AndroidHealthClinic

De wanhoop nabij: acne f y!

terug bij af .. morgen langs dokter effe antibiotica scoren. En eind deze maand weer is naar de dermatoloog na 2 jaar.. focking hell wat een k*t zooi heel me gezicht is weer naar de klote. Me gezicht is droog en puistjes-.-

Enkel zuivel doet ik nooit meer voor de rest ga er niet meer zo op letten. Het gaat een tijd goed en dan gaat het weer helemaal mis..

al jaren last van acne, biergist geprobeerd naar huisarts geweest inderm gekregen werkte zolang ik het gebruikte daarna gewoon weer zoals het was. hydroperoxide ofzo werkt ook voor geen k*t. antibiotica gehad geen effect. Alleen als ik naar het buitenland op vakantie ga lijken ze weg te gaan door de zon.

Ben er onderhand ook wel aardig flauw van en merk dat voeding eigenlijk vrij weinig uitmaakt. Gebruik al 2 maand geen whey en nog steeds evenveel acne.

10 gram vitamine B5, 200 mg. zink, 6 gram omega-3, een schoon dieet en 5 liter water helpen mij om acné vrij te blijven, ondanks dat mijn testosteron-gehalte wat hoog is hehe :D

Vandaag ook weer naar de HA geweest, nu een verwijzing naar de derma gekregen. Hopen dat dit gaat werken! Ben er nu wel klaar mee na 3 / 4 jaar lichte tot middel zware acné op rug en gezicht. En net als iedereen alles al geprobeerd maakt niks hielp echt goed(op een week lang in de zon liggen na). Wachttijd is bij de derma hier maar een week dus dat schiet mooi op. Ga er vanuit dat ik ROA voorgeschreven krijg, of begint hij met een ander medicijn? En als ik ROA krijg is het dan niet verstandiger om daar na de zomer pas mee te beginnen?

Vandaag ook weer naar de HA geweest, nu een verwijzing naar de derma gekregen. Hopen dat dit gaat werken! Ben er nu wel klaar mee na 3 / 4 jaar lichte tot middel zware acné op rug en gezicht. En net als iedereen alles al geprobeerd maakt niks hielp echt goed(op een week lang in de zon liggen na). Wachttijd is bij de derma hier maar een week dus dat schiet mooi op. Ga er vanuit dat ik ROA voorgeschreven krijg, of begint hij met een ander medicijn? En als ik ROA krijg is het dan niet verstandiger om daar na de zomer pas mee te beginnen?

Ja beter Roa na de zomer anders is et echt ****t up. Minocycline vragen voor 2 maand kun je gewoon mee de zon in en als je af en toe drinkt is dat ook geen probleem met mino. Hb et in verleden al vaak gebruikt en blijft goed werken.

Ja beter Roa na de zomer anders is et echt ****t up. Minocycline vragen voor 2 maand kun je gewoon mee de zon in en als je af en toe drinkt is dat ook geen probleem met mino. Hb et in verleden al vaak gebruikt en blijft goed werken.

Oke, dan gaan we daar maar vanuit. Lijkt mij ook het beste als ik een beetje van mijn zomer wil genieten :cool:.

Roaccutane is enigste middel wat tegen acne werkt

Zinc capsules en vit b12

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

En roaccatuna kan ook

gebruik nu zinc + biergist, maar echt helpen doet het niet. Komt waarschijnlijk omdat ik mijn eiwitten omhoog heb gegooid maar toch. Vitamine B5 hiervoor geprobeerd wat een beetje hielp, alleen niet lang genoeg volgehouden volgens mij(2 maanden).

Volgende week vrijdag kan ik terecht bij de dermatoloog. Hopen dat het daarmee eindelijk klaar is.

Vanochtend bij de derma geweest en daarna gelijk bloed kunnen prikken. Roaccutane it is. Beginnen met een dosis van 20 mg per dag. Is dit een beetje te doen in de zomer? en wat kan ik verwachten binnen een week of binnen een maand op het gebied van verbeteringen?

Vanochtend bij de derma geweest en daarna gelijk bloed kunnen prikken. Roaccutane it is. Beginnen met een dosis van 20 mg per dag. Is dit een beetje te doen in de zomer? en wat kan ik verwachten binnen een week of binnen een maand op het gebied van verbeteringen?

Goede gezichtscrème kopen voor droge huid met zonnebrand erin ;) kwa verbetering word het eerste maanden meestal stukken erger als normaal, alles komt er nu uit. Na 2 maanden ga je denk echt resultaat zien. Slik niet te hoge dosis hierdoor worden bijwerkingen erger en kan tot blijvende leiden. Succes ermee!

Binnen een week of maand gebeurt er niet zoveel bij de meesten. Reken al gauw op >2 maanden. Ja het is te doen, maar goed insmeren.

Ik ben vanaf 20 januari begonnen met roaccutane en bij mij is me acne nu toch echt voor 80% weg al, ik ga nog even tot juni door en daarna stop ik denk ik.
Wie weet er btw voor hoeveel maanden je dan ongeveer acne vrij bent ?

Goede gezichtscrème kopen voor droge huid met zonnebrand erin ;) kwa verbetering word het eerste maanden meestal stukken erger als normaal, alles komt er nu uit. Na 2 maanden ga je denk echt resultaat zien. Slik niet te hoge dosis hierdoor worden bijwerkingen erger en kan tot blijvende leiden. Succes ermee!

Oke dankjewel :), hopen dat de uitbraak een beetje meevalt en dan moet het wel te doen zijn.

Ik denk dat ik de hele zomer op 20 mg blijf als de bijwerkingen op die dosis meevallen. Nu ben ik alleen iemand die veel uitgaat en veel naar festivals gaat. Is dit nog steeds op een normale manier te doen? neem aan van wel maar wil graag jullie ervaring daarmee weten. En voor het weekendje defqon 1 verstandig om 4 a 5 dagen geen roa te nemen of gewoon doorgaan als de bijwerkingen het toelaten?

- Ohja, het sporten hoe gaat dit veranderen t.o.v. een roa loos bestaan? meer spierpijn en meer vermoeid hoorde ik. Ik sport 4 x in de week met een ub / lb schema en heb ook een voedingsschema om mee te bulken.

Laatst bewerkt:
Ik ben vanaf 20 januari begonnen met roaccutane en bij mij is me acne nu toch echt voor 80% weg al, ik ga nog even tot juni door en daarna stop ik denk ik.
Wie weet er btw voor hoeveel maanden je dan ongeveer acne vrij bent ?

Je arts.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

Oke dankjewel :), hopen dat de uitbraak een beetje meevalt en dan moet het wel te doen zijn.

Ik denk dat ik de hele zomer op 20 mg blijf als de bijwerkingen op die dosis meevallen. Nu ben ik alleen iemand die veel uitgaat en veel naar festivals gaat. Is dit nog steeds op een normale manier te doen? neem aan van wel maar wil graag jullie ervaring daarmee weten. En voor het weekendje defqon 1 verstandig om 4 a 5 dagen geen roa te nemen of gewoon doorgaan als de bijwerkingen het toelaten?

- Ohja, het sporten hoe gaat dit veranderen t.o.v. een roa loos bestaan? meer spierpijn en meer vermoeid hoorde ik. Ik sport 4 x in de week met een ub / lb schema en heb ook een voedingsschema om mee te bulken.

Ik dacht in het begin te merken dat ik sneller vermoeid raakte, alcohol sneller invloed op mij had en herstel langer duurde. Ik ben nu 5 maanden verder en er aan gewend geraakt. Ik drink zo af en toe in het weekend vrij stevig door, bloedwaarden zijn altijd in orde gebleven.

Ben qua sporten progressie blijven maken, echter weet ik nu niet meer of dat als ik stop en de roa uitwerkt dit meer of minder zou zijn geweest. Ben overal gewoon tevreden.

Vermoeidheid en herstelklachten van andere hebben denk ik ook veel te maken met verschil in voeding. Gezien je traint zul je ook goed eten, wat het voor jezelf sowieso allemaal een stuk dragelijker maakt dan voor mensen die dit niet doen.

Laatst bewerkt:
Ik dacht in het begin te merken dat ik sneller vermoeid raakte, alcohol sneller invloed op mij had en herstel langer duurde. Ik ben nu 5 maanden verder en er aan gewend geraakt. Ik drink zo af en toe in het weekend vrij stevig door, bloedwaarden zijn altijd in orde gebleven.

Ben qua sporten progressie blijven maken, echter weet ik nu niet meer of dat als ik stop en de roa uitwerkt dit meer of minder zou zijn geweest. Ben overal gewoon tevreden.

Vermoeidheid en herstelklachten van andere hebben denk ik ook veel te maken met verschil in voeding. Gezien je traint zul je ook goed eten, wat het voor jezelf sowieso allemaal een stuk dragelijker maakt dan voor mensen die dit niet doen.

Op welke dosis ben jij begonnen en op welke zit je nu?

Alcohol en drugs zal ik proberen zo minimaal mogelijk te houden. En de rest qua bijwerkingen laat ik wel op me afkomen.

Gewoon weten wat je wel kunt eten en wat niet. Persoonlijk zou ik alle melk eruit gooien en enkel nog whey isolaat (lactose vrij) + water nemen. Al is het niet zeker dat het daardoor komt maar het kan een oorzaak zijn.

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Voor iedereen heeft acne een andere oorzaak dus het beste eerst zelf proberen en dan een conclusie trekken. Vitamine B5 geef ik niet heel veel kans aangezien je lichaam deze vitamine vaak al genoeg in zich heeft. Dit geldt ook voor de meeste andere vitamines, als je een uitgebalanceerd dieet hebt hoef je in de regel geen vitaminesupplementen te nemen.

Lees je eerst is in voordat je iets zegt.. Het gaat er niet om dat je een beetje vitamine b5 in je lichaam hebt. Bij vitamine b5 supplementatie gaat het erom dat je je lichaam dwingt om meer co-enzym A aan te maken. Dit zorgt er weer voor dat de vetten in je huid worden afgebroken waardoor je puistjes dus weg gaan. En het werkt perfect.

Helpt vit B5 of is t b12? En wat is een goede dosis

Terug
Naar boven