Fitness Seller

De wanhoop nabij: acne f y!

Acne heeft niets met voeding te maken. Ik had het vroeger ook. Het enige medicijn is geduld. Ze gaan vanzelf weer weg als je wat ouder wordt. Ze heten niet voor niets jeugdpuistjes.

sinds ik gains maak heb ik puisten voor het leven ;*(

Maar srs lijkt me juist wel voeding, nooit acne gehad tot ik goed ging eten. Nu heb ik ze wel

Wat is je leeftijd dan?

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

@JordiV Post maar eens een wetenschappelijk onderzoek waar het verband tussen puistjes en eten aangetoond wordt. Ben zelf nooit te lui om te leren. Wetenschap veranderd tegenwoordig met de minuut

Wat is je leeftijd dan?

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

@JordiV Post maar eens een wetenschappelijk onderzoek waar het verband tussen puistjes en eten aangetoond wordt. Ben zelf nooit te lui om te leren. Wetenschap veranderd tegenwoordig met de minuut

21, tot mijn 18 nooit gehad. Daarna gingen ze niet meer weg :P

sinds ik gains maak heb ik puisten voor het leven ;*(

Maar srs lijkt me juist wel voeding, nooit acne gehad tot ik goed ging eten. Nu heb ik ze wel

Heb ik ook, nooit acne e.d. gehad tot mn 17de toen ik begon met trainen, tussentijds wel is 1 maand gestopt met veel eiwitten om te kijken of dat hielp.. zonder succes.

Dinsdag bloedprikken en dan meteen beginnen met roa ik begin met 60 mg p/d en ga opwerken naar 100 p/d, ik ben benieuwd!

waar is het algemene acne topic gebleven?
Anders hier de nieuwe.
Post hier je ervaringen / bestrijdingsmiddelen die je tegen acne gebruikt hebt!

Als ik jouw topics zo lees dan vraag ik me wel eens af of je therapie hebt. TOTAAL niet negatief bedoelt, maar je bent nog ****ing jong, als ik jouw was zou ik het overwegen want volgens mij heb je het niet zo naar je zin.

Wat gebruiken jullie verder nog naast eiwit poeder?

Heb ik ook, nooit acne e.d. gehad tot mn 17de toen ik begon met trainen, tussentijds wel is 1 maand gestopt met veel eiwitten om te kijken of dat hielp.. zonder succes.

Dinsdag bloedprikken en dan meteen beginnen met roa ik begin met 60 mg p/d en ga opwerken naar 100 p/d, ik ben benieuwd!

ja ben aan het twijfelen of ik dat ook eens ga aanschaffen, volgens mij wel een gedoe dus eerst b5 proberen.

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Acne is een hormonen kwestie, denk dat het puur toeval was bij jou.

**** mijn hormonen ;( maar zou idd ook goed kunnen

Wat gebruiken jullie verder nog naast eiwitpoeder?

Waarom moet je eigenlijk biergist 3 maal daags 3 tabletten nemen? Waarom niet eenmaal daags 9 tabletten?

Acne heeft niets met voeding te maken. Ik had het vroeger ook. Het enige medicijn is geduld. Ze gaan vanzelf weer weg als je wat ouder wordt. Ze heten niet voor niets jeugdpuistjes.

ik heb vanaf mijn 12e tot en met mijn 20e met acne rondgelopen , sommige periodes echt zware acne ... mijn huid zag er gedurende heel m'n jeugd echt niet uit , ik heb alles gezien/gehoord/gelezen/geprobeerd en NIKS hielp buiten ROA.

uit pure wanhoop probeer je echt alles : ik heb periodes gehad dat ik overleefde op soep,water en fruit ... ervan uitgaande dat deze voedingsmiddelen geen acne veroorzaken , mijn acne bleef gewoon.

tussen mijn 16 en 18 jaar heb ik via de huisarts gewone antibiotica geprobeerd in combinatie met die uitdrogende creme (naam ff kwijt). , het hielp allemaal niet en m'n huid werd er alleen maar lelijker door , niet alleen had ik acne ... er kwamen ook nog eens schilfers e.d. bij , echt geen zicht !

nu exact een jaar geleden naar de dermatoloog geweest , ik had nog geen woord gezegd over mijn "acne geschiedenis waar ik al 8 jaar mee rondliep" , ik ging liggen en zij keek 5 sec naar mijn gezicht en concludeerde meteen , jij hebt echt ROA nodig (dit heeft niks te maken met jeugdpuistjes , mijn pubertijd ben ik al jarenlang uit ... aan mijn acne veranderde niks , hij werd met de jaren alleen maar hardnekkiger) , acne heeft dus idd niks met voeding of leeftijd te maken , chocolade,friet,zuivel e.d. het is allemaal onzin dat het acne veroorzaakt , mijn ROA kuur is gestopt sinds augustus en ik eet nu dagelijks een shitload aan eiwitten waaronder kwark,volle melk e.d.

100% zeker (dit zei de dermatoloog zelf tegen mij en zo voelde het voor mij ook aan na die 8 jaar) , mijn acne zou vanzelf nooit weggaan zonder die ROA , het kan in periodes wat verminderen/vervagen maar ROA heeft die shit in no time van mijn gezicht geflikkerd en nu heb ik een supergezonde stralende huid.

de hoofdoorzaak van acne is voor 99% simpelweg een verstoorde/ontregelende hormoonhuishouding (vandaar dat pubers/tieners/bodybuilders) er het vaakst last van hebben , maar genoeg mensen van in de 20/30 zelfs 40 die nog met puistjes rondlopen.

het enige wat jezelf kan doen om je huid clean te houden :

- veel water drinken (goed hydrateren)
- cardio paar keer per week of regelmatig naar de sauna gaan (afvalstoffen uitzweten)
- gezicht gewoon wassen met water , ga niet met agressieve scrubs/facewashes/clearasil e.d. op je gezicht zitten.
- zoek de zon op ! (niet als je aan de ROA zit obv :o)
- IMO EEN HEEL BELANGRIJKE : VOLDOENDE NACHTRUST ! , te weinig slaap is echt slecht
voor je huid en ontregelt je hele lichaam.
- vermijd alcohol , het veroorzaakt niet direct acne maar is gewoon zeer slecht voor je huid

ik heb vanaf mijn 12e tot en met mijn 20e met acne rondgelopen , sommige periodes echt zware acne ... mijn huid zag er gedurende heel m'n jeugd echt niet uit , ik heb alles gezien/gehoord/gelezen/geprobeerd en NIKS hielp buiten ROA.

uit pure wanhoop probeer je echt alles : ik heb periodes gehad dat ik overleefde op soep,water en fruit ... ervan uitgaande dat deze voedingsmiddelen geen acne veroorzaken , mijn acne bleef gewoon.

tussen mijn 16 en 18 jaar heb ik via de huisarts gewone antibiotica geprobeerd in combinatie met die uitdrogende creme (naam ff kwijt). , het hielp allemaal niet en m'n huid werd er alleen maar lelijker door , niet alleen had ik acne ... er kwamen ook nog eens schilfers e.d. bij , echt geen zicht !

nu exact een jaar geleden naar de dermatoloog geweest , ik had nog geen woord gezegd over mijn "acne geschiedenis waar ik al 8 jaar mee rondliep" , ik ging liggen en zij keek 5 sec naar mijn gezicht en concludeerde meteen , jij hebt echt ROA nodig (dit heeft niks te maken met jeugdpuistjes , mijn pubertijd ben ik al jarenlang uit ... aan mijn acne veranderde niks , hij werd met de jaren alleen maar hardnekkiger) , acne heeft dus idd niks met voeding of leeftijd te maken , chocolade,friet,zuivel e.d. het is allemaal onzin dat het acne veroorzaakt , mijn ROA kuur is gestopt sinds augustus en ik eet nu dagelijks een shitload aan eiwitten waaronder kwark,volle melk e.d.

100% zeker (dit zei de dermatoloog zelf tegen mij en zo voelde het voor mij ook aan na die 8 jaar) , mijn acne zou vanzelf nooit weggaan zonder die ROA , het kan in periodes wat verminderen/vervagen maar ROA heeft die shit in no time van mijn gezicht geflikkerd en nu heb ik een supergezonde stralende huid.

de hoofdoorzaak van acne is voor 99% simpelweg een verstoorde/ontregelende hormoonhuishouding (vandaar dat pubers/tieners/bodybuilders) er het vaakst last van hebben , maar genoeg mensen van in de 20/30 zelfs 40 die nog met puistjes rondlopen.

het enige wat jezelf kan doen om je huid clean te houden :

- veel water drinken (goed hydrateren)
- cardio paar keer per week of regelmatig naar de sauna gaan (afvalstoffen uitzweten)
- gezicht gewoon wassen met water , ga niet met agressieve scrubs/facewashes/clearasil e.d. op je gezicht zitten.
- zoek de zon op ! (niet als je aan de ROA zit obv :o)
- IMO EEN HEEL BELANGRIJKE : VOLDOENDE NACHTRUST ! , te weinig slaap is echt slecht
voor je huid en ontregelt je hele lichaam.
- vermijd alcohol , het veroorzaakt niet direct acne maar is gewoon zeer slecht voor je huid

Accepteren is altijd nog het handigste, hoe meer je je er druk over maakt (stress) hoe meer je er zult hebben en dan is het cirkeltje weer rond.
Dat roa spul lijkt me nou ook niet echt gezond.
Ik heb ze ook vet lang gehad, en heb nu nog een vette b**kes maar het kan me geen reet schelen. Vaak zien anderen het amper.

Heb ROA ook in het verleden gebruikt, denk door te hoge dosis dat sommige bijwerkingen permanent zijn gebleven zoals dunne en snel droge huid kan ook niet meer zonder dag creme. Acne is er wel weg van gegaan. Maar bij mij heeft voeding wel degelijk verschil gemaakt nu, als ik veel appels eet gegarandeerd dikke break out dit komt door de vele suikers. Ik merk heel erg dat me huid reageert op veel suikers.

Ook me neef heeft bijna nooit last van acne gehad enkel soms in ze nek. Hij is nu 26 en ineens kreeg die vol acne in ze gezicht, heeft veel suiker en melk vermeden en ze huid is 90% beter geworden..

Het blijft een rare aandoening waarbij ik hoop dat er ooit een goede oplossing voor komt. Zoals meiden die iedere dag de pil slikken, dit werkt meteen tegen de acne.

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Mijn huid is momenteel ook best f8cked up voor mijn doen dan, maar dit komt meestal aan het begin van die k*t temperaturen van koud naar warm..

Biergist constant 3x per dag 3 pilletjes en veel water drinken, heb geduld en je zult resultaat zien. Eet daarnaast natuurlijk wel gezond.

Zonnebank
Biergist
Zink
Visolie
en Zuivel minderen

werkt bij mij t best

ik heb ook heel erg met mijn acne gezeten dagen lang thuis zitten vanwege schaamte etc.

Wat juist mijn acne nog meer ver ergerde was de combinatie van benzoylperoxide, clindamycine(ofzo) en doxycycline

Nadat ik hiermee gestopt was omdat ik over 5 dagen mijn roa kuur zou krijgen merkte ik dat mijn huid super erg vooruit ging!

Ik zeg niet dat je moet stoppen met deze middelen maar bij mij heeft het juist super goed voor me gezicht gedaan om ermee te stoppen.

Ik kreeg na het stoppen nog wel paar puisten per week en nog wat kleintjes op me neus.
Maar ze waren niet zo groot en veel als toen ik al die middeltjes gebruikte.
Dus bes;ppt ik om te wachten met het nemen van roaccutane , en nog steeds niet genomen heb het recept wel nog dus kan het zo halen.

Ik pak nu 2 a 1 x per week zonnebank.
Nu ong 3 weken verder heb ik nog steeds er een beetje last van, maar het zijn eigenlijk meer die acne littekens die erg opvallen.

Ik was nu 2 x per dag mijn gezicht s'ochtends en s'avonds met sebamed zeep wastablet (heb ik nu sinds 1 week op aanrader van mijn trainingspartner die vroeger ook erg last had van acne hij is in de 50 jaar).

Ik gebruik dat nu een week en ik kan het iedereen aanraden voelt super fijn aan en is helemaal niet agressief. Het is zeep vrij en heeft de ph 5,5 de zelfde als de huid. Je kan het kopen bij de Etos voor 3,89 en je doet er ong 3 maanden mee dus super goedkoop.

Zijn er andere mensen die Sebamed zeep wastablet hebben gebruikt? ervaringen?

Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk de tip gekregen om ''dermaltion'' van het merk weleda te gebruiken in combinatie met de rustgevende gezichtscrème. In de ochtend en voor het slapen gaan een klein beetje van die creme als basis opsmeren en vervolgens met een watje de dermaltion over de onrustige gebieden heen smeren. Is bij mij het enige middel wat echt werkt en kost bij elkaar misschien 20 euro kan je maand vooruit. Gebruik het nu alleen is als huid wat onrustiger is. Zijn allemaal homeopathische midellen Echt een aanrader! (bij online drogisterijen te verkijgen)

ik heb ook heel erg met mijn acne gezeten dagen lang thuis zitten vanwege schaamte etc.

Wat juist mijn acne nog meer ver ergerde was de combinatie van benzoylperoxide, clindamycine(ofzo) en doxycycline

Nadat ik hiermee gestopt was omdat ik over 5 dagen mijn roa kuur zou krijgen merkte ik dat mijn huid super erg vooruit ging!

Ik zeg niet dat je moet stoppen met deze middelen maar bij mij heeft het juist super goed voor me gezicht gedaan om ermee te stoppen.

Ik kreeg na het stoppen nog wel paar puisten per week en nog wat kleintjes op me neus.
Maar ze waren niet zo groot en veel als toen ik al die middeltjes gebruikte.
Dus bes;ppt ik om te wachten met het nemen van roaccutane , en nog steeds niet genomen heb het recept wel nog dus kan het zo halen.

Ik pak nu 2 a 1 x per week zonnebank.
Nu ong 3 weken verder heb ik nog steeds er een beetje last van, maar het zijn eigenlijk meer die acne littekens die erg opvallen.

Ik was nu 2 x per dag mijn gezicht s'ochtends en s'avonds met sebamed zeep wastablet (heb ik nu sinds 1 week op aanrader van mijn trainingspartner die vroeger ook erg last had van acne hij is in de 50 jaar).

Ik gebruik dat nu een week en ik kan het iedereen aanraden voelt super fijn aan en is helemaal niet agressief. Het is zeep vrij en heeft de ph 5,5 de zelfde als de huid. Je kan het kopen bij de Etos voor 3,89 en je doet er ong 3 maanden mee dus super goedkoop.

Zijn er andere mensen die Sebamed zeep wastablet hebben gebruikt? ervaringen?

en naast sebamed, gebruik ik ook weleens sudocreme om op een puistje te smeren maar weet eigelijk ook niet of dit goed is zijn er andere met ervariingen daarmee?

Als mijn huid droog aanvoelt (wat bijna niet meer zo is nadat ik mij niet meer met benzoylperoxide insmeer) smeer ik mij in met cetaphill speciale hydraterende creme voor de acne huis verstopt de poriën niet. Maar moet ik dit elke dag insmeren ofniet?

Terug
Naar boven