes gaat gebruiken red maca etc. is toch gewoon bs??
Melk eruit gooien heeft bij mij wel geholpen trouwens. Echt onderzoeken waar de oorzaak zit en gebruik tea trea oil om dagelijks je gezicht te reinigen.

Laatst bewerkt:
Ja, gewoon bij de apotheek gehaald. Maar het had geen effect, acne bleef gewoon zitten en er kwamen gewoon nieuwe. Sowieso werken dat soort smeer middeltjes niet. Kreeg er allemaal schilfertjes van, heb een vette huid.
Wil binnenkort weer naar de dokter, want ben echt ten einde raad.. OHja ik vind het ook dom als je allerlei rare middeltjes gaat gebruiken red maca etc. is toch gewoon bs??
Idd. Het pakt de oorzaak niet aan he

Heb zelf al sinds m'n 15e acne en ben nu 21... Heb alles al geprobeerd benzyl en al die smeerseltjes niks hielp. Zit nu 3 weken aan de roaccutane en geen puistje meer op m'n gezicht of rug te bekenen. 40 mg ed en volgende week naar de 80 mg ed. Je krijgt er alleen wel droge mondhoeken en lippen van :(

Iemand hier die Gladskin heeft geprobeerd? Hoorde er vandaag over, schijnt de bacterie aan te pakken die acne veroorzaakt of iets dergelijks.

Acne heeft niets met voeding te maken. Ik had het vroeger ook. Het enige medicijn is geduld. Ze gaan vanzelf weer weg als je wat ouder wordt. Ze heten niet voor niets jeugdpuistjes.

Acne heeft niets met voeding te maken. Ik had het vroeger ook. Het enige medicijn is geduld. Ze gaan vanzelf weer weg als je wat ouder wordt. Ze heten niet voor niets jeugdpuistjes.

Irriteer me dood aan dit soort reacties, als je er geen verstand van hebt reageer aub niet!

- Het heeft wel degelijk met voeding te maken.
- Ja er zijn wel oplossingen voor maar die verschillen per persoon.

Niet direct gesproken, maar het is algemeen bekend dat voeding hormoonafgifte kan triggeren. Als je daar gevoelig voor bent kan bepaalde voeding wel degelijk de oorzaak zijn.

Ze heten niet voor niets jeugdpuistjes.

Onzin, als je ouder bent kan je nog net zo goed puistjes krijgen. De naam jeugdpuistjes is gegeven omdat veel mensen puistjes krijgen in de puberteit door grote hormoonschommelingen, daardoor is er dan een verhoogde kans op (meer) puistjes.

Terug
Naar boven